spit Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Heisann. Jeg har en XP boks med tre nettverkskort. 10.0.0.0 - Lokalnett med Active Directory pålogging. 192.168.2.0 - Trådløst nett. 192.168.1.0 - Lokalnett som brukes av klient for å kunne bruke det trådløse nettet. Har satt Internet Connection Sharing i XP på 192.168.2.0 nettet igjennom 192.168.1.0 nettet. Klienten får riktige instillinger og kan bruke det trådløse nettet fint. Men her her problemet: Maskinen med ICS kan ikke lengre bruke 10.0.0.0 nettet lengre. Det virker som den prøver å nå IP'er fra det nettet via det trådløse. Default route blir med en gang det trådløse kortet har fått ip satt til 192.168.2.1. Er det noe jeg kan gjøre for å få kunne få brukt begge nettene samtidig? Mvh, Erling Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vet ikke om jeg forstår nettet ditt helt, men har du prøvd å bridge nettverkskortene (velg alle, høyreklikk og velg Bridge/Bro)? Er usikker på om dette fungerer på tre nettverkskort, men du får prøve. Det skal vel også være mulig å konfigurere default gateway manuelt, samt legge opp manuell routing (add route i CMD). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå