Minigud Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei jeg har et gt6800 kort som jeg har koblet til tv'n 1 gang før med venn sin ledning + den scart tingen, jeg kjøpte eget utstyr men får ikke farger mer er det noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Prøv å aktivere tv ut. Så sitt du å ser på tven og leiter deg frem til egenskap på tv ut signalet og skifte på fra svhs til compositt som du har mulighet. Det jeg måtte gjøre på mitt xfx 6600gt kort. Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du får søke litt rundt på forumet, da dette er et kjent problem for mange. Noe jeg kommer på i farten er å sjekke innstillingene om det er et PAL signal du gir ut, og ikke NTSC. Og teste om du får farge i eventuelle andre scart-kontakter på tv'en Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Et annet alternativ er å kjøpe en ekstradel som sitter i den enden av kabelen som går i pc'en. Fåes kjøpt på elkjøp, spaceworld o.l og er kjent som en colorfix. Jeg fikset min personlig ved å gå på av-kanalen som blir brukt, og tullet med input instillingene. Tror jeg skiftet fra vhs til s-vhs eller noe. Test det... Endret 4. april 2005 av MorbidHamster Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dersom du har flere SCART innganger... prøv alle/begge Ikke alle som har RGB Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Her er det slik at jeg må svitsje til AV kanalen en del ganger før det blir farger Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 ikke alle tv'er som støtter svideo, spesiellt litt eldre tv'er. da blir det sorthvitt. løsningen kan være og åpne scart overgangen og sette pin 15 inn sammen med pin 20, og voila - verden er i farger igjen! Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 det som er så rart er at det har funket med farger før på samme scart utgang Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 visst det har funket med farger før med samme pc, kabler, scartovergang og tv så er det nok noen instillinger på pc'n du må fikle med, evt kanskje på tv'n.. men pc'n er nok mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 jeg tror jeg har prøvd å stille inn alt som er mulig å stille på :/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 du kan prøve min metode da og se om det funker. det er veldig enkelt og lett å reversere visst det ikke blir en suksess. du bare åpner scartovergangen din, finner frem pin nr 15, dytter inn den lille pinnen som holder den på plass og trekker den ut, så dytter du den bare inn sammen med pin 20 slik at de får kontakt. så er det bare smelle ihop scartovergangen å teste. blir det ingen forskjell er det jo bare å sette pin 15 tilbake der den sto.. bruker denne metoden selv og det funker utmerket. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 du kan prøve min metode da og se om det funker. det er veldig enkelt og lett å reversere visst det ikke blir en suksess. du bare åpner scartovergangen din, finner frem pin nr 15, dytter inn den lille pinnen som holder den på plass og trekker den ut, så dytter du den bare inn sammen med pin 20 slik at de får kontakt. så er det bare smelle ihop scartovergangen å teste. blir det ingen forskjell er det jo bare å sette pin 15 tilbake der den sto.. bruker denne metoden selv og det funker utmerket. du har ikke noe bilde du kan illustrere med? jeg har ingen peil på sånt Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 har ikke noe bilde tilgjengelig desverre, orker ikke åpne scart pluggen min nå. men det er utrolig enkelt. visst du titter inn fremme på scartovergangen så ser du at pinnene er numrert. når du åpner scartovergangen så ser du at pinnene sitter fast ved hjelp av en liten hake som stikker ut, det er denne du bare trenger dytte inn så er det bare å dra ut pinnen. når du har fått den løs dytter du den bare inn der pinn 20 står. det er enklere en det høres ut som. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Bare lurer på om det finnes mange tråder om dette? Her er noen få som kanskje kan hjelpe deg: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388656&hl=s-vhs OG: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=380799&hl=s-vhs OG http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=392663&hl=vhs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå