Gå til innhold

Nokia 6230 vs K500i vs K700i?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på å kjøpe enten K500i, K700i eller Nokia 6230.

Det som er viktig for meg er i grunn vekt, at telefonen er rask (lite lagging i menyene), batterilevetid og størrelse.

Ingen er perfekte på alle disse feltene, men hvem mener dere er et best kjøp av disse tre? :roll:

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
batterilevetid

Da er nok ikke K700i noe for deg. Har hørt at batteriet på de tlf er dårlige

Men med ny FW skal det visstnok ha blitt bedre..

Håper du har rett. Har alltid hatt lyst på den K700i men ville ikke kjøpe den pga batteriet. Men da ser det iallefall ut som at jeg får meg K700i ;)

Lenke til kommentar

Du kan sende det inn til et autorisert verksted, eller levere det i butikken du kjøpte...

Slenger meg på og sier at 6230 er bedre enn K500i.

K700i : bedre skjerm, men lite minne

6230: dårligere skjerm (men brukbar), men har støtte for minnekort, så hvis du bruker telefonen til musikk, så anbefaler jeg 6230.

Hvis du kan drøye litt, så kommer 6230i men forbedringer.... koster dog 3000 spenn. Så gæærnt blir det ikke :)

Lykke til a:)

Lenke til kommentar

Utfra de tre telefonene du nevner vil jeg påstå at k500i er det beste valget, hvis du ikke tenker å bruke telefonen som mp3-spiller. Dessuten vil jeg påstå at å bruke mobilen som mp3-spiller går mot det ene kravet ditt som er batterilevtid, da denne form for bruk krever mye og dermed senker levetiden betraktelig. Begge jeg bor sammen med har k700i og nyeste firmware, og begge lagger i menyen (j..vlig irriterende).

Nokia 6230 har fordelen med minnekort, men dette er som sagt ikke noe man trenger. Videre har 6230 kun oppløsning på 128x128 altså dårlig fargegjengivelse.

Ingen kan konkurrere med SE 500i på pris, den er jo rett og slett superbillig i forhold til hva du får. Om valget står mellom disse tre er jeg ikke i tvil, SE 500i er minst, lettest (80 gram) og billigst og ser best ut.

PS: k700i er selvfølgelig best av disse tre i specs, men er ikke verdt prisen.

Lenke til kommentar
Utfra de tre telefonene du nevner vil jeg påstå at k500i er det beste valget, hvis du ikke tenker å bruke telefonen som mp3-spiller. Dessuten vil jeg påstå at å bruke mobilen som mp3-spiller går mot det ene kravet ditt som er batterilevtid, da denne form for bruk krever mye og dermed senker levetiden betraktelig. Begge jeg bor sammen med har k700i og nyeste firmware, og begge lagger i menyen (j..vlig irriterende).

Nokia 6230 har fordelen med minnekort, men dette er som sagt ikke noe man trenger. Videre har 6230 kun oppløsning på 128x128 altså dårlig fargegjengivelse.

Ingen kan konkurrere med SE 500i på pris, den er jo rett og slett superbillig i forhold til hva du får. Om valget står mellom disse tre er jeg ikke i tvil, SE 500i er minst, lettest (80 gram) og billigst og ser best ut.

PS: k700i er selvfølgelig best av disse tre i specs, men er ikke verdt prisen.

Takker for innspillet!

Jeg er omtrent allergisk mot laggete menyer, så da er K700i utelukket for min del.. Muttern har nemlig 6230 (!!) og jeg synes den er utrolig deilig nettopp fordi den er lynrask i menyene, men har aldri testet en K500i. Har du det, vet du hvordan den er i forhold til 6230?

K500i er jo så billig at jeg omtrent ikke behøver å binde meg engang, og det er jo alltid deilig. :D

Lenke til kommentar

Okei for å ta det første først. Oppløsning er ikke direkte fargegjengivelsen, men man vil få en blassere farge med mindre pixler. 6230 har 128x128, k500i har 160x128 og k700i har 176x220, alle har 65 k farger. Jeg har holdt alle mobilen ved siden av hverandre og det ER forskjell på skjermene, og 6230 har dårligst skjerm, punktum finale. Det er ingen lagging i menyene på k500i, den er kjapp.

