magnus.o Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har akkurat installert en splitter ny Maxtor disk i maskinen men window finner ikke mer enn 128Gb av disken som er på 300! Vet at det er litt regne-omgjøringer men dette var da vel mye? Hører at win2000 ikke støtter større disker enn 128Gb? Sant? Noe man kan gjøre?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Oppdater til Service Pack 4. Legg inn nyeste chipsetdrivere. Oppdater BIOS. Det skal vel holde. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) siste bios, SP4 og oppdaterte chipsettdrivere skal holde det, men om du fortsatt av en eller annen merkelig grunn ikke får mer en 128GB ut av den disken så kan du lage en registerfil som skal ordne saken manuelt. Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\atapi\Parameters] "EnableBigLba"=dword:00000001 bare kopier teksten i kodeboksen over i en tekstfil og så gir du den ett nytt navn med ending .reg (hva du kaller filen er ikke så nøye, cluet her er .reg endingen på filen), dobbelklikk og trykk på ok. windows vil da legge inn nevnte nøkkel i registeret og denne nøkkelen har som oppgave å fortelle windows om man skal støtte store disker eller ikke.. ps, du må reboote etter du har lagt inn denne nøkkelen for at den skal trå i kraft. Endret 4. april 2005 av Prelude Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hadde Win2k inne med SP4 og hadde nettopp kjøpt meg ny Maxtor 200GB HDD.. Men den fant ikke mer en 128GB så da kjørte jeg den registerfix filen som jeg har lagt til under her så fant win plutselig hele HDD'en gitt! denne gjorde susen for meg diskaxx.reg Endret 4. april 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Forøvrig finner du en sticky om dette øverst i lagringsmedier-forumet her Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Forøvrig finner du en sticky om dette øverst i lagringsmedier-forumet her Stenges. Stickyer/annonseringer er alltid lurt å lese før man poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg