Gå til innhold

SV går i mot skole

Anbefalte innlegg

På Oslos pene side, trenger vi en ny offentlig skole i Røa-området. Men jammen tror du ikke SV går IMOT. Skolepartiet SV går IMOT en ny skole!

Bydelen Vestre Aker er ikke verdens mest formuende. Derfor vil man utrede en OPS-mulighet, Offentlig-privat samarbeid. På den måten kan skolen bygges ut og eies av et privat firma, mens bydelen leier den. Dermed slipper Vestre Aker å binde store lån etc. I tillegg til at man skaper private arbeidsplasser.

Men neida, SV går i mot. Vestkanten trenger visst ingen ny skole. I følge SV's hjemmeside er visst kunstis-bane på grorud en prioritert sak. Men å gi Oslo Vest en ny skole, nei, det går visst ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sterkt provoserende for mange at du benytter ord som "på Oslos pene side" samtidig som du gjør et poeng av at du ikke benytter offentlige tjenester (nei, du holder deg vel for god til det du). At du samtidig kritiserer at en av bydelene i Oslo øst faktisk får ett gode (i dette tilfelle kunstisbane) ser jeg som ett tegn på at de som bor i Oslo øst er mindre verdt i dine øyne. Du har i mange andre tråder gitt sterkt uttrykk for det samme. Dette er sterkt kritikkverdig.

Du er så sterkt pro-oslo vest at det nesten virker som en spøk. Ro deg litt ned... du har ikke så mye å gå på. Denne tråden er også på nippet til å bli stengt da alle tråder du deltar i har en tendens til å ende med krangel, men lar den gå litt for å se hvordan ting går.

Lenke til kommentar
JoachimR: De har nettopp bygd skole i Røa-området.

Men når alt kommer til alt, er utdanning langt viktigere alt som har med skøytebaner å gjøre; - Øst eller Vest. :)

De byggER, slik jeg har forstått det. Men så ser jeg SV har på skrytelisten sin på nettet at de gikk i mot...

Samme liste skryter av kunstisbane på grorud..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
De byggER, slik jeg har forstått det.

Skolen er så og si ferdig. Det eneste som gjenstår, virker det som, er litt finpuss før åpningen i mai.

Forøvrig er jeg enig i at Øst blir prioritert framfor Vest i saker som dette. Jeg kan virkelig ikke huske sist de bygde f.eks. et idrettsanlegg her på vestkanten.

Men heisann Jokke; Høyres byrådsleder, Erling Lae, har tenkt til å bevilge mer penger til tiltak på østkanten fordi de føler seg ulykkelig der. Way to go! :roll:

De i vest fortjener ingenting, synes å være gjennomgående tankegang hos sosialistene.

Sosialistene har vel ikke sittet med makten denne perioden, så å skylde på de er tull.

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
Unnskyld meg her, men jeg går jo her inn for likestilling mellom de to sidene av akerseleven. Men da er visst det også galt..

Du kaller Oslo Vest for "Oslos pene side". Det virker provoserende på enkelte (selv driter jeg i det da jeg ikke føler tilknytning til verken Oslo vest eller øst... det er bare det at det virker så typisk Oslo vest å føle seg bedre enn alle andre). Ellers trekker du frem at de skal bygge kunstisbane på Grorud som vel er så Oslo Øst som du kan få det... klart du måtte trekke frem akkurat det.

Minner meg litt om barneskolen da vi alltid ble sure om noen andre i klassen fikk lov til noe vi ikke fikk lov til. Bare fordi dere ikke får ny skole akkurat nå, så skal ikke f.eks Grorud få kunstisbane? Skal ikke Torshov få lagt nytt gress i en eller annen park? Skal ikke Grønland få lagt ny asfalt på en sliten vei? Argumentet ditt holder ikke vann for fem flate øre. Oslo Øst har så vidt jeg kan se vært nedprioritert i lang lang tid, og når de da plutselig blir prioritert en liten stund, så farer vestkanten opp som om det var verdens undergang.

Tror du skjønner at det kan virke litt barnslig.

Lenke til kommentar

Du tar feil. Det har snarere vært motsatt. Vestkanten har vært nedprioritert. Vårt eneste badeanlegg på Frogner har forfalt, mens det er bygget svømmehaller på diverse skoler i øst. Bor du i Oslo Indre Øst var det stor sjanse for å få gratis barnehave, mens Ullern bydel ikke har kapasitet til halvparten av barna?

Nei, det er nok vestkantbydelene som har lidd, og vært nedprioritert.

Forøvrig synes jeg sikkert Tveita er verre en Grorud. Grorud-bane-saken var bare fordi den ble nevnt på samme side som nei til skole på røa.. Grorud er, om jeg ikke tar feil, preget av villaer med "etnisk norsk" opprinnelse.

Lenke til kommentar
Du tar feil. Det har snarere vært motsatt. Vestkanten har vært nedprioritert. Vårt eneste badeanlegg på Frogner har forfalt, mens det er bygget svømmehaller på diverse skoler i øst. Bor du i Oslo Indre Øst var det stor sjanse for å få gratis barnehave, mens Ullern bydel ikke har kapasitet til halvparten av barna?

Nei, det er nok vestkantbydelene som har lidd, og vært nedprioritert.

Forøvrig synes jeg sikkert Tveita er verre en Grorud. Grorud-bane-saken var bare fordi den ble nevnt på samme side som nei til skole på røa.. Grorud er, om jeg ikke tar feil, preget av villaer med "etnisk norsk" opprinnelse.

Hvis det er så mye bedre på østkanten, hvorfor bor alle rike folk fortsatt på vestkanten da?

Og hvis Østkanten har vært prioritert så lenge, så burde jo det begynne å gjøre seg utslag på andre måter også... så hvorfor i all verden kaller du da fortsatt vestkanten for "Oslos pene side"?

Og det virker som du har noe i mot Tveita og Grorud fordi villaene har "etnisk-norsk opprinnelse". Du mener kanskje at disse ikke burde få samme goder som "ekte nordmenn"? Om det ikke er tilfelle, hvorfor i all verden nevner du dette da? Det er jo veldig off-topic i såfall.

Lenke til kommentar

Nå misforstod du. Etnisk norsk betyr en med norske, hvite foreldre. Villastrøkene på grorud er altså, slik jeg er blitt forklart det, "hvite".

Tveita derimot, har tveitagjengen, ghettoskolen Hellerud etc...

Østkanten bør ikke prioriteres. Vi vil alltid ha et naturlig skille. La oss prioritere alle like mye. LIKESTILLING!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...