mad_arab Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 En kjapp sammenlikning av X800XL testene bekrefter det jeg sier. Driverheaven, uavhengig av hvordan de ellers oppfattes, tråkket grundig i salaten og satte sin troverdighet på spill med den testen. Ser du på de grundigere testene som ikke velger ut noen få oppløsninger og spill, så vil du se et mye jevnere bilde. Driverheaven har gjort alt de kan for å håndplukke spill og oppløsninger som såvidt viser X800XL foran. Om du ikke har lyst til å innse dette, så bør du uansett unngå den testen, enkelt og greit av den grunn at den er mindre grundig enn nesten alle de andre testene som store nettsteder gjorde. De måtte utelate mye for å fremme sin konklusjon. Uansett, det ser ut som jeg må gjenta det. Begge kortene yter flott, det som bør avgjøre kjøpet er ting som vivo, dual dvi, pris der du har tenkt å kjøpe, og andre funksjoner. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Jeg synes det var litt merkelig når Headcleaver viste frem den testen der når vi diskuterte 6600 GT i SLI. Teit av Driverheaven å velge ut der hvor X800 XL gjør det bedre. Endret 5. april 2005 av Zythius Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Teit av Driverheaven å velge ut der hvor X800 XL gjør det bedre. DriverHeaven er en hangout for veldig mange ATI fanboys, dessverre. ATI Driver utviklere henger på de forumene også, så alle tester fra dem bør taes med en stor klype salt... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Raptor,05/04/2005 : 15:06] GeForce 6800GT derrimot er native AGP herreminhatt 6800gt er ikke lenger det beste kortet i 3000,- kategorien, for windows brukere det klarer du vel å forstå? ja-det støtter ikke sm3.0 men det trenger heller ikke støtte sm3.0 fordi sm3.0 gir null ytelses boost i de nåværende nye eller gamle spill! om et år når, spill støtter sm3.0 skikklig, kan man uansett ikke spille på topp grafikk med dissa to grafikk korta! derfor er det ikke noe hjælp i å ha det! edit: jeg har sjøl klokka x800xl kortet til en "kamerat" av meg og det klokket som bare det. nesten til xt hastighet. jeg tviler på at det er et one of a kind kort. jeg har lest at chippen til x800xl ikke skal være klokkevengli, men har også lest om mange som har klart å klokke over xt hastighet. Nå synes jeg du kan slutte med den dårlige oppførslen din. Hvor i min post skrev jeg at 6800GT kortet er det beste i 3000 kronerers kategorien?? Det eneste jeg prøvde å forklare var hvorfor PCIe versjonen av X800Xl er billigere enn AGP versjonen Det klarer vel til og med du å forstå?? Du klokket altså XL kortet nesten til 500Mhz (XT hastighet)??? Det lengste jeg har sett dem gå i reviews er 450Mhz. Personlig har ikke jeg klart å få kortet mitt (Power Color) over 435Mhz... Jeg mener at AnandTech er et mer seiøst sted en DriverHeaven... Og de har testet X800XL mot 6800GT, og har en bra sammenligning her... http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=3 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Har Shader model 3 mykje å sei på graffiken? nei, absolutt ingen ting. ikke i nåværenede spill Splinter Cell: Chaos Theory som er ute nå har bare en SM1.1 og SM3.0 mode, dvs at man med SM2.0 hardware ikke vil få DX9 effektene som er i spillet. ja-det støtter ikke sm3.0 men det trenger heller ikke støtte sm3.0 fordi sm3.0 gir null ytelses boost i de nåværende nye eller gamle spill! Dette stemmer bare ikke. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 En kjapp sammenlikning av X800XL testene bekrefter det jeg sier. Driverheaven, uavhengig av hvordan de ellers oppfattes, tråkket grundig i salaten og satte sin troverdighet på spill med den testen. Ser du på de grundigere testene som ikke velger ut noen få oppløsninger og spill, så vil du se et mye jevnere bilde. Driverheaven har gjort alt de kan for å håndplukke spill og oppløsninger som såvidt viser X800XL foran. Om du ikke har lyst til å innse dette, så bør du uansett unngå den testen, enkelt og greit av den grunn at den er mindre grundig enn nesten alle de andre testene som store nettsteder gjorde. De måtte utelate mye for å fremme sin konklusjon. Driverheaven er kjent for å være partiske mot ATi, men hvis dem faktisk har nøye håndplukket spillene til ATi sin favør kunne dem ha gjordt en bedre jobb. Jeg ser heller ikke den store grunnen til å teste disse kortene i lavere oppløsning enn 1280x960 Enkelte var kun testet i 1600x1200, men disse er nok igjen helt CPU begrenset i alt under. Selv setter jeg ikke min lit til en enkel omtale og syns det er bra det er noen som ikke kun tar med de typiske benchmark spillene slik at man får et bedre bilde av kortene. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hvis dem faktisk har nøye håndplukket spillene til ATi sin favør kunne dem ha gjordt en bedre jobb. som sakt tviler jeg sterkt på at de har gjort det. Nå synes jeg du kan slutte med den dårlige oppførslen din. er ikke ment som dårlig oppførsel, men du har en dårlig vane av å framstille nVidias kort som best uansett hva som er riktig eller ikke. Det eneste jeg prøvde å forklare var hvorfor PCIe versjonen av X800Xl er billigere enn AGP versjonen å det hadde du rett i. Det klarer vel til og med du å forstå?? ja :!: Jeg synes det var litt merkelig når Headcleaver viste frem den testen der når vi diskuterte 6600 GT i SLI. har jeg gjort det? da må det ha vært snakk om x800xl/6800gt, eller så har jeg posta feil test Uansett, det ser ut som jeg må gjenta det. Begge kortene yter flott, det som bør avgjøre kjøpet er ting som vivo, dual dvi, pris der du har tenkt å kjøpe, og andre funksjoner. riktig! så må jeg bare understreke at jeg ikke er fanboy! har selv et spilitter nytt 6800gt kort i maskina Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Har Shader model 3 mykje å sei på graffiken? nei, absolutt ingen ting. ikke i nåværenede spill Splinter Cell: Chaos Theory som er ute nå har bare en SM1.1 og SM3.0 mode, dvs at man med SM2.0 hardware ikke vil få DX9 effektene som er i spillet. ja-det støtter ikke sm3.0 men det trenger heller ikke støtte sm3.0 fordi sm3.0 gir null ytelses boost i de nåværende nye eller gamle spill! Dette stemmer bare ikke. Jeg så en test av Splinter Cell: Chaos Theory og eneste forskjellen på sm3 og sm1.1 var at sm3 så litt lysere ut... Om det ene var bedre eller dårligere enn det andre var ikke godt å si. geforce 6800 xx fikk 3-4% høyere ytelse pga sm3 enn de hadde i sm1.1, men var allikevel flere trinn bak x800xx i de fleste testene. http://www.firingsquad.com/hardware/splint...ry_1/page10.asp Til du som sa du nesten kom opp i xt hastigheter - hva kom du faktisk opp i og hva slags kjøling brukte du? Personlig hadde jeg gått for x800xl fordi det er billigere og umerkelig forskjell i ytelse i forhold til 6800gt... Endret 5. april 2005 av blackbrrd Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 vannkjøling. må si at kortet var fiksa litt på. jeg kom til 485mhz hvis jeg ikke husker kjempe feil Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg så en test av Splinter Cell: Chaos Theory og eneste forskjellen på sm3 og sm1.1 var at sm3 så litt lysere ut... Om det ene var bedre eller dårligere enn det andre var ikke godt å si. SM3.0 med HDR rendering ser helt helt klart bedre ut enn SM1.1. SM3.0 pathen har også støtte for parallax mapping (virtuel displacement mapping) og "HQ soft shadows", dette kom dog ikke så godt frem i disse bildene. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Er Club3D 6800GT lett å overklokke? Er vifta på kortet god nok vis eg skal overklokke? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Forøvrig klarte ikke mitt X800XL hverken 20MHz overklokking på minne eller core. Dette stemte bra med de fleste omtaler jeg har lest. Jeg valgte det dog pga dual dvi og vivo. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hva bruker man vivo til? Vet det er videon in/out... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva bruker man vivo til? Vet det er videon in/out... Som du selv sier, Video IN. non-vivo kort har kun video UT. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Har vel ikkje brukt for det? Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Er det nok med ei strømforsyning på 350 watt? Er det vits med vivo, trenger vell ikkje video in? Eller? Lenke til kommentar
cozmic Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Som du skjønner er dette et spørsmål om tro mer enn noe annet.. Jeg spiller så og si utelukkende Americas Army med UT grafikkmotor, og der scorer ATI kort jevnt over bedre. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg synes det var litt merkelig når Headcleaver viste frem den testen der når vi diskuterte 6600 GT i SLI. har jeg gjort det? da må det ha vært snakk om x800xl/6800gt, eller så har jeg posta feil test Ja, det var litt snakk om 6800 GT og X800 XL i den tråden også. ------- Hvis det ikke kan kåres en klar vinner på bare ytelse så se på støy, størrelse, overklokkingsmuligeter og bundle. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Jeg skal ikke blande meg for dypt i denne diskusjonen men kun legge til at Driverheaven har endel merkelige tester med merkelige resultater. Jeg begynner å tvile på endel tester når 6800GT kortene de tester gjør det dårligere enn 6800NU kortet mitt på enkelte ting. Endret 5. april 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hvordan er vifta på Club3D kortet, er den god nok vis eg skal overklokk? Er det nok med 350 watt psu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå