kyrsjo Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Den omtalte "drawmethod 6" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Woho! Da var ting dynamisfisert! *stor* omskriving av koden ble gjort, og det er nå også en (teoretisk, utestet) mulighet for mer enn to objekter EDIT: Feil bilde... Endret 21. mai 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kan du si litt mer om hva bildet viser? Spesielt den blå saken der. Siden koden er omskrevet, vet jeg ikke om den tidligere publiserte sourcen fortsatt gjelder. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Den blå saken er stedet hvor skalarverdien til de to gravitasjonsfeltene er like store. Så gjenstår bare det å legge rotasjon etc. Kommer til å lage en gui for det også. Etterhvert - mulig det blir i sommerferien når jeg ikke har så mye å gjøre på skolen Forøvrig: Er det noen som har testet programmet? Skulle funke rimelig bra. "dokumentasjonen" kommer fram ved å legge på --help (eller ingenting...). kommando for å kompilere er: gcc -Wall `sdl-config --cflags --libs` main.c -g -o gravitymap (-g kan droppes - det er for å få med debug-ting) Legger ved koden, nyeste variant. Forskjellene er ikke algoritmene, men implementasjonen av dem. Blant annet et gigantisk, minneetende (ikke at det er noe problem på en "moderne" maskin...), fler-dimensjonalt array Dette har gjort at jeg har kunnet gjøre koden svært mye mer generell og kompakt (ikke en helt egen løkke for jorda, etterfulgt av en helt egen en for månen f.eks...) - noe som kommer til å gjøre den enklere å vedlikeholde. Har en tilsvarende greie jeg skal gjøre hvor den samme koden finnes tre (?) steder nå - koden for å tegne vektorpiler. I tillegg skal "den blå greia" separeres ut fra drawmethod'sene. Samt et par ubrukte mega-arrays som skal slettes. Masse større endringer altså... main.c.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå