Gå til innhold

SV går i mot skole

Anbefalte innlegg

Tveita derimot, har tveitagjengen, ghettoskolen Hellerud etc...

Ærlig talt, hva er det du vil fram til? Du begynner med å syte over at vestkanten blir nedprioritert, og plutselig setter du i gang og fyrer løs mot Tveita. Slik som du skriver avslører du jo at du overhodet ikke har peiling, men du har kanskje heller aldri satt dine føtter på østkanten?

Tror du Tveita er en slags gangsterland? Hvis du virkelig vil vite hva slags miljø det er på Tveita, eller nærmere bestemt rundt Tveita Senter / T-Bane, så kan jeg fortelle deg at det blant annet kryr av gæmliser (etnisk norske!!).

Og når du hører om Tveita-gjengen er det gjerne snakk om noen av gamlekara som stammer fra dette miljøet. Det betyr ikke nødvendigvis at de faktisk bor eller vanker på Tveita. Noen av dem gjorde det kanskje for 10-20 år siden.

Tror du ikke det bor kriminelle i "beste vestkant" heller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tveita derimot, har tveitagjengen, ghettoskolen Hellerud etc...

Ærlig talt, hva er det du vil fram til? Du begynner med å syte over at vestkanten blir nedprioritert, og plutselig setter du i gang og fyrer løs mot Tveita. Slik som du skriver avslører du jo at du overhodet ikke har peiling, men du har kanskje heller aldri satt dine føtter på østkanten?

Tror du Tveita er en slags gangsterland? Hvis du virkelig vil vite hva slags miljø det er på Tveita, eller nærmere bestemt rundt Tveita Senter / T-Bane, så kan jeg fortelle deg at det blant annet kryr av gæmliser (etnisk norske!!).

Og når du hører om Tveita-gjengen er det gjerne snakk om noen av gamlekara som stammer fra dette miljøet. Det betyr ikke nødvendigvis at de faktisk bor eller vanker på Tveita. Noen av dem gjorde det kanskje for 10-20 år siden.

Tror du ikke det bor kriminelle i "beste vestkant" heller?

Du vennen, jeg tror jeg vet utmerket gått at Tveita blir overfylt av ikke-vestlige innvnadrere. En bekjent av meg bor der... og jeg hører nok til å forstå at jeg ikke har noe der å gjøre...

Men på Tveita er det visst kort vei til nærmeste innendørs svømmehall, skolene får mer penger og offentlige barnehaveplasser til alle. Sånn ser det ikke ut på andre siden av elven. Og det er frustrerende.

Jeg synes liksom det er dråpen når SV, som jeg trodde profilerte seg på utdanning, går i mot bygging av skole i vest, da det ville være for dyrt. Kunstisbane på grorud, nevnt på samme side, omtrent samme dag, det er derimot ikke for dyrt, og er noe som er svært nødvendig for samfunnet... Yeah right..

Tveita-gejgen er nok delvis utflyttet, men det er en grunn til at de kaller seg Tveitagjengen. Tveita er ikke paradis. Tveita har Oslos "verstingskole" Hellerud.. Jeg finner knapt noe positivt med Tveita. Eller Tveten som min mor mener det heter.

Den nye garderoben min ble forøvrig tegnet til på Tveita. Så jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Vi vil alltid ha et naturlig skille. La oss prioritere alle like mye. LIKESTILLING!

Likestilling ja... er ikke akkurat det du driver med når du kaller vestkanten for "Oslos pene side" og dermed insinuerer at østkanten er en "stygg" side.

Østkanten bør ikke prioriteres.

Ropte Vestkanten høyt når de ble prioritert? I mange tiår?

Men på Tveita er det visst kort vei til nærmeste innendørs svømmehall, skolene får mer penger og offentlige barnehaveplasser til alle. Sånn ser det ikke ut på andre siden av elven.

Du har enda ikke svart på hvorfor alle rike folk bor på vestkanten, hvis østkanten så lenge har har blitt prioritert og dermed har så mye bedre tilbud, og er så mye bedre, enn vestkanten.

Du vennen, jeg tror jeg vet utmerket gått at Tveita blir overfylt av ikke-vestlige innvnadrere. En bekjent av meg bor der... og jeg hører nok til å forstå at jeg ikke har noe der å gjøre...

Fordi det bor mange vestlige innvandrere der? Du er full av fordommer mot utlendinger, og har en sterkt rasistisk tone, så det var vel ikke annet å vente. Jeg bor midt mellom øst og vestkanten (på, i dine øyne, riktig side av Akerselva riktignok). Her er det mye utlendinger, men det er ikke de som bråker og lager kvalm... det er det nordmenn som gjør.

Jeg synes liksom det er dråpen når SV, som jeg trodde profilerte seg på utdanning, går i mot bygging av skole i vest, da det ville være for dyrt. Kunstisbane på grorud, nevnt på samme side, omtrent samme dag, det er derimot ikke for dyrt, og er noe som er svært nødvendig for samfunnet... Yeah right..

