sfenne Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 jeg har 2 skjermkort i pcen nå. et AGP ASUSGF6800GT og et PCI ATI RAGE mach64 GT-kort. når jeg starter pcen får jeg bare bilde på den ene skjermen (AGP - alt etter hva jeg vil maskina skal boote på). når jeg logger på windows får jeg beskjed om at pci-kortet ikke kan starte (kode10). hva må jeg gjøre for å få de to skjermkorta til å funke i lag i dualscreen? takk <3 Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Gamle ATI-kort fungerer dårlig som sekundært skjermkort under Windows XP. Prøv å sette ATI-kortet til primærkort og sjekk om ting fungerer da (i så fall har du funnet problemet). Løsningen er å få tak i et annet (nyere) sekundærkort. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 hmm, okei. men da er det kortet som er for gammelt :-( med mindre noen der ute har xp-drivere for dette skjermkortet? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hmm, okei. men da er det kortet som er for gammelt :-( med mindre noen der ute har xp-drivere for dette skjermkortet? XP-drivere følger høyst sannsynlig med Windows, problemet ligger i hvordan XP initialiserer skjermkortet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå