Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med usb tastatur

Anbefalte innlegg

Ja og hei og velmøtt til en god gammeldags spørrerunde om

"Hvem vet hva som er galt med MIN og nettopp MIN PC"

Spørsmål nummer ein, og hald dykk fast:

Nå har det seg slik at jeg bygget meg en pc av komponenter som jeg kjøpte rimelig nok hver for seg og jeg vil si meg STORFORNØYD med nettopp dette innkjøpet. Så til problemet. Når jeg skrudde på dataen, håpte jeg på mine knær at alt skulle virke knirkefritt, og joda alt funket som det skulle, viftene imiterte flymotorer og sjermen blinket rimelig sånn den skulle, men TASTATURET OG MUSEN hadde bestemt seg for å ikke virke. Jeg hylte og skrek men jeg tror ikke musen eller tastaturet forsto mine ynkelige rop, så jeg trykket derfor aktivt på resetknappen på kabinettet og ropte vel noe sånn som "DØ, forbanna skrothaug"

Og som alle vet, når man trykker på reset så starte maskinen opp igjen. Som ett siste forsøk rørte jeg forsiktig borti musen, og vips den virket. Og som alt nytt, måtte jo pcn oppdateres, og som oftest restartes etter hver enda lille oppdatering. Og musen og tastaturet fortsatte å leke sin perverse lille lek om å bare virke annenhver gang jeg starter opp pcn.

Dette er spesifikasjonene min på pcn:

Asus K8N NEO Platinium Edition

x800 xt pe

3400+ A64

3 hdds = 600 GB

2 gb ddr 3200 ram

USB Compaq Keyboard

Mus Compaq Logitech

PS: Musen og keyboardet er tatt fra en eldre pc og skal skiftes ut men ville bare vite om det fortsatt kan oppstå problemer, eller om at noen av dere IQ-geni kan svaret på min gåte)

Nå har jeg holdt pcn gående i en måned og hadde derfor glemt av dette bisarre lille problemet, noe som sjebnen ikke ville unngå. Derfor ber jeg dere, oh lesere av forumposten min, om å hjelpe en stakkar i nød, og hjelpe meg å forstå den lure leken til tastaturet og musen...

På forhånd takk

PS: Jeg bruke jo da en *kremt* Backup av windows xp pro og har lastet ned og oppdatert med SP2, bare for å nevne det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...