Christian86 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hadde en Nokia 9500. Den var inne 3-4 ganger for samme feil. sendte til Nokia med reklamasjons nummer. Først godtok de bare service fordi den hadde vært inne to ganger tidligere (for samme feil). Så når de fikk to ekstra service, men fant ut at siden telefonen ikke var fysisk reparert så var det ikke grunn til ny telefon. Slik at forhandler kunne gi meg pengene tilbake. De hevdet da at forbrukerkjøpsloven mente produktet måtte fysisk måtte vært reparert for at det skulle gjelde som avhjelp. Likevel skulle jeg få swap telefon. har snakket med butikken, og saken ser rimelig lys ut for heving...men fremdeles Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Nokia tar feil. En reparasjon av feil er et reparasjonsforsøk, uansett om feilen sitter i kontakten, i maskinvaren eller er en bug i nokias software. Uansett så er det ikke nokia du skal forholde deg til, det er butikken . Nokia skal du bare drite i Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 var derfor jeg ringte butikken like etter jeg hadde snakket med dem. Denne saken ekke noe problem tror jeg. 4 ganger service er nok til heving, men virket ikke som butikken var overrasket Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Står ingenting om verken reparasjon eller service i loven. Det som står nevnt er retting av mangel. Hvordan nokia velger å rette mangelen er opp til dem, de vil uansett ikke ha mer enn 2 forsøk på seg. Som en liten tilleggsopplysning: Etter en dom i en skosak her for et par uker siden er det gjort rettskraftig at varer til 1300 kr eller mindre ikke kan kreves reparert. Disse skal omleveres uansett. Var en butikk som hevdet de hadde rett til å reparere et par ødelagt sko til en pris av 1300kr. Retten mente dette beløpet var for lite til å regnes som en stor ulempe for selger og selger var nødt til å omlevere. Kan her trekkes paralleller til mobilverdenen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Dette vil vel i så fall gjelde mobiltelefoner som har en pris på under 1300 kroner uten abo. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Dette vil vel i så fall gjelde mobiltelefoner som har en pris på under 1300 kroner uten abo. nei. Vil gjelde det som ikke kan betraktes urimelig. Mobiltelefon til 5000 ble trukket inn som et eksempel fra forbrukertvistutvalget. Denne skulle omleveres. Telefonen (swap) er tilbake i Norge, så denne sendes Nordialog på lørdag, sammen med laptopen til bestbuy hehe Endret 6. april 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du burde bli forbrukerjurist Christian86, antar at du har masse erfaring Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Du burde bli forbrukerjurist Christian86, antar at du har masse erfaring ikke første gang noen nevner det skal innrømme jeg steilet en del når Nokia sa det, men jeg var i tidspress, så gav butikken beskjed om hevingskravet. Skal ringe dem i morgen for å sjekke om Nokia gjorde jobben. Hvis ikke sendes papirene og telefon til dem på lørdag. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Dette vil vel i så fall gjelde mobiltelefoner som har en pris på under 1300 kroner uten abo. nei. Vil gjelde det som ikke kan betraktes urimelig. Mobiltelefon til 5000 ble trukket inn som et eksempel fra forbrukertvistutvalget. Denne skulle omleveres. Telefonen (swap) er tilbake i Norge, så denne sendes Nordialog på lørdag, sammen med laptopen til bestbuy hehe Man har, når alt kommer til alt, meget gode rettigheter som forbruker i Norge. Og det liker vi. Det som er synd er at man må igjennom en forferdelig papirmølle for å løse alle disse sakene. Heldigvis er det bare å smøre seg emd tålmodighet og la sakene gå sin gang igjennom forbrukerråd og forbrukertvistutvalg, så kommer man ut som en vinner på den andre siden. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 kan ta det, som at du for en gang skyld mener jeg faktisk har fullstendig rett? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Faktisk så bygger disse meget gode betingelsene på et EU\ EØS vedtak så de gjelder nok andre steder i Europa også Men skal være enig der, forbrukere er beskyttet og slik skal det være.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Faktisk så bygger disse meget gode betingelsene på et EU\ EØS vedtak så de gjelder nok andre steder i Europa også Men skal være enig der, forbrukere er beskyttet og slik skal det være.. Disse meget gode betingelsene bygger på den gamle kjøpsloven fra 1988, så EU har nok ikke så mye med det å gjøre. Men EU's lovgivning kommer etter, ja. Christian86: Er ofte enig med deg jeg. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg hadde software feil med min gamle Nokia 3510i. Tredje gang jeg fikk samme feil fikk jeg en ny telefon. Byttet til en bedere... HURRA 500 INNLEGG!!!! HIPP HIPP HURRA, HIPP HIPP HURRA! Lenke til kommentar
