Gå til innhold

CSS på login-side laget i ASP.NET

Anbefalte innlegg

Har laget et enkelt login-system i ASP.NET med Login.aspx og Default.aspx. Har lagt til en link til en css fil på samme måte i begge. Det merkelige (og utrolig irriterende) er at css-filen brukes bare etter at jeg har logget inn! Lagret html-"streamen" som blir generert av Login.aspx til en html-fil og kjørte denne i IE. Da ble css'en brukt... Burde det ikke være ett fett for Explorer om den kjører streamen lagret som en html-fil, eller aspx-filen direkte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det burde ikke ha noe å si.

Jeg bruker forms authentification på et prosjekt her, og stylesheet fungerer helt fint både på login siden og de andre sidene.

Er ikke noe så enkelt som at IE cacher siden og du ser en gammel versjon? Sjekk loggene i IIS om stylesheet'et ditt blir lastet ned når du åpner login.aspx.

Og evt. paste kode her om du fortsatt har problemer.

Lenke til kommentar

Tror jeg fant feilen. Hadde <deny users"?"> i web.config, og følgelig ble vel style-filen utilgjengelig før man var innlogget... Jeg ønsker å fortsatt ha <deny users"?">, men la style.css-filen være tilgjengelig for alle brukere... Noen tips til hvordan jeg skal få til det?

Lenke til kommentar

Har det på samme måten (og ja, det var leif). Fikk svar på et annet forum:

Is this ASP.NET 1.x or 2.0? If you're using ASP.NET 2.0, in Beta1 (and many

CTPs) there's a bug if you're using Themes and CSS files that the CSS is

denied if you're not authenticated. This should be fixed in a later build

(beta 2).

(Bruker Visual web developer 2005 beta1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...