Var det nødvendig å bruke flere milliarder på ny opera? Det gagner jo vestkanten, så det var sikkert greit i dine øyne.

Lenke til kommentar
Jeg tror noe av det Joachim vil fram til er at et parti som SV, som i meget høy grad skryter av hvor utdanningsorienterte de er, og hvordan de setter utdanning så høyt, osv osv oppfører seg dårlig når de støtter kunstisbaner i Øst itedetfor skoler i Vest.

Greit nok det, men det Joachim snakker om, går jo på tvers av det han sier i neste setning. Han liker å provosere (det har vi sett utallige ganger før), og jeg prøver bare å bryte ned hans merkelige argumenter.

Ellers har jeg ingen tiltro til at øst har bedre utdanningstilbud enn vest. Det er stort behov for flere skoler i øst også, og i følge Joachim så får man uansett bedre utdanning i vest, enn i øst (som nevnt i tråder han har deltatt i tidligere). Det er jo også så utrolig mye bedre å bo i vest (også sagt i tidligere tråder av Joachim) så da synes jeg østkanten (som i Joachims øyne er så utrolig dårlig og trist og kjedelig) skal få litt goder for at det skal bedre seg litt... slik at de som lever her skal få tilnærmet samme livskvalitet som de som bor i vest (og Joachim mener at livskvaliteten i vest er bedre enn i øst). Høres ikke da hans argumenter i denne tråden rare ut?

Hvorfor skal uansett ikke mine små kusiner få more seg på skøyter i sitt nærmiljø? Hvorfor skal de måtte dra til østkanten, som forøvrig er en del av byen jeg helst ikke vil de skal vandre gjennom mer enn nødvendig.

Det er det som er problemet med mange av de som bor på vestkanten... fordommer mot østkanten. De tror at man blir ranet og voldtatt og skutt om man befinner seg her på daglig basis. Jeg har aldri opplevd noe som helst ubehagelig på østkanten av Oslo. Men nå ser det for meg ut som vestkanten har like mange slike tilbud som øst, så da slipper dere å bevege dere til "den stygge delen av byen" (i følge Joachim) som er så mye bedre enn vestkanten (også i følge Joachim).

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som gikk på en vestkantskole før. Men så byttet han til en "østkantskole" fordi han ikke likte seg på vestkantskolen. Han sa hvertfall at lærerne på "den gærne siden" var mye flinkere. Han lærte mye mer etter å ha byttet skole. Jeg har hørt flere på Bredtvet som har fått nesten bare 6 i snitt. Så nei, vestkant er ikke bedre enn østkant. Eneste "vestkant" er godt for, er restaurantene der for min del. En annen ting, jeg syns Oslo-vest folk som skryter seg selv opp i skyene egentlig virker ganske bondete. For å si det enkelt, selv Oslo vest ser ut som bygdestrøk i forhold til Shanghai. Så pro vestkant folk får skjerpe seg. Deres strøk er ikke så fint som dere vil ha det til.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Jeg har godt nok snitt til å begynne på Katedralskolen.

Litt off topic: Jeg er provosert av Jokkes anti-utlending utsagn. Fordi dette gjelder meg og de jeg kjenner som faktisk ikke er kriminelle eller banker hver eneste "norske" gamle dame på gata. Jeg går selv i en "sosseskole" i Fredrikstad som består av Jokke-typer. Jeg har mye høyere snitt enn dem. Altså ikke kom og si at utlendinger bare gjør vondt.

Denne tråden stinker rasisme.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Det bor som regel bortskjemte folk i den "bedre" delen. De har ikke ekte peiling på verdier. De tenker mest på seg selv. De er rasistiske. De snyter tross for at de er "rike". De tenker at Østen er eksotisk og trendy tross for deres rasistiske tendenser. De motsier seg selv veldig på det der. De tror de er best bare pga de lille kvadratkilometerene med vestkantområde. De glemmer at utenfor deres 4 vegger fins det en verden som overgår deres. Hvis dere går og skryter deres vestkantverdier i andre storbyer i verden så vil folk bare le seg skakk.

Oslo har engang ikke 1 mill innbyggere. Dvs enda mindre "vestkantfolk". Og dere kaller dere store? Snakk om bondementalitet hos dere rikinger her.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Hallo!? Fornebu skal få en egen "jernbane" som vil koste 1milliard! hva er dette vissvasset om at østkanten får prioriterte goder? Hvor mye koster denne kunstisbanen i sammenlikning? :roll:

Jernbanen fornebu får er vel til gode for alle som benytter seg av flytransport :)

Lenke til kommentar
Jeg tror noe av det Joachim vil fram til er at et parti som SV, som i meget høy grad skryter av hvor utdanningsorienterte de er, og hvordan de setter utdanning så høyt, osv osv oppfører seg dårlig når de støtter kunstisbaner i Øst itedetfor skoler i Vest.

Det er jo uansett uhørt at noe likt skal skje. Mine unge kusiner og fettere som bor på Oslo-Vest, burde da vitterlig få samme utdanningstilbud som de på Østkanten. Dessuten stemmer det at Øst har fått mange flere kulturtilbud enn Vest i det siste.

