wil Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 jeg sitter på en ftp side ftp://ftp.se.debian.org/ når jeg er ferdig på den siden, og ikke skal inn på den noe mer. så kom linken til den siden på Mine Nettverskssteder. betyr dette at de som eier denne siden bare kan gå inn på min datamaskin dvs. å bryte seg inn på min data eller. jeg er litt redd for innbrudd. jeg skrev en liten feil her jeg mente den mappen som heter mine nettversksteder. [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-07-03 16:31 ] Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 15:56, wil skrev:jeg sitter på en ftp side ftp://ftp.se.debian.org/ når jeg er ferdig på den siden, og ikke skal inn på den noe mer. så kom linken til den siden på Mine Nettverskstasjoner. betyr dette at de som eier denne siden bare kan gå inn på min datamaskin dvs. å bryte seg inn på min data eller. jeg er litt redd for innbrudd. Nei, det skal du ikke bekymre deg for. Hva er "mine nettverksstasjoner" forøvrig? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg lurer på en ting til den liveeval- 8.0 cd som ligger på http://www.linuxiso.org skal vel være gratis for nedlasting. men jeg må jo bare spørre er denne cden også gratis for nedlasting den også. jeg holder på å skal prøve linux snart, men jeg må jo ha noen å velge i. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Nei, de kan ikke det. Det er bare en shortcut. Det er ingenting annet enn det. Hvis du ser på properties på den, så ser du vel bare adressen dens og at det står shortcut... Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 jeg så det ikke, men jeg lurer på hvor det står. det stod jo ikke noe om snarvei eller noe sånt. hvor står det. jeg så på egenskaper for den ftp siden, og det skal vel være en pil når det er snarvei skal det ikke det da. [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-07-03 18:17 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 For det første: ikke bruk IE til å laste ned fra FTP-servere hvis det er det du bruker. Eller kanskje du bruker My network places. Bruk et skikkelig FTP-program som CuteFTP eller WS_FTP så slipper du sånt tull. For det andre: Den Suse8.0 eval greia kan vel ikke installeres på maskinen, den er kun cd-rom basert. Kan jo brukes hvis du bare skal teste den ut kjapt, men jeg vil likevel anbefale deg å legge inn en skikkelig distro på harddisken. For nybegynnere er det greit å starte med Redhat eller Mandrake [ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-07-03 19:44 ] Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 19:43, Langbein skrev:For det første: ikke bruk IE til å laste ned fra FTP-servere hvis det er det du bruker. Eller kanskje du bruker My network places. Bruk et skikkelig FTP-program som CuteFTP eller WS_FTP så slipper du sånt tull. Vil bare si at flere, bl.a. SirHartge har opplevd problemer med Cute. Selv har jeg brukt WS i lang tid, og er storfornøyd :smile: (dvs... jeg har ikke hatt behov for et ftp-prog i linux enda. langbein: noen anbefalinger?) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 22:18, sjanten skrev:Vil bare si at flere, bl.a. SirHartge har opplevd problemer med Cute. Selv har jeg brukt WS i lang tid, og er storfornøyd :smile: (dvs... jeg har ikke hatt behov for et ftp-prog i linux enda. langbein: noen anbefalinger?) Syns Cute funker bra jeg, hva slags problemer er det snakk om? Fordelen med WS_FTP er jo at det er gratis (ligth-versjonen), mens Cute er vel 30 dagers trial. Eneste problemet er at brukergrensesnittet er litt oldschool, så jeg har inntrykk av at newbies trives bedre i Cute. Men ellers er det nesten ett fett hva man bruker til ftp så lenge det ikke er IE. Mine ftp-programmer til unix: - GUI: gFTP (gnome-basert) - Commando-style: ncftp (veldig digg med en rekke features som ikke er standard i kommandobaserte ftp-klienter som <tab> filename-completion, batch-muligheter og en veldig fin funksjon hvor den fungerer som en deamon og kan fortsette å laste ned filer etter at du har logget ut - veldig praktisk når flere brukere er på samme maskin.) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 med cute ftp har jeg problemer med at programmer avslutter seg selv med en bisarr feilmelding sånn helt uten videre. det kan skje da programmet idler, da det laster ned, eller da jeg trykker på noe, og det er ikke noe mønster for NÅR dette skjer. bruker win2k pro sp2 Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg bruker Smart, og er veldig fornøyd! Og til deg som lurer... Bare slett den linken. Og det heter ikke FTP-sider, men FTP-server. Det er jo ikke som om du sletter alt på den FTP-serveren, da... Så hva skulle skje, tror du? Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hva hadde den første posten på et Linux forum å gjøre uansett? Uansett, dette er vel en av de mange fine featuresene i dette "operativsystemet" kalt windows (Det er et slags alternativ til linux). Og hvilke FTP programmer man bruker i windows har også ganske lite med Linux å gjøre... Forøverig må jeg støtte han som skrøyt av ncftp... Bruker ikke annet selv. (Forøverig kan du detache fra ethvert tekst/terminal basert program hvis du kjører det i screen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå