Gå til innhold

Area 51.... din mening?

banantiss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mssmp3.jpg

Jeg har også sett helt runde flyvende tallerkner, men jeg husker ikke hvem som har bygd den. Prinsippet var en stor rotor i midten av tallerkenen og mindre stabiliserende rotorer rundt. Så det er i dag mulig å lage flyvende tallerkner med helt vanlig teknologi. Systemene ser vi i for eksempel harrier-flyene.

Angående Area51 så tror jeg rett og slett at det amerikanske militæret driver med nye flytyper og våpensystemer. De fleste flyprosjektene vil vel være flyttet andre steder på grunn av den store åvervåkningen av Area51.

Det kan jo også være at stedet egentlig er lagt ned, men at USA velger å holde liv i det og gjøre 'mistenksomme forsøk der for å holde folk interessert i Area51 fremfor andre testbaser.

Det ville vært morsomt om USA fløy med en av de virkelige flyvende tallerknene i området, så får alle UFO-gærningene noe å prate om.

Lenke til kommentar
Area-51 må være verdens mest kjente hemmelige sted.

Area-51 er med i Deus Ex, sikkert en shitload med x-files episoder, etc....

Hvordan ble egentlig stedet kjent for folk i første omgang?

Vel, det var vel noen mennsker som begynte å lure på hvorfor staten skulle sette et gjere rundt x antall km i en ørken. de nektet jo for at det lå noe der. om stedet heter area-51 er vel ikke sikkert. folk begynte vel å tenke tilbake på roswell o.l. (er vel ikke så langt unna). sikkert derfor folk tror det skjer noe mystisk der.

Er sikker på at det finnes haugevis av andre hemmelige militær baser. kan jo hende area-51 bare er et cover for å ta oppmerksomheten til folk.

uff, har særiøst sett for mye x-files i det siste :p

Lenke til kommentar

en teori jeg aldri har hørt før, men jeg kom på den nå. Kunne den ha vært realistisk? hvorfor er det ingen som tenker at faktisk staten eller ett eller annet som faktisk bygger det vi vil kalle "ufoer" og skal bruke det til spionfly.

De setter ut ryktene om at det er "fremende" fra "outer space" som flyger disse. La oss si at USA bygger en slik UFO, frakter den til et sted utenfor russland og flyr inn og skaffer seg infomasjon over hemmelige omeråder. Genialt egentlig når allle trur det er ailens som flyr de. La oss si at de blir laget på "area 51"

Lenke til kommentar
en teori jeg aldri har hørt før, men jeg kom på den nå. Kunne den ha vært realistisk? hvorfor er det ingen som tenker at faktisk staten eller ett eller annet som faktisk bygger det vi vil kalle "ufoer" og skal bruke det til spionfly.

De setter ut ryktene om at det er "fremende" fra "outer space" som flyger disse. La oss si at USA bygger en slik UFO, frakter den til et sted utenfor russland og flyr inn og skaffer seg infomasjon over hemmelige omeråder. Genialt egentlig når allle trur det er ailens som flyr de. La oss si at de blir laget på "area 51"

Dette er en teori som dukker opp hver gang A51 diskuteres. Om det er realistisk? Mer trolig enn fartøy fra andre planeter, hvertfall. Tidligere ansatte har snakket om prototyper på militære fly som har blitt laget der osv.--ting som aldri ble noe av. Det er klart de vil holde det hemmelig, med tanke på USA's forhold til en del stormakter de siste 50 årene.

Hva er det det heter igjen--Occam's Razor?

Uansett, jeg syntes dette er mer interessant. Og morsomt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Tar vel kanskje opp en gammel tråd... Men det får være.

Anbefaler alle som er interresert i Area1 å se på denne linken. Her finner du egentligt alt som du trenger å vite. Her finner du alt så er å vite om A51.

En til nyttig link...

Håper dette sletter tvilen hos folk! :thumbup:

EDT: På dette kartet fra staten Nevada, kan man se at Area 51 finnes!

Endret av ChristianHA
Lenke til kommentar
Spitsbergen-saken 1952

3965297[/snapback]

Såvidt jeg vet, er Narvik flyplass bygd i 1975, når kommunen tjente fett på LKAB. 1975 kilden er her. Forstår ikke hvor flyene skal ha landet før det, eneste er Bardufoss eller hva den millitære flybasen heter.

3991127[/snapback]

Det er noe i det du sier. I denne dokumentaren blir denne teorien tatt i bruk.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Tar vel kanskje opp en gammel tråd... Men det får være.

Anbefaler alle som er interresert i Area1 å se på denne linken. Her finner du egentligt alt som du trenger å vite. Her finner du alt så er å vite om A51.

En til nyttig link...

Håper dette sletter tvilen hos folk! :thumbup:

EDT: På dette kartet fra staten Nevada, kan man se at Area 51 finnes!

8019365[/snapback]

Den predator-saken virket skremmende. UAV's med Hellfire-missiler liksom :hmm:

Om Area 51 vil jeg anbefalle å åpne Google Earth og søke på:

37.239° N 115.816° W

.

Det er såvidt jeg vet også sant at US' Stealth-program holder sted her. De første bildene av F117 NightHawk ble f.eks knipset av satelitter sent på 70-tallet. Disse flyene har også mye av skylden rundt UFO-myter.

Mye intressant lesning på wikipedia forresten :)

Lenke til kommentar
vaktene får lov til å bruke dødelige midler på en som måtte komme for langt inn i det avgrensede området,

bilder av area 51

3952554[/snapback]

Jeg gidder ikke å lese igjennom hele tråden akkurat nå, men selv her i Norge har militæret lov til å bruke dødelige midler på folk som måtte komme for langt inn i de fleste militære baser.
Lenke til kommentar

Må si jeg tror på liv der ute en plass, men stiller meg tvilende til at jorden har hatt besøk av utenomjordiske skapninger. Når man har hatt litt astrofysikk er det vanskelig å akseptere sånt. Man kan begynne med at det er 4.2 (?) lysår til nærmeste beboelige stjerne. Selve galaksen er nærmere 100.000 lysår i diameter, og når man vet at lyshastigheten er såpass "grei" som den er, så. Vel, vanskelig å akseptere for å si det sånn, om ikke disse såkalte romvesene har en evne til å bøye tid og rom som vi ikke har utviklet enda, men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Må si jeg tror på liv der ute en plass, men stiller meg tvilende til at jorden har hatt besøk av utenomjordiske skapninger. Når man har hatt litt astrofysikk er det vanskelig å akseptere sånt. Man kan begynne med at det er 4.2 (?) lysår til nærmeste beboelige stjerne. Selve galaksen er nærmere 100.000 lysår i diameter, og når man vet at lyshastigheten er såpass "grei" som den er, så. Vel, vanskelig å akseptere for å si det sånn, om ikke disse såkalte romvesene har en evne til å bøye tid og rom som vi ikke har utviklet enda, men hva vet jeg.

8022491[/snapback]

gudene veit hva slags teknologi eventuelle romvesener kan ha.

er ikke sikkert vi noen gang kommer til å møte noen heller. men det er en annen diskusjon...

Jeg tror nok Area-51 var mere "hemmelig" før, mens de nå fremdeles driver med hemmelige ting der, men ikke fullt så hemmelige som andre steder de har.

Mye av sikkerheten de har der, er også sikkert der med vilje, selv om mye av den ikke trengs. de vil bare trekke oppmerksomheten bort fra andre steder de har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...