Hvorfor skal uansett ikke mine små kusiner få more seg på skøyter i sitt nærmiljø? Hvorfor skal de måtte dra til østkanten, som forøvrig er en del av byen jeg helst ikke vil de skal vandre gjennom mer enn nødvendig.

Nei nettopp. Det er forsåvidt greit å støtte kunstisbaner, men når man i samme vending skryter av at man IKKe støttet skole på Røa, Sørkedalen skole innbiller jeg meg at den skal hete?!, så blir det for ille.

Vest burde få flere svømmehaller og kulturtilbud
Nettopp!

Var det nødvendig å bruke flere milliarder på ny opera? Det gagner jo vestkanten, så det var sikkert greit i dine øyne.
Nå ligger denne i BJØRVIKA, så den burde gagne øst bra også.

Hallo!? Fornebu skal få en egen "jernbane" som vil koste 1milliard! hva er dette vissvasset om at østkanten får prioriterte goder? Hvor mye koster denne kunstisbanen i sammenlikning

Dette handler jo om å gange fornebu-området, ikke Oslo Vest. Men jeg synes det er en god tanke, og dermed kunne få spredd næringslivskontorene litt. Fornebu blir et fint sentrum, om de får bane.

Lenke til kommentar
Hallo!? Fornebu skal få en egen "jernbane" som vil koste 1milliard! hva er dette vissvasset om at østkanten får prioriterte goder? Hvor mye koster denne kunstisbanen i sammenlikning? :roll:

Jernbanen fornebu får er vel til gode for alle som benytter seg av flytransport :)

Fornebu har ingen flytrafikk lenger..

Lenke til kommentar

Fornebu har ingen flytrafikk lenger..

Hadde mistanke om at utsagnet mittikke var helt korrekt.. Jaja, det finnes vel en eller annen god grunn til at jerbanen legges dit den gjør uansett(?)

Lenke til kommentar

Hadde mistanke om at utsagnet mittikke var helt korrekt.. Jaja, det finnes vel en eller annen god grunn til at jerbanen legges dit den gjør uansett(?)

Huh, trodde utsagnet ditt var ironisk ment! Finnes det folk som ennå ikke har fått med seg at hovedflyplassen er flyttet/ligger på Gardermoen? :ohmy:

Uansett så eksisterer det allerede adekvat kolletivtrafikk til Fornebu da det er årevis siden Telenor flyttet til Fornebu. Det mest vanvittige med hele saken er at banen skal faktisk ikke gå fra Oslo sentrum (el.) slik man kanskje skulle tro, men fra Lysaker(!) og inn til Fornebu. En luftlinje som jeg anslagsvis vil sammenligne med samme avstand mellom Slottet og Oslo S. Prislapp: 1 milliard. Hurra!

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det er et lite stykke fra lysaker. Og det er få busser som går ut til Fornebu, det er vel linje 28 over Smestad fra Majorstuen og 31E..

Til lysaker kan alle komme seg, enten med tog, buss eller event. trikk. Det er derfor det er beov for en vidrebyggelse derfra. Dette vil gjøre Bærum og Fornebu mer atraktivt.

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal ta stilling i deres bitre "east coast/west coast"-kamp, så kan jeg påpeke at SV har over lang tid sett ut for meg som om de har et tydelig skille på folk.

De vil gjerne ta andre menneskers penger i form av skatter osv., særlig de med stor formue/inntekt. Allikevel blir de litt spake når det gjelder saker som de selv taper penger på.

Andre rikinger vs. Våre rikinger

Sosialisme står jo for ett hovedprinsipp, nemlig bedre kår for de fattige, på bekostning av de rike. Da er det jo nesten så man kan kalle det naturlig å si at de har utviklet et lite "misbehag" angående "rikingene i vest".

"Hvorfor skal ikke de få lide litt med dårlige utdanning og kultur, nå som de har hatt det godt så lenge uansett?"

Lenke til kommentar

Skal si man har noe å kragnle over her....

Her tar vi på vestlandet og sender oljepengene over til dere og så klarer dere ikke engang bli enige om hva dere skal bruke dem til... :roll:

Kommer faktisk ikke på et eneste sted her i Bergen hvor det bygges nye skoler. Kan ikke huske at noen skole har blitt bygget på år og dager... :hmm:

Tilbake til saken. SV er vel stort sett imot at fellesgoder skal gå til de velstående og de vil jo ha makt til å styre mer og mer over den vanlige nordmanns hverdag. Er man ikke rik og ønsker at staten skal leke barnevakt for deg, så er det vel bare å stemme SV. :roll:

Lenke til kommentar
Kommer faktisk ikke på et eneste sted her i Bergen hvor det bygges nye skoler. Kan ikke huske at noen skole har blitt bygget på år og dager... :hmm:

Bygges en sårt trengt barneskole på Tertnes. Ellers er vel Breimyra Ungdomsskole siste som ble bygget, den er forøvrig ikke eid av kommunen, men leies og drives av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...