Mads-b Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg trenger et PHP script til min nye hjemmeside. Problemet ligger i at jeg ikke kan et snev av PHP.. Jeg fant et kjekt script basert på "cases" der jeg spesifiserte hver enkelt side som 3 linjer kode i scriptet. Men finnes det en universal måte å gjøre dette på uten å måtte plotte inn hver eneste sides navn? Fra før har jeg strengen $side som heter det samme som siden jeg er innpå til enhver tid. Denne må være kjernen til koden. Men det er mer: Når jeg går oppover i linkene så vil jeg ha dette med i koden slik som dette: "Du er her: Tekster >> data >> IE Skjønner? All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du kan jo lage en mappestruktur: www.dinside.no/meg/familien_min og hente/skrive ut mappestrukturen. Lenke til kommentar
msolberg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvis du ikke vil skrive koden for det selv, så gjør et enkelt søk i google etter "breadcrumb" scripts. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Sjekk her: http://content.websitegear.com/article/bre..._navigation.htm Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Yay! nå vet jeg hva det heter, så nå blir det litt enklere å finne noe. Takker! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Jeg fant denne på nettet: <?php function breadcrumb_nav($basename = "Index") { global $PHP_SELF, $bc_site, $bc_label; $site = $bc_site; $return_str = "<A HREF=\"/\">$basename</A>"; $str = substr(dirname($PHP_SELF), 1); $arr = split('/', $str); $num = count($arr); if ($num > 1){ foreach($arr as $val) { $return_str .= ' » <a href="'.$site.$val.'/">'.$bc_label[$val].'</a>'; $site .= $val.'/'; } } elseif($num == 1) { $arr = $str; $return_str .= ' » <a href="'.$bc_site.$arr.'/">'.$bc_label[$arr].'</a>'; } return $return_str; } ?> Jeg har nå organisert alle sidene i et mappesystem som denne skal forstå. Men jeg trenger en include meny som denne fungerer med. Men det er mer: Dette PHP scriptet må ligge i index.php og dermed står det kun "index »" uansett. Hva gjør jeg? Endret 5. april 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå