Gå til innhold

Greier ikke spille av DVD laget i Nero

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg brente meg en DVD for førsteg ang i går, men uten noen stor suksess. Brukte NeroVision Express, men da jeg putta den i DVD-spilleren ville den ikke spille av. På PC'en er det kun Nero Showtime som vil spille av DVD'en, mens PowerDVD gir meg feilmeldingen:

"Grafen for DVD-videoavspilling kunne ikke opprettes på grunn av utilstrekkelige dekodere".

Hva betyr dette? Hva har jeg gjort galt?

Hvilke valg kan jeg gjøre annerledes når jeg brenne DVD'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke DVD'en her, men det var, blant annet, VOB-filer, og strukturen på plata "liknet en vanlig dvd på en prikk"... hvis dere skjønner ;)

Jeg brukte Nero sin wizard, og fulgte den fra A-Å.

Det var i utgangspunktet AVI-filer, men de skulle bli konvertert iløpet av brenneprosessen.

Det var ikke en "drag and drop"-brenning, men jeg fulte Nero sin innebygde mal...

Lenke til kommentar

Du har altså prøvd den i en stasjonær DVD spiller koblet til TV'en og i PC'en ved å bruke PowerDVD, og ingen av disse fungerte?

Den feilmeldingen fra PowerDVD tyder på at noe er galt med kodekene dine, kanskje en reinstallasjon av PowerDVD kan hjelpe. Hvis du putter i en kjøpe film klarer PowerDVD å spille av den?

Hvis den ikke kan spilles av i den stasjonære DVD spilleren så kan det skyldes platevalget ditt. Sjekk om spilleren din bare støtter +, eller - formatet og brenn så en plate av rett type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...