Nummer to, ja jeg har prøvd k500i, jeg har den :) Jeg sto ovenfor akkurat det samme problemet som deg, men valgte bort de to andre fordi k500i var så billig i forhold til hva man får. Og akkurat som du så ville jeg ha uten abb. og da var det ikke tvil :)

Endret av Phantom80
Lenke til kommentar

Jeg har hatt 500i i tre mnd, men den duger ikke i min jobb, er en ren ungdommstelefon for mødre og tenåringer som syntes bilder og ringetoner er viktigst.

Jeg ville ha en liten lett profftelefon, bra med minne (minnekort), bra skjerm 65000 farger, blåtann, IR, mail, mp3, radio, maaase gratis spill, kamera,videospiller.

Valget ble 6230, i dag ville jeg valgt i-modellen av 6230 med enda bedre kamera.

Det at skjermen kun er en 128x128 matrise gjør den til en meget bra skjerm når den viser over 65000 farger. Jeg ble svært positivt overrasket da jeg prøvde den i butikk, og etter det ble den bare bedre og bedre.....har også 27 topp spill på telefonen....noe å ta med seg på kjedelige foredrag, tog, møter osv..

Med mobiltelefon er det slik at større og bedre skjerm suger masse strøm fra batteri, der er 6230 en overlegen vinner ! Ca 3 døgn holder batteriet med normal til mye bruk. Jeg har ca, 1200,- i mnd regninger. En kollega kjøpte k700i og har oppgradert med siste SW, det gjorde at telefonen kanskje holder to dager hvis han "sparer" litt på strømforbruket. Brukes derimot telefonen like mye som min, må han lade før kvelden kommer !!!!!!!!!!!!!!!! Noe å tenke på eller ?

Vel, dette var min mening, lykke til!

Kapasiteten på batterier er så og så lik, men Nokia er vinneren når det gjelder å programmere fornuftig og strømsparende.

Lenke til kommentar
Okei for å ta det første først. Oppløsning er ikke direkte fargegjengivelsen, men man vil få en blassere farge med mindre pixler. 6230 har 128x128, k500i har 160x128 og k700i har 176x220, alle har 65 k farger. Jeg har holdt alle mobilen ved siden av hverandre og det ER forskjell på skjermene, og 6230 har dårligst skjerm, punktum finale.

Det kan godt være at 6230 har dårligst fargegjengivelse, men dette skyldes ikke pikslene! Når vi ser på skjermkvaliteten ser vi bort i fra fysisk størrelse på skjermen, men bare størrelsen på piksler og antall farger.

K700i har minst piksler, og har et mest detaljert bilde. K500i og 6230 har tilnærmet like store piksler.

Som sagt, kan godt være at K500i sin skjerm er bedre enn 6230, men det er ikke pga. antall piksler i 6230.

Lenke til kommentar

arehei har selvfølgelig helt rett. Prøvde bare å forklare det på en lett måte..

Jeg skal være enig i at SE er litt allergisk mot å bli ringt for mye med. Da duger ikke batteriet. Det jeg har gjort er å kjøpe meg en bordlader og ekstra batteri (orginalt), kostet meg 234,- inkl porto. Dermed har jeg alltid strøm :tease:

Skal man ha telefon for å spille med og høre på musikk, ja da bør man ha minnekort. For oss som derimot har en jobb vi liker og har mp3-spiller utenom, så funker k500i bra.

Den som startet tråden har ihvertfall fått mange synspunkter, lykke til med valget.

Lenke til kommentar

enig med fantomet her at k500i er nok det beste valget. har hatt den selv og skal kjøpe den igjen ettersom jeg klarte miste den.. :blush:

og geirandreo, hvordan jobb er det du har som krever at du har 27 spill på mobilen? den dagen man begynner velge ut mobil ettersom hvilke spill man får med så begynner det bli ille. høres ut som nokia n'gage hadde passet bedre til deg og jobben din..

Lenke til kommentar
og geirandreo, hvordan jobb er det du har som krever at du har 27 spill på mobilen?

Jobben krever det ikke. Dessuten var ikke alle spillene i telefonen når den ble kjøpt. :roll:

Tilbake til topic. Syns 6230 er mye raskere enn K700i og K500i. Den henger ikke etter i det hele tatt, i det øyeblikket fingeren treffer tasten så har den reagert.

Edit: Gjentok meg selv på en setning.

Endret av Redline_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...