Kremfjes Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Har laget et enkelt login-system i ASP.NET med Login.aspx og Default.aspx. Har lagt til en link til en css fil på samme måte i begge. Det merkelige (og utrolig irriterende) er at css-filen brukes bare etter at jeg har logget inn! Lagret html-"streamen" som blir generert av Login.aspx til en html-fil og kjørte denne i IE. Da ble css'en brukt... Burde det ikke være ett fett for Explorer om den kjører streamen lagret som en html-fil, eller aspx-filen direkte? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jo, det burde ikke ha noe å si. Jeg bruker forms authentification på et prosjekt her, og stylesheet fungerer helt fint både på login siden og de andre sidene. Er ikke noe så enkelt som at IE cacher siden og du ser en gammel versjon? Sjekk loggene i IIS om stylesheet'et ditt blir lastet ned når du åpner login.aspx. Og evt. paste kode her om du fortsatt har problemer. Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Tror jeg fant feilen. Hadde <deny users"?"> i web.config, og følgelig ble vel style-filen utilgjengelig før man var innlogget... Jeg ønsker å fortsatt ha <deny users"?">, men la style.css-filen være tilgjengelig for alle brukere... Noen tips til hvordan jeg skal få til det? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg har også deny users="?" (med = , men det var kanskje skrivefeil?) style.css ligger på root som både login.aspx og default.aspx Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Har det på samme måten (og ja, det var leif). Fikk svar på et annet forum: Is this ASP.NET 1.x or 2.0? If you're using ASP.NET 2.0, in Beta1 (and many CTPs) there's a bug if you're using Themes and CSS files that the CSS is denied if you're not authenticated. This should be fixed in a later build (beta 2). (Bruker Visual web developer 2005 beta1) Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Legg til dette i web.config <location path="minfil.css"> <system.web> <authorization> <allow users ="*" /> </authorization> </system.web> </location> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå