tutu Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Har nettop kjøpt min tredje cd-rom. (en cd-rom,en dvd-rom og en cd-r/rw) På hovedkortet er det 2 IDE utganger, IDE 1 og IDE 2. I tilleg har jeg en harddisk. Hvordan skal Master/slave instillingene være på den enkelte spiller, og hvordan skal de være koblet på kablene ? (det er 3 hann-plugger på hver IDE-kabel) Hjelp meg! Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Harddisken må jo selvfølgelig stå som master på den første controlleren, her ville jeg satt DVD-ROM'en som slave. Videre brenneren som master på controller nr.2 og cd-rom'en som slave her. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Harddisken skal være primary master.. Husk at brenneren og den cd-rom/DVD-en du skal bruke til cd-kopi må sittte på hver sin IDE-kontroller.......... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Dette har jo ikke noe med ditt spørsmål å gjøre, men hvorfor CD-ROM og DVD-ROM? DVD-ROM'en kan jo lese CD'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå