Gjest Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg opplever at fargene på min LCD er någet blasse / utvaskede sammenlignet med en annen LCD. Jeg har forsøkt å finne en bra norsk guide om fargejustering av LCD'er på nettet uten å lykkes... (Det er uaktuelt å kjøpe profesjonelt utstyr ala Spyder2 til dette.) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 veldig bra med dobbelposting..LCD BLIR blasse med tiden. Med tanke på at LCD skjermer blir utviklet med ny teknologi rimlig rask for tia så er kanskje et nytt kjøp av LCD en mulighet? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Jeg dobbeltpostet for å forsøke å nå flere, og kanskje folk med mer kjennskap til området enn folk på hw.no. Det er for øvrig en helt ny LCD... Endret 5. april 2005 av Gjest Lenke til kommentar
fredster Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg sliter med det samme problemet på en ny LCD-skjerm. Det var egentlig ganske bra inntil jeg "kjørte inn" nye drivere i forb. med bytte av skjermkort. Kan ikke finne ut av hvordan jeg skal justere fargene slik at de blir sterkere uten å få et utydelig bilde. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg opplever at fargene på min LCD er någet blasse / utvaskede sammenlignet med en annen LCD. Jeg har forsøkt å finne en bra norsk guide om fargejustering av LCD'er på nettet uten å lykkes... (Det er uaktuelt å kjøpe profesjonelt utstyr ala Spyder2 til dette.) Jeg ga opp, og investerte i en Spyder2.... Brukte alt for mange timer på å finne ut av dette får jeg kastet inn håndklet. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Nå har vel HW hatt en god del LCD skjermer på test, viss ikke jeg husker helt feil. Kanskje de kan lage en prima guide for oss med innstiller og alt det? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=6051&side=3 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Adobe gamma Litt for mye blir overlatt til tilfeldighetene ved "look n feel" kalibrering. Kjøp et "øye", det anbefaler jeg på det sterkeste. Feks denne rimelige ColorPlus pakken fra Pantone. Øyet som følger med oppgis til vanlig Spyder, men da jeg plugget det inn ble det detektert som Spyder2 Tror det rett og slett dreier seg om at de IKKE vil markedsføre "billigpakken" sin med Spyder2 øye, da det vil minske salget av "Spyder 2" pakken. Og man bør kalibrere minst en gang i månden og selvsagt når en bytter driver, kabel, skjermkort osv... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Beklager, men det er det eneste vi har skrevet om det. 99% av alle brukere kalibrerer ikke skjermen sin. Av den 1% som gjør det bruker 80% å gjøre det på metoden her beskrevet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå