Gå til innhold

Hvordan lage kjempe enkle hjemmesider ala freewebs

Anbefalte innlegg

Jeg vet så sinnsykt godt at Freewebs suger! Derfor må jeg lære meg noe nytt.

Jeg tenker på noe ala Freewebs bare med større muligheter. Jeg har hørt om CSS, Men det virker litt for avansert for meg foreløpig.

Jeg har prøvd litt i Office, men ingen av de ferdige "skinsa" jeg laster ned funker sikkelig.

Noen som kan hjelpe meg litt på vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CSS og HTML er faktisk ikke så krevende å lære som du tror. Sett deg ned en lørdag og søndag. les diverse toturials og prøv deg frem. Lover at du ikke vil angre. Og får du problemer så er det jo tross alt ikke værre en å¨spørre her på forumet/ i webcafeen..

edit: Det var sikkert ikke dette svaret du ville ha, men det er kun et godt råd! ;)

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
Må jeg skrive masse sånn koder og sånt?

Når man skriver HTML, så må man skrive koder som gjør at siden din blir akkurat sånn som du vil ha den. Selvfølgelig kan du lage en kjempeenkel hjemmeside med kun paragrafer og overskrifter, men for å lage strukturerte og flerfunskjonelle hjemmesider må man lære seg både HTML og CSS.

Hvis du skal begynne å kode HTML, bør du også samtidig lære deg CSS. Da blir å lage hjemmesider mye enklere, men for å lage gode hjemmesider trenger du tid. vilje og ikke minst kunnskap.

Iforhold til andre programmeringspråk er html veldig enkelt. Alle funksjoner og lignende er laget på forhånd og kommandoene er veldig enkle. Kan du de grunnleggende tingene, er det veldig enkelt å lære seg avansert html og css. Med HTML og CSS kan du lage pene, oversiktlige og ikke minst proffesjonelle hjemmesidene.

Har bare et råd å gi deg når du er nybegynner: Styr unna tabeller og ikke start med en gang med programmer som Dreamweaver MX 2004. Slike programmer får du bruk for senere.

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Hehe, Dette var vanskelig. Finnes det ikke noen ferdige design jeg bare kan laste ned å fylle inn i?

Hvordan funker MS Frontpage er det enkel/bra?

Har du gitt opp før du har startet? Her spør du om hvordan du lager kjempeenkle hjemmesider og du synker ned til templatesnivået. Jeg skjønner ikke logikken din.

Vel, med det raskt søk på google kan du finne ferdige hjemmesider, såkalte templates.

Disse er det bare å fylle inn, men du trenger også et webhotell. Disse temaene kan du søke deg fram til, de har blitt tatt opp en god del ganger.

Kommentar til frontpage: Frontpage spytter ut elendig skrevet kode, men du kan lage særdeles enkle hjemmesider med frontpage.

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Hehe, Dette var vanskelig. Finnes det ikke noen ferdige design jeg bare kan laste ned å fylle inn i?

Hvordan funker MS Frontpage er det enkel/bra?

Har du gitt opp før du har startet? Her spør du om hvordan du lager kjempeenkle hjemmesider og du synker ned til templatesnivået. Jeg skjønner ikke logikken din.

Vel, med det raskt søk på google kan du finne ferdige hjemmesider, såkalte templates.

Disse er det bare å fylle inn, men du trenger også et webhotell. Disse temaene kan du søke deg fram til, de har blitt tatt opp en god del ganger.

Kommentar til frontpage: Frontpage spytter ut elendig skrevet kode, men du kan lage særdeles enkle hjemmesider med frontpage.

Neida, Jeg har ikke gitt opp! Jeg blir bare litt oppgitt :roll: Men jeg fant noen tøffe templates på Falkenberg.dk Som jeg åpner i MS Frontpage. Disse er sikkert helt flotte for meg, som bare skal lage en enkel side.

Webhotell, Går det ikke and å sette opp sinn egen FTP server som siden kan ligge på? Kan en FTP server lages på en egen maskin som står tilkoblet internett og sviver?

Lenke til kommentar
Neida, Jeg har ikke gitt opp! Jeg blir bare litt oppgitt :roll: Men jeg fant noen tøffe templates på Falkenberg.dk Som jeg åpner i MS Frontpage. Disse er sikkert helt flotte for meg, som bare skal lage en enkel side.

Webhotell, Går det ikke and å sette opp sinn egen FTP server som siden kan ligge på? Kan en FTP server lages på en egen maskin som står tilkoblet internett og sviver?

FTP brukes kun for å laste opp filene til serveren, ikke for å faktisk hoste websidene.

Til det må du bruke en webserver. Et par webservere du kan prøve er Apache og Badblue. Og ja, de kan settes opp på din egen maskin om du ikke har webhotell.

Men det finnes gratis hjemmesideområder rundt omkring om du ikke har behov for PHP eller lignende, men kun skal hoste html/css. Bl.a. home.no hoster gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...