Gå til innhold

Trenger hjelp til forsterker kjøling!

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har mekket en forsterker som skal drive en subb på 200 watt i kasse.

Det har vært aluminum plate på 2 brikker som blir veldig varme, for at den skal holde seg nede i tempratur når varmen drives ut til hele aluminum plata.

Jeg har kastet den siden den var så dårlig og ødelagt og jeg trenger ny løsning.

Jeg trenger noe som leder varme bra at jeg kan feste en kjøleribbe eller en kobberplate eller noe sånt at den ikke brenner opp.

Kanskje jeg setter på en vifte?.......

Det er 2 svarte brikkene platen skal sitte på, platen eller kjøle ribben kan festes med 2 skruer på hver brikke, men det kan borres hull i nye platen eller kjøleribben som skal festes på disse brikkene....

Plzz help! :-)

EDIT:: De kan være ca. 10 cm lange, og høyden spiller ikke så mye rolle...... kanskje ikke lengden heller fordi jeg kan skjære den men må finne noe ihvertfall....

Endret av scaleo600
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere tror vel ikke at jeg har rævva full av penger?........hehehehehehe

neida, men jeg trenger en som er billig går helt fint med brukt også, kanskje noen har en pc de skal kaste så kan jeg ta kjøleribba til cpuen og skaffe to og en på hver...

Jeg skal kjøpe ny forsterker, men det er bare for å prøve, å fikse en forsterker på egenhånd......

Lenke til kommentar
Bor du i nærheten av dynga så finner du garantert noen feite kjøleribber der :D

fant en ubrokt cpu`vifte me kjøleribbe, har ikkje brok før den, men kjekt å ha, kjekt å ha.

men tilbake til topic cpu kjøler bør funke bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva mener du med dynga? har aldri funnet noen sånne steder der de kaster masse ting, kan noen gi meg eksempel, fordi har aldri funnet.

Jeg har fikset en kjøleribbe, men nå trenger jeg vifte!

Takk for alle svar så langt....

Bossplassen om du vil..

Der er utrolig hva folk kaster som er brukende til div. prosjekter

Lenke til kommentar

hvis du har klart å "mekke" en forsterker burde du da vite åssen du seriekobler batterier?

Det er bare å ta + polen på det ene batteriet og sette sammen med - polen på neste osv.

1,5v+1,5v+1,5v+1,5v+1,5v+1,5v+1,5v+1,5v=12v

altså, du trenger 8 batterier for å få 12v, men dette varer som sagt ikke lenge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...