OleRavny Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Står ingenting om verken reparasjon eller service i loven. Det som står nevnt er retting av mangel. Hvordan nokia velger å rette mangelen er opp til dem, de vil uansett ikke ha mer enn 2 forsøk på seg. Som en liten tilleggsopplysning: Etter en dom i en skosak her for et par uker siden er det gjort rettskraftig at varer til 1300 kr eller mindre ikke kan kreves reparert. Disse skal omleveres uansett. Var en butikk som hevdet de hadde rett til å reparere et par ødelagt sko til en pris av 1300kr. Retten mente dette beløpet var for lite til å regnes som en stor ulempe for selger og selger var nødt til å omlevere. Kan her trekkes paralleller til mobilverdenen. Dvs. alle Mobiltelefoner med kontankort omtrent?? Ikke faen om man bare kan gå til en butikk og si man vil bytte den i en ny.... Det tror jeg ikke noen butikker vil gå med på, men hvis dem gjør det så bra for kunden Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Dvs. alle Mobiltelefoner med kontankort omtrent?? Ikke faen om man bare kan gå til en butikk og si man vil bytte den i en ny.... Det tror jeg ikke noen butikker vil gå med på, men hvis dem gjør det så bra for kunden Butikken vil nok si nei og det er da man går til forbrukerrådet. Her viol nok ikke saken løse seg, så da er neste instans forbrukertvistutvalget. Men holder du på ditt og har tålmodighet til å la saken gå sin gang vil du til slutt få omlevert telefonen. Det forhandlere/produsenter hevder er ikke nødvendigvis det loven sier. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Faktisk så bygger disse meget gode betingelsene på et EU\ EØS vedtak så de gjelder nok andre steder i Europa også Men skal være enig der, forbrukere er beskyttet og slik skal det være.. Disse meget gode betingelsene bygger på den gamle kjøpsloven fra 1988, så EU har nok ikke så mye med det å gjøre. Men EU's lovgivning kommer etter, ja. Christian86: Er ofte enig med deg jeg. off topic; husker de første gangene så tror jeg du hadde inntrykket av at jeg var en veldig vanskelig kunde gleder meg til svar på denne saken Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Faktisk så bygger disse meget gode betingelsene på et EU\ EØS vedtak så de gjelder nok andre steder i Europa også Men skal være enig der, forbrukere er beskyttet og slik skal det være.. Disse meget gode betingelsene bygger på den gamle kjøpsloven fra 1988, så EU har nok ikke så mye med det å gjøre. Men EU's lovgivning kommer etter, ja. Christian86: Er ofte enig med deg jeg. off topic; husker de første gangene så tror jeg du hadde inntrykket av at jeg var en veldig vanskelig kunde gleder meg til svar på denne saken Til tider kan jeg jo kverulere mer enn jeg har godt av selv og med tiden har jeg stilt meg mer og mer kritisk til mobilprodusentene. Stemmer nok det at jeg er oftere enig med deg nå enn før ja. Men det er jo slik det skal være det, når vi begge så ofte (eller alltid?) har rett. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Faktisk så bygger disse meget gode betingelsene på et EU\ EØS vedtak så de gjelder nok andre steder i Europa også Men skal være enig der, forbrukere er beskyttet og slik skal det være.. Disse meget gode betingelsene bygger på den gamle kjøpsloven fra 1988, så EU har nok ikke så mye med det å gjøre. Men EU's lovgivning kommer etter, ja. Christian86: Er ofte enig med deg jeg. off topic; husker de første gangene så tror jeg du hadde inntrykket av at jeg var en veldig vanskelig kunde gleder meg til svar på denne saken Til tider kan jeg jo kverulere mer enn jeg har godt av selv og med tiden har jeg stilt meg mer og mer kritisk til mobilprodusentene. Stemmer nok det at jeg er oftere enig med deg nå enn før ja. Men det er jo slik det skal være det, når vi begge så ofte (eller alltid?) har rett. moro håper saken løser seg fort. Kommer til å stå på kravet om heving uansett. Tror de vil prøve seg med at den er kjøpt hos dem så solgt til meg, og jeg ikke har noe rettigheter. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 OT: Nei faktisk ikke Minte meg litt om meg selv, jeg opplevde før at ting jeg kjøpte gikk i stykker etter svært kort tid. Det var liksom ikke noe bombe at 7110en måtte på verksted 3 dager etter kjøp he he Men det er lenge siden.. Bra noen står på kravene sine, gjør dette selv også. P.S Henvisninger til offentlighetsloven pleier å hjelpe hvis det offentlige er litt trege med saksbehandlingen On topic:Diskusjonen om dette topicet er vel smeltet inn i understående tråd Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 beskjeden jeg har nå, er at saken er oversendt servicesjefen for Norden. Får svar etter helgen. Burde jeg vente med å sede telefonen til butikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå