christian232 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Drømte her om dagen at den nye jakka mi ble sølt av olje. Fikk ikke vasket det bort. Da jeg våknet løp jeg bort til jakka, og heldigvis var det en drøm! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kom på noe igjen: Når jeg var veldig ung drømte jeg at jeg og store søstra mi og jeg var ute å sykla på trehjulssykkel. Plutselig falt hun og slo seg sånn å hode så såret\hullet var større enn en knytteneve, og jeg når jeg sånn inn var det ingen hjerne der bare bloddam. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Drømte her om dagen at den nye jakka mi ble sølt av olje. Fikk ikke vasket det bort. Da jeg våknet løp jeg bort til jakka, og heldigvis var det en drøm! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Skjønner ikke helt vitsen med drømmen selv. Kanskje bare et tegn på at jeg er for glad i jakka sammenlignet med andre verdier i livet! Endret 15. april 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg vet ikke hva som har vert den jævligste drømmen min, men her er i allefall en som jeg drømte for et par måneder siden da jeg var på en liten weekend-tur til Oslo og gruet meg til alle prøvene når jeg skulle hjem: Jeg ligger godt til rette oppå en liten klippe over et idrettsanlegg med den typiske røde løpebanen rundt. Helt på den andre siden er det noen svære pil&bue-blinker, og bak det masse folk og turnere og noe som ligner på et svært ferge-førerhus. Jeg har med meg Half-Life 2-armbrystet og sikter inn, klar for å treffe blinken. Plutselig står lærern min der, og jeg sikter inn på hodet hennes, hvor det kommer opp med gul skrift "Player: Anja". Jeg tenker noe á la "Hehe" og "stats", og lar pila gå rett i knollen slik at det kommer en sånn typisk "headshot-cs-sprut". Da jeg kommer bort til blinkene står læreren der så sint at hun er på gråten og sier jeg skal anmeldes fordi jeg drepte henne, og at jeg skulle få nedsatt orden og oppførselskarakter. Jeg blir livredd og drar hjemover. Da jeg kommer til parkeringsplassen utfor der jeg bor er det plutselig blitt mørkt og snøete og jeg har på meg en grusom grå vinterjakke. Inne i gangen har en gjeng identiske smågutter og en mor startet en skredderforretning, og der slutter drømmen. Da jeg våknet opp var jeg livredd og skjelven fordi jeg hadde blitt ameldt til politiet og at jeg hadde fått nedsatt orden og oppførselskarakteren. Da jeg innså at det var en drøm blei jeg så utrolig lettet at det nesten skulle vert ulovlig Lenke til kommentar
Luv Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Inne i gangen har en gjeng identiske smågutter og en mor startet en skredderforretning, og der slutter drømmen. hahah Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Haha, jeg husker da jeg var veldig liten (6 -7 år) så lå en kompis over til meg. Vi lå i en dobbeltseng, og på omvendt side av senga. (Hvis dere forstår) Plutselig våkner jeg av at han gråter, og vil hjem til mora si. Grunnen var visstnok et mareritt om at faren kom med en kurv ost, og at ostene prøvde å spise ham opp (Historien ender forresten med at mamma måtte kjøre hjem gutten klokka tre om natta) Endret 15. april 2005 av Loeve Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Så er det noenganger at jeg drømmer at jeg hopper utfor et fjell. Så når jeg ser bakken nermer seg så kribler det i hele kroppen og så plutselig våkner jeg og det kjennes ut som om jeg lander i senga. Hopper på ekte ned i senga. Drømmeinteresserte er ganske fast bestemt på grunnen til det der: Alle har visstnok ut-av-kroppen-opplevelser hver bidige natt, helt uten at de merker det. Bevisstheten hviler visstnok over den fysiske kroppen. (Når folk først har en ut-av-kroppen-oppevelse, ser de seg selv ligge i sengen ovenifra, nesten uten unntak.) Uansett, når bevisstheten forlater kroppen en tilfeldig natt, og kroppen ganske spontant våkner, vil ens bevissthet "falle på plass" igjen, og det vil føles som om man lander i senga. Rett og slett. Ganske absurde saker, men en er vel ganske overbevist etter at en har opplevd det mens en er ved bevissthet. Som liten hadde jeg et mareritt gjentatte ganger. Det var utvilsomt det verste. Sammenhengen med min tidligere frykt for vannsklier er slett ikke til å tvile på. Det gikk en skitten, hvit vannsklie nedover i en dyp skog. Jeg husker drømmen i sort-hvitt med en ganske sterk brunlig tilleggsfarge. Det er nesten ikke vann i sklien, og lille Jonas farer nedover i en eller annen jungel. Hekser og løver titter opp over kanten og vil ete meg. Sklien tar aldri slutt. Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sklien tar aldri slutt. høres jo gøy ut Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Inne i gangen har en gjeng identiske smågutter og en mor startet en skredderforretning, og der slutter drømmen. hahah Jeg vet ikke om det var ment ironisk eller ikke, men jeg tolker i allefall ikke det som det. Denne drømmen er faktisk en av de rareste jeg har hatt, og det var skikkelig ekkelt med disse identiske småguttene Og siden jeg er igang med skumle drømmer (Ja, følgende drøm kan virke veldig komisk, men den skremte meg faktisk skikkelig og jeg måtte lese litt Donald for å roe meg ned): Den er veldig kort (i allefall det jeg husker av det): Jeg står inn i stua i leiligheten, og alt er sånn litt uklart og mørkt med et blått snev - nesten som når man er ghost i WoW, bare mye mørkere. Jeg står ved verandadøra og ser mot den andre sida av stua hvor det er et annet rom. Der er det helt mørkt, og i døråpningen ved siden av en stor chesterfieldstol står det avdøde marsvinet mitt, bare at det var like stor som en middels stor hund. Jeg rykker meg da bakover og ut på verandaen/vinterhagen imens jeg lager korsets tegn med hendene mot marsvinet og prøver fortvilt å stamme frem (som i alle de andre de skumle drømmene mine) "V..v.vvvik f-ffra m-meg!" imens jeg faktisk skriker (altså at tårene triller) og prøver å åpne opp det svære skyvevinduet på verandaen slik at jeg kan hoppe ut. Der