Gå til innhold

X600 PCI-Express 64MB vs Radeon 9700 64MB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De ser ut til å være omtrent like raske. Det er en test av de her, hvor X600 såvidt slår 9700'en, men i denne testen er X600'en koblet med en raskere prosessor.

Lenke til kommentar
Med å ha pci express så kan du bytte ut skjermkortet seinere. Begge to har lik ytelse så eg ville gått får x600

Nei, PCI-Express betyr nødvendigvis ikke at man kan bytte ut skjermkortet. Skal dette være mulig må den bærbare PCen være utstyrt med et MXM- eller AXIOM-spor og såvidt jeg vet så finnes ingen slike i salg i Norge ennå.

I ytelsestester er det nesten ingenting som skiller Mobility Radeon 9700 fra Mobility Radeon X600. Ikke så rart egentlig når Mobility Radeon X600 bare er en PCI-Express versjon av Mobility Radeon 9700 (som bare finnes i AGP-versjon).

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest litt om PCI-Express. Og enkelte sier at man kan bytte det ut. I enkelte tilfeller er det ganske enkelt å fjerne skjermkortet. Og dette var bærbare uten MXM- eller AXIOM-spor.

Jeg følger også *meget* nøye med, og dette er helt nytt for meg. Hvilke bærbare tenker du på og hvem selger isåfall skjermkortene da? :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på Asus Z71V. Leste på notebookforums at det var ganske enkelt å ta vekk skjermkortet. Fire skruer og den er løs. Men hvem som selger skjermkortene vet jeg ikke noe om. Jeg leste bare at Asus lagde maskinen slik at den var oppgraderbar.

Lenke til kommentar
Nå tenker jeg på Asus Z71V. Leste på notebookforums at det var ganske enkelt å ta vekk skjermkortet. Fire skruer og den er løs. Men hvem som selger skjermkortene vet jeg ikke noe om. Jeg leste bare at Asus lagde maskinen slik at den var oppgraderbar.

Joda, men det er jo ingen andre skjermkort som passer inn.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...