Gå til innhold

Nikon Coolpix 7900

Anbefalte innlegg

Er nå på utkikk etter et nytt digitalt kompaktkamera, og har tittet litt på Coolpix 7900.

Jeg liker kameraet veldig godt så langt, og ut ifra tester jeg har lest så virker det som et godt kjøp.

Men jeg lurer likevel på om det er noen her som har erfaring med det?

Om det er noen som har brukt det en liten stund og vet hvordan det er å bruke?

Har tidligere hatt et Ixus kamera, det tok veldig gode bilder, så jeg har også tittet litt på Ixus 500/700,

men har nå forelsket meg litt i Coolpix 7900 (i svart ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lekt meg litt med det i butikken, og har veldig lyst på ett selv :) Et knippe geniale funksjoner som gir deg gode bilder under vanskelige forhold (opplysning av for mørke partier, og fjerning av røde øyne som faktisk virker for en gangs skyld samt at kameraet finner evt. ansikt i motivet og stiller fokus på det selv... så slipper du bilder hvor fokus stilles på bakgrunn eller andre feil steder), god optikk og bildekvalitet, god batterilevetid, rask respons, stor og klar skjerm og stilig design.

Min anbefaling er å kjøpe dette kameraet, evt. lillebroren Coolpix 5900. Eneste forskjellen er 2 megapixler mindre og fargen.

Lenke til kommentar

Hehe, jobber i fotobutikk selv, og har lekt meg en del med det jeg og, men har ikke hatt gleden av å ta det med meg ut enda (og lyset i butikken vår er helt forferdelig å ta bilder i).

Men av bildene jeg har sett som er tatt med det så ser det bra ut, så det blir vel til at jeg kjøper det :)

Lenke til kommentar
Er det bedre enn Canon ixus 700?

Bildekvalitetsmessig så er de nok så godt som like (begge to tar meget gode bilder), men Coolpix 7900 har D-lightning, Face-priority AF og fjerning av røde øyne i ettertid som faktisk virker, som gjør at den vinner klart over Ixus'en. Disse tre egenskapene kan faktisk gjøre at den tar bedre bilder enn Ixus'en også. Også er den billigere.

Samtidig synes jeg Coolpix'en er raskere i responsen, og mye stiligere enn Ixus 700.

For å overbevise de som mistenker meg for å være Nikon fanboy: For ikke lenge siden var jeg veldig glad i Canon Ixus 400, 430 og 500. Nå synes jeg Nikon ligger ett hestehode foran. Om en stund kan det like gjerne være Pentax eller Olympus jeg vil anbefale. I klassen over denne klassen, vil jeg faktisk anbefale Canon Powershot S60/S70.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...