Gå til innhold

fått purring fra DVDstrax!

Anbefalte innlegg

Bestillte en kopi av wow fra DVDstrax,men den ble stoppet i tollen og gikk ned i elkjøp og kjøpte meg en annen kopi,kommer hjem og sneder en mail til dem at jeg ikke vil ha kopien alikevel!fikk en retur nr som jeg skulle skrive på pakka når den kom fram til post huset!men jeg fikk alderi noe brev i posten at den har kommet fram,fikk regning i posten av dem på spillet!da sendte jeg en mail til og forklarte hvordan det var,men jeg fikk alderi noe svar fra dem nå,typiskt!så igår fikk jeg en inkasso varsel og regninga er oppe i 450 kroner nå!hva skla jeg gjøre,har jo ikke lyst til og betale for noe jeg ikke har fått da?! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk brev at den var stoppa i tollen?

Svarar du ikke på det så hører du ikke noe mer om pakken og den blir retunert etter 2-3 uker..

Men dem kan ikke sende deg inkassovarsel på en vare du ikke har mottatt,men dem kan ta seg betalt for frakten begge veier siden du ikke tok imot pakken..

Ta og send svar på brev.og kontakt innkasso selskapet at du ikke godtar kravet,så beløpet ikke blir større

Endret av taz
Lenke til kommentar

Betal det beløpet som det ikke er twist om nemelig frakt begge veier, samt eventuelle purregebyrer strax. Så kan du sende til brev eller ringe inkassoselskapet forklare sitvasjonen, vanligvis ender saken der.

Men skulle den ikke ende der står du mye sterkere i et eventuelt forliksråd når/hvis den tid kommer

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Har man ikke krav på 1 eller 2 purringer før den går til inkasso? Og et "inkasso varsel" er vel nettopp det, et varsel om at "nå betaler du ellers går regningen til inkasso".

Hvis du aldri betalte tollregninga er det selvklart at du aldri fikk spillet. Det er ALLTID toll på varer inn til norge som kommer seg på over 200,- SPESIELLT når du kjøper gjennom posten, og det er snakk om slike produkter. (Slike = dvd, spill, cder etc.)

Og vær så snill. Slutt å bruk ordet "kopi". En "kopi" kan du få kjøpe av meg (hvis jeg hadde drevet med sånt), bruk bare navnet på spillet for seg selv istedet.

EDIT: La til definisjon av "slike" ;)

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
nope,jeg betalte alderi toll regninga heller se!

I såfall får du snart regning ifra posten også, om jeg tipper rett... Du må jo betale for arbeidet de har hatt med fortollingen.

Du skal snart se at det billigste hadde vært å betalt momsen pluss de 75 kr posten opprinnelig skulle ha tatt.

Og jeg tipper brevet du fikk om toll var ifra posten som sa at pakken var klar for uthenting, men at det kostet det så og så mye. Det skjer iallefall hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...