Gå til innhold

Viktige ting å vite ved reperasjon av laptop

Anbefalte innlegg

Heisann igjen,

jeg fikk akkurat en telefon fra min tante som opplever laptop problemer. Hun jobbet med et foredrag i word, lagret, lukket laptopen og gikk fra den i en time. Da hun kom tilbake fikk hun ikke liv i den igjen og det oransje batterilyset blinket. Manualen sa at dette betydde enten feil på DC-inverteren eller overoppheting av CPU. Laptopen fikk hvile i enda en time uten av problemet gikk bort. Laptopen er en Toshiba som ble kjøpt i en papyrus butikk i Oslo sentrum for omtrent 1.5 år siden. Hun ringte meg og lurte på om jeg kunne hjelpe, men det eneste jeg kom på var å la den hvile, ta ut batteriet og prøve med et annet støpsel og dette hjalp ikke. Hun spurte meg så om jeg kunne bli med i butikken med henne fordi de som jobber i slike forretninger er ofte ikke så hjelpsomme mot de over 30. Så det jeg egentlig lurer på er hvilke ting er viktige å huske på når denne skal leveres inn til reperasjon i morgen? Kan jeg be om nøyaktig reperasjonstid og hvilke regler gjelder ved lån av en annen laptop i mellomtiden. Dersom noen kan gi meg en url til den loven som gjelder i denne saken så hadde det vært konge, og ellers alle tips om hvilke rettigheter jeg har settes høyt pris på.

På forhånd takk,

Lars

:blush:

Problem solved, move along there is nothing to see here.

De hadde en eletriker som jobbet på badet og spurte om han kunne teste spenningene på batteri og lader. Det viste seg at det var ingenting liv i batteriet i det hele tatt, men når de satt det inn igjen lyste ladelyset normalt. På en eller annen måte har nok kontakten mellom batteriet og laptopen vært dårlig eller noe slikt. Hvertfall så er den tilbake som normalt og ingen data var tapt :w00t:

Da returnerer jeg tilbake til ferien min :cool:

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...