Krankemot Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 må ha en harddisk til.men, jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å innstallere den... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvilken type harddisk er det snakk om? IDE, SATA, SCSI, Ekstern etc? Skal den installeres i RAID? Hvis det er snakk om at du skal installere en IDE harddisk som ikke er i RAID, så er det bare å sette den inn i maskinen, plugge inn IDE kontakten, samt strøm, så finner du den i Disk Behandling. Hvis det er SATA som ikke er i RAID, så plugger du inn SATA kabelen, samt strøm, enabler SATA i BIOS, og installerer drivere, hvis du ikke har gjort dette allerede. Den kan du også finne under Disk Behandling. SCSI harddisker har jeg ingen erfaring med, så det vil jeg ikke prøve å forklare. Ekstern harddisk er vel bare å plugge den i, så skal du finne den innpå Min Datamaskin f.eks. Når du skal kjøpe harddisk, pass på at du har en ledig port på hovedkortet (Eller kontroller kort). Pass også på om du har kabel (Om du trenger ekstra pga. du ikke har en, eller den er for kort etc). Hope it helps:) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 (endret) tror det blir en sånn ata uten raid da jeg bare skal ha filer på den.. men må man ikke formatere den først og sånn? BTW: takk for hjelpen Endret 5. april 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jo, man må formatere den hvis den er splitter ny og ikke har blitt brukt før. Men det er bare å høyreklikke på harddisk partisjonen, og velge format. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Jo, man må formatere den hvis den er splitter ny og ikke har blitt brukt før. Men det er bare å høyreklikke på harddisk partisjonen, og velge format. ok, såppas enkelt jeg finner ikke igjen ukens tilbud tråden, med tilbudene til en rekkewebshoper, vil se om det er neon må tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå