batti64 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei.. Eg skal kjøpe nytt graffikkort (AGP) til under 3000 kr.. Har sitt på disse: Sapphire Radeon X800 XL Club3D GeForce 6800 GT Hvilket er best? Spiller hl2, cs:s og far cry... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) X800XL yter generelt bedre enn 6800GT. I tillegg har komplett.no ukes tilbud på kortet til 2449,-! Tester kommer nok andre med, ellers er google.com en fin bil. Slå til! Endret 4. april 2005 av bamsefar Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du mener komplett.no ja.... Gå for 800XL Er litt bedre i spill, men mye bedre i 2d!! Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 se på denne testen f.eks.x800xl er et bedre kort Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du mener komplett.no ja.... Gå for 800XL Er litt bedre i spill, men mye bedre i 2d!! Satt nettopp å fortalte en kamerat om tilbudet, i det han spurte om hva prisen var på komplett. I samme øyeblikk svarte jeg på topic, og skreiv litt feil Skulle selvfølgelig være komplett.no ja. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Ja men det var pci express... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ja det er PCIe og det ble spurt om AGP.. X800XL og 6800GT er vel priset nokså likt. Med et slikt spørsmål er det nesten nødt til å bli krig. Av en eller annen grunn er dette et veldig følsomt tema. De yter nokså likt og koster omtrent det samme. Det blir vel da et spørsmål hva du føler for å kjøpe? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Smak og behag er vel det rette ordet... Ytelsen er ganske identisk... Personlig ville jeg valgt 6800GT av følgende grunner: - 6800GT har støtte for shader model 3, noe også ATi kommer med i demmes neste generansjon - 6800GT er overlegen i andre OS en Windows (Linux og BSD) - X800XL klokker ofte ikke så bra, 6800GT har bedre postensiale, de fleste klokker opp i Ultra-hastighet Men må også understreke at X800XL er et bra kort... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei.. Eg skal kjøpe nytt graffikkort (AGP) til under 3000 kr.. Har sitt på disse: Sapphire Radeon X800 XL Club3D GeForce 6800 GT Hvilket er best? Spiller hl2, cs:s og far cry... Jepp, som sagt her. - tror jeg ville valgt 6800GT dersom prisen var lik (har X800XL selv) - men det er ikke verdt å betale masse ekstra for - Er det en femhundrelapp i forskjell så gå for X800XL Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Raptor' date='04/04/2005 : 22:16'] - 6800GT er overlegen i andre OS en Windows (Linux og BSD) Må bare få understreke at i FreeBSD har ikke ATI noe å stille opp med i det hele tatt, da ATI ikke har offisielle drivere for FreeBSD. ATI begynner å bedre seg på linux-fronten, men når det kommer til FreeBSD ser det helsvart ut for ATI. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Prisen er lik.. Men er Club3D et dårlig merke i forhold til gainward og xfx? Har Shader model 3 mykje å sei på graffiken? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg hadde valgt et 6800GT kort av disse to. Begrunnelsen er at jeg synes det er et bedre kort, som i tillegg klokker mye bedre. Men X800XL er selvsagt et bra kort det også. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Det er utrolig hvor mye dyrere X800 XL er for AGP. Hadde det vært PCI-e hadde valget vært lett - X800 XL. Men akkurat mellom de du har der så er nok 6800 GT like greit. (Club3d er forresten et godt merke) PS: Bråker Club3d 6800 GT mye? Endret 5. april 2005 av Zythius Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Prisen er lik.. Men er Club3D et dårlig merke i forhold til gainward og xfx? nei, det er akkuratt like bra Har Shader model 3 mykje å sei på graffiken? nei, absolutt ingen ting. ikke i nåværenede spill Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 PS: Bråker Club3d 6800 GT mye? Har Club3d 6800 GT i agp-versjon, og syns ikke det bråker spesielt mye. Har en Maxtor-disk og en WD-disk som jeg syns bråker mye mer enn skjermkortet. Men, ja, jeg hører det ganske tydelig likevel... Så dette er helt klart et definisjons-spm Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er utrolig hvor mye dyrere X800 XL er for AGP. Det er et enkelt svar på det... X800XL er en native PCIe brikke, og produsentene må sette på ATi sin PCIe-AGP bru, den koster penger, og siden de skal ha på denne bruen blir kortet større, og det koster derfor mer penger. GeForce 6800GT derrimot er native AGP Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Raptor,05/04/2005 : 15:06] GeForce 6800GT derrimot er native AGP herreminhatt 6800gt er ikke lenger det beste kortet i 3000,- kategorien, for windows brukere det klarer du vel å forstå? ja-det støtter ikke sm3.0 men det trenger heller ikke støtte sm3.0 fordi sm3.0 gir null ytelses boost i de nåværende nye eller gamle spill! om et år når, spill støtter sm3.0 skikklig, kan man uansett ikke spille på topp grafikk med dissa to grafikk korta! derfor er det ikke noe hjælp i å ha det! edit: jeg har sjøl klokka x800xl kortet til en "kamerat" av meg og det klokket som bare det. nesten til xt hastighet. jeg tviler på at det er et one of a kind kort. jeg har lest at chippen til x800xl ikke skal være klokkevengli, men har også lest om mange som har klart å klokke over xt hastighet. Endret 5. april 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Var det jeg fryktet ja. Men er den så mye dyrere? (Er sikkert det da, men litt ille ) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 se på denne testen f.eks.x800xl er et bedre kort Begge kort er veldig solide, men de fleste tester viser at de er så godt som like, eller at 6800GT ligger et lite hakk foran. Den driverheaven testen har fått totalslakt i diverse forum rundtomkring, fordi den er ekstrem selektiv kun fordi de vil promotere ATi. Sjekker du mer grundige tester, så ser du at driverheaven har valgt spill og oppløsninger etter hvor ATi kortet ytet best. F.eks bruker de Doom3 til å vise interne forskjeller mellom ATI-kortene, men viser ingen grafer fordi det ville puttet NVidia foran. Akkurat den testen er dessverre et makkverk. La pris, dual dvi, vivo osv avgjøre valget... Begge kort yter flott uansett. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Begge kort er veldig solide, men de fleste tester viser at de er så godt som like, eller at 6800GT ligger et lite hakk foran. nei, feil. jeg har mange tester hvor av de bare 1 er i favør av 6800gt. driverheaven er uansett et seriøst nettsted som aldri har vært hatt noe forsjelsbehandlig mellom produsentene, så det du sier der tviler jeg sterkt på at stemmer. edit: link til testene Endret 5. april 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå