balduccis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hallo. Min relativt gamle bestemor bestemte seg for å begynne med pc, jeg fikk så fatt i en eldre compaq presario 7000 og begynte å fikse, tv-kort og flotte høytalere samt skjerm er nå på plass, desverre opplever jeg problemer med skjermkorter. Bilder og video fungerer problemløst, men windows sitt interface; med linjer, skrift og vindusbokser går dårlig. Skjermbildet blir da fullt av streker som ikke skulle vært der, og farger blir mørkere. Jeg bestemte meg så for å anskaffe et nytt skjermkort. Problemet er bare at jeg ikke vet hvilket skjermkort jeg skal satse på. Jeg vil tro at pcen ikke har noe agp port, og jeg ser på komplett at jeg kan velge mellom pci og pci-ekspress kort? "vi trenger forresten heller ikke noe meget bra, så lenge bildet blir rent" Hvilke vil fungere i mitt tilfelle? På forhånd takk, Hilsen meg og bestemor Lenke til kommentar
HAG Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Siden det er ei "gammal maskin" blir det kun PCI skjermkort som kan brukes, PCI-Express er ulik PCI (kan ikke brukes omhverandre), er vel nForce 4 HK for AMD og noen 775 kort for Intel som har PCI-E for grafikken. Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Regner med at du har AGP på den maskinen. Helt sikket 4x. Det finner du lett ut ved å åpne den og se etter, eller sjekke det ut med everest/aida32. Edit: Du finner sikkert AGP skjermkort helt ned til en hundrings på bruktmarkedet. Endret 5. april 2005 av morcan Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) I følge specs her: http://www.epinions.com/cmhd-Desktops-All-...lay_~full_specs har den 4xAGP ja. Jeg ville nok gått for det billigste jeg kunne finne, siden den ikke skal spilles med e.l. Radeon 9250 f.eks? Endret 5. april 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
balduccis Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Tusen takk for alle svar. Har åpnet pcen og det virker ikke som om det er noe agp port der...? Skal dobbelt-sjekke, grafikkkortet er nemlig plassert ganske langt ned i pci-slottene.. Radeon kortet du foreslo virket jo fint, men det står agp8x og på siden med info om presario stod det 4x.? går det allikevel... jeg går hvertfall å sjekker nå... Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 AGP 4X og 8X kan brukes om hverandre ja Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) skal du ha pci og ikke høy ytelse erdette kortet fint. Endret 5. april 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Har åpnet pcen og det virker ikke som om det er noe agp port der...? Hvis du ikke er sikker kan du bruke dette programmet for å finne det ut. (Hvis PC'n er sånn nogenlunde oppe og går og du får sett hva som står på skjermen, da..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå