Gå til innhold

PDA vil ikke starte etter gjenoppretting av backup

jh_

Anbefalte innlegg

Har en HP iPAQ 2215, den har fungert fint i 2 år da jeg stort sett har brukt den som GPS med tomtom 2. Nå for 1 måned siden så kjøpte jeg meg tomtom 3, før jeg installerte det så "formaterte" jeg iPAQ'en, installeringen gikk fint, og GPS'en fungerte helt fint. Jeg tok også backup når jeg hadde gjort alle instillinger slik jeg ville ha de.

Problemet har kommet etter at batteriet gikk tomt, når batteriet går helt tomt så mister PDA'en alle instillinger og programmer, dvs. at man må kjøre restore av backup'en som er laget. Dette har alltid fungert fint med tomtom 2, men når jeg skal restore backup'en med tomtom 3 så fryser den etter jeg tar en soft-resett.

Hvis jeg ikke gjennoppretter backup'en og starter den uten noenting installert, så starter den uten problemer, men den fryser som sagt så fort jeg gjennoppretter backup-filen.

Jeg prøvde å lage en backup uten tomtom 3, for så å ta en restore av den for å sjekke om det fungerte, det gjorde det!

Er det tomtom 3 som ødelegger her? Finnes det noen måte å gå rundt eller løse dette problemet? Det er litt surt om jeg må installere tomtom 3 og gjøre alle nødvendige instillinger på nytt hver gang batteriet går tomt :roll:

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut at det er tomtom 3 er feilen her, så alternativet for meg blir å lage en backup av alle instillinger osv FØR jeg installerer tomtom 3. Men dette er slitsomt i lengden det også.

Så nå blir spørsmålet om det finnes noen måte å fikse dette problemet? Eller er det noen som vet om det fungerer å ta backup med andre versioner av tomtom? f.eks. tomtom 5? Jeg vet at det fungerte med tomtom 2, men vil gjerne ha en nyere version enn den.

Lenke til kommentar
Dette er et velkjent TomTom problem. Har ikke sjekket i det siste om det er kommet nye versjoner til TomTom som fikser dette, men har du prøvd å kjøre IPAQ backup i stedet for ActiveSync?

Mulig at det fungerer bedre...

Merkelig at det har blitt et problem for tomtom i de senere versionene dems, for det fungerte jo med tomtom 2 :hmm:

Jepp, jeg har prøvd både iPAQ backup og activesync opptil flere ganger :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...