Xvani Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei Lurte på om cd'en er ødelagt når man skraper av matrialet oppå "plastikken" eller hva det er laget av. Jeg kan nå nemlig se rett igjennom cd'en =) betyr dette at man ikke skriver under cd'en men gjennom? Hvorfor blir cd'er da ødelagt når man får en ripe under cd'en? laseren går blir forstyrret? _________________ PC spec Med XP og 256MB ram Det evigvarende problem [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-07-06 02:53 ] Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Cd'n blir ødelagt når du river av d som ligger oppå. Har ikke peiling om du brenner i gjennom plastikken men d kan jo tyde på d. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Dataene på en CD blir nok ikke skrevet i bunnen av cden (altså under den), men i øverste del. Når du tar av det som er på toppen og cden blir gjennomsiktig blir ikke laserstrålen reflektert og en cdspiller klarer heller ikke å lese av noe (ligger ikke dataene i "metallfolien" rett under etiketten ?) Grunnen til at en cd er vanskelig å lese når man får riper under den er fordi laserstrålen blir reflektert feil i stripen. Nå er ikke jeg noen ekspert på cder så rett meg om jeg tar feil =) Lenke til kommentar
tokr Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Det stemmer det... en kamerat jobbet en gang på brukt-sjappe ... og de tjente en del penger på og kjøpe CDr som var ripete og ikke virket.. sendte de inn til en kar som la nytt lag med ett eller annen under... jevnet ut slik at det reflekterte rett igjen... er sikkert folk som kan gjøre det her fortsatt... hvis man har en CD eller DVD man ikke har råd til og miste Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Jeg har en CD jeg ikke kan miste =) Akkurat dette har skjedd med den, og jeg lurte på om det var dette som var feilen Noen som kan en måte å fikse dette på? Må det være metall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå