Ustedalen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg skal nå oppgradere dataen min, noe som i tillegg vil bety å formatere hardisken min på nytt. Kom plutselig på at jeg må selvfølgelig innstallere xp på nytt. Men bak på den lille "mappen" xp cd'en ligger, er det ingen aktiveringskode. Hva gjør jeg? Går det ann å formatere uten å slette windows? Endret 5. april 2005 av tn_00 Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 når du formaterer sletter du all informasjon på disken (skjønt, det går ann å rote fram de gamle filene igjen på en måte) dermed sletter du også windows, så nei, det går desverre ikke ann å formatere uten å slette windows Lenke til kommentar
clario Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du trenger ikke noen aktiveringskode for å innstalere windows xp .. men du trenger en cd-key...aktiveringskoden kan du enten få gjennom telefon til Microsoft eller rett å slett aktivere gjennom internett, som er det kjappeste og enkleste alternativet. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 jeg gikk utifra det var det han mente Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Du trenger ikke noen aktiveringskode for å innstalere windows xp .. men du trenger en cd-key...aktiveringskoden kan du enten få gjennom telefon til Microsoft eller rett å slett aktivere gjennom internett, som er det kjappeste og enkleste alternativet. Men for å aktivere over internett, må man ha en spesiell kode. En venn av meg har klar og reinstalere windows, og han må få et administrator passord fra elkjøp (der han kjøpte dataen), men det nekter elkjøp og gi han. Hadde vært litt kjeldelig vis det samme skjedde med meg... Jeg har forresten les at men kan gå inn på Min datamaskin-lokal disk-windows-system32 og finne en fil som heter wpa.dll eller noe sånt. Kopierer du den, så formaterer og installerer, så kopiere den inn igjen i system32 så kan hele greia være aktivert. Stemmer dette`? Ingen av oss bruker piratkopiert programvare vis noen lurer. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Du trenger ikke noen aktiveringskode for å innstalere windows xp .. men du trenger en cd-key...aktiveringskoden kan du enten få gjennom telefon til Microsoft eller rett å slett aktivere gjennom internett, som er det kjappeste og enkleste alternativet. Men for å aktivere over internett, må man ha en spesiell kode. En venn av meg har klar og reinstalere windows, og han må få et administrator passord fra elkjøp (der han kjøpte dataen), men det nekter elkjøp og gi han. Hadde vært litt kjeldelig vis det samme skjedde med meg... Jeg har forresten les at men kan gå inn på Min datamaskin-lokal disk-windows-system32 og finne en fil som heter wpa.dll eller noe sånt. Kopierer du den, så formaterer og installerer, så kopiere den inn igjen i system32 så kan hele greia være aktivert. Stemmer dette`? Ingen av oss bruker piratkopiert programvare vis noen lurer. du kan jo bare skaffe deg XP pro, der er det ikkje sånn aktiveringskode, lån det av noen andre eller L*** det N** Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) du kan jo bare skaffe deg XP pro, der er det ikkje sånn aktiveringskode, lån det av noen andre eller L*** det N** Jo så klart det er aktiveringskode på Pro versjonene av XP også. Du snakker om corporate versjonen. Den er bare for bedrifter. Og det du "diskre" prøver å tipse om bryter med retningslinjene (#8). Så vær forsiktig... on-topic: Dersom du oppgraderer maskinvaren i maskinen så må du reaktivere Windows XP. Grunnen er at maskinvarekoden din da ikke stemmer med aktiveringsnøkkelen. Og kopiering av wpa.dll vil ikke fungere pga. den da har den forrige maskinvarekoden i seg. Du kan trygt installere XP uten aktiveringskode. Du trenger ikke aktivere før innen 30 dager. Skjønner ikke hvordan du skal måtte skaffe et admin passord fra leverandøren. Det bestemmer du jo under installasjonen. Men er det OEM versjon av Windows XP du eier? EDIT: En ting til trådstarter. Endre emnetittelen, ellers kommer det en moderator innom Endret 5. april 2005 av TCi Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Min erfaring er det letteste; å enten rege seg på internett eller å ta ein hyggjeleg telefon til ein av microsoft sine medarbeidarar.... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Har selv en oem som det blev skiftet en hel del hardware i. Du skulle gjerne ha KEY nøkkel til xp. Det er lovkrav med oem at den skal plasseres utenpå kabinettet. Booter du opp fra xp innstallations cd, er det kun key-nøkkel du får bruk for. Når du så skal aktivere, kan du prøve å aktivere online. Går dette ikke, velger du å aktivere over telefon. Nå kommer din hardware kode opp, samt en tom plass til ny hardwarekode. Du skal taste den inn på telefonen, og vil så sannsynlivis få beskjed på at den ikke passer med den tidligere. Du får nå muligheten for direkte kontakt telefonisk. Du får et betalingsnummer og et gratisnummer. (Gratisnummeret er til Engelsk support) Jeg forklarte jeg hadde hatt min pc til reperation, og at jeg etterfølgende ikke fikk lov til å online-aktivere. Jeg blev nå viderestilt til "modersmål" autosvar, som leste opp den nye hardwarekoden som jeg skulle taste inn. Trykke på utfør, og det var det. P.S: Dette er kun en ukes tid siden. Hilsen tukols Endret 5. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Har endret emne tittel... Nå ble jeg lettet. Ringte til komplett og de forklarte meg at jeg fikk aktiveringskoden når jeg installerer windows. Så er det bare å aktivere.. Trodde jeg hadde mistet aktiveringskoden jeg. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg skulle nok ha skrevet aktiveringskoden istedet for hardwarekode i mitt innlegg. Det er det samme. Beklager Hilsen tukols Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 eg hadde det der med aktivering ein gang, fekk da faen ikkje til, kom bare at det var feil kode :S Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 eg hadde det der med aktivering ein gang, fekk da faen ikkje til, kom bare at det var feil kode :S Hvordan fikset du det? Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 eg hadde det der med aktivering ein gang, fekk da faen ikkje til, kom bare at det var feil kode :S Hvordan fikset du det? eg måtte formatere hver gang det hadde gått 30 dager Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 men til slutt fikk du det til? Hvordam Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 men til slutt fikk du det til? Hvordam lånte xp Pro cd fra Aker Stord, stefaren min jobber der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå