dor123 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Bestillte en kopi av wow fra DVDstrax,men den ble stoppet i tollen og gikk ned i elkjøp og kjøpte meg en annen kopi,kommer hjem og sneder en mail til dem at jeg ikke vil ha kopien alikevel!fikk en retur nr som jeg skulle skrive på pakka når den kom fram til post huset!men jeg fikk alderi noe brev i posten at den har kommet fram,fikk regning i posten av dem på spillet!da sendte jeg en mail til og forklarte hvordan det var,men jeg fikk alderi noe svar fra dem nå,typiskt!så igår fikk jeg en inkasso varsel og regninga er oppe i 450 kroner nå!hva skla jeg gjøre,har jo ikke lyst til og betale for noe jeg ikke har fått da?! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Du fikk brev at den var stoppa i tollen? Svarar du ikke på det så hører du ikke noe mer om pakken og den blir retunert etter 2-3 uker.. Men dem kan ikke sende deg inkassovarsel på en vare du ikke har mottatt,men dem kan ta seg betalt for frakten begge veier siden du ikke tok imot pakken.. Ta og send svar på brev.og kontakt innkasso selskapet at du ikke godtar kravet,så beløpet ikke blir større Endret 5. april 2005 av taz Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 ja fikk brev om at det ble stoppa i posten ja!så du mener jeg skal sende et brev til DVDstrax og et til innkasso selskapet da? hva skal jeg skrive til innkasso selskapet da?de er jo så vrinene lissom! Lenke til kommentar
woid Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 inkassoselskap er ikke vriene, de har bare fått en beskjed om å kreve inn et beløp. ring de og forklar saken, så slipper du hvertfall å få en betalingsanmerkning ved en evt inkasso. Lenke til kommentar
geemee Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Betal det beløpet som det ikke er twist om nemelig frakt begge veier, samt eventuelle purregebyrer strax. Så kan du sende til brev eller ringe inkassoselskapet forklare sitvasjonen, vanligvis ender saken der. Men skulle den ikke ende der står du mye sterkere i et eventuelt forliksråd når/hvis den tid kommer Lykke til Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Har man ikke krav på 1 eller 2 purringer før den går til inkasso? Og et "inkasso varsel" er vel nettopp det, et varsel om at "nå betaler du ellers går regningen til inkasso". Hvis du aldri betalte tollregninga er det selvklart at du aldri fikk spillet. Det er ALLTID toll på varer inn til norge som kommer seg på over 200,- SPESIELLT når du kjøper gjennom posten, og det er snakk om slike produkter. (Slike = dvd, spill, cder etc.) Og vær så snill. Slutt å bruk ordet "kopi". En "kopi" kan du få kjøpe av meg (hvis jeg hadde drevet med sånt), bruk bare navnet på spillet for seg selv istedet. EDIT: La til definisjon av "slike" Endret 5. april 2005 av ChristianW Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 nope,jeg betalte alderi toll regninga heller se! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 nope,jeg betalte alderi toll regninga heller se! I såfall får du snart regning ifra posten også, om jeg tipper rett... Du må jo betale for arbeidet de har hatt med fortollingen. Du skal snart se at det billigste hadde vært å betalt momsen pluss de 75 kr posten opprinnelig skulle ha tatt. Og jeg tipper brevet du fikk om toll var ifra posten som sa at pakken var klar for uthenting, men at det kostet det så og så mye. Det skjer iallefall hos meg. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Det er ikke toll på spill, dvder, cder etc. Men du må betale 24% moms når varen har en verdi på over 200,- Og så skal posten ha litt over 100,- for "bryderiet". Endret 5. april 2005 av ChristianW Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 hmm,hukser at jeg fikk en sånn duplikat melding fra posten ja!! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Momsen er 25% Ja stemmer det.. *mumle noe om noe svineri* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå