Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har søkt litt på google og funnet følgende informasjon:

spoolsv - spoolsv.exe - Process Information

 

Process File: spoolsv or spoolsv.exe

Process Name: Microsoft Printer Spooler Service

 

Description:

spoolsv.exe is a Microsoft Windows system executable which handles the printing process to your local printers. Note: spoolsv.exe is also a process which is registered as the Backdoor.Ciadoor.B Trojan. This Trojan allows attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. It is a registered security risk and should be removed immediately.

Jeg ville ikke godtatt den og hvorfor vil en prosess som har noe med dine lokale printere å gjøre på internett!? Ikke godta!

 

The spooler service is responsible for managing spooled print/fax jobs.

 

Note: The spoolsv.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, spoolsv.exe is a virus, spyware, trojan or worm!

Ta en titt på denne linken og se hva andre har funnet ut om viruset/prosesen; HER

Jeg tror som sagt at dette dreier seg om et virus.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Finner ikke antivirusprogrammet ditt noe da? Hvilket bruker du egentlig? Har du prøvd å scanne maskinen med diverse antispyware programmer (ad aware, microsoft antispyware, spybot o.l)?

Bruker avast for tiden, har scannet med dette og andre og bruker de spyware.. du nevner. Men ingenting av dette har reagert på det programmet

Lenke til kommentar

Process File: spoolsv or spoolsv.exe

Process Name: Microsoft Printer Spooler Service

 

Description:

spoolsv.exe is a Microsoft Windows system executable which handles the printing process to your local printers.

 

Note: spoolsv.exe is also a process which is registered as the Backdoor.Ciadoor.B Trojan. This Trojan allows attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. It is a registered security risk and should be removed immediately. Please see additional details regarding this process

 

Tror nok jeg ville ha brukt et annet antivirus pgm, eller lastet ned en fiks for den Trojaneren.

Lenke til kommentar

Har også lest det. Er kanskje ikke helt med her, men for meg virker det da altså som programmet er 2 ting samtidig. At det er et window program (som altså er meningen skal være der ..? ) og denne trojanen i tillegg :dontgetit:

 

Om det ikke behøvde være der, var det vel bare til å slette hele greia, men det er det som blir uklart altså :shrug:

 

Hvor år man evt lastet ned fix for denne trojaneren, noen som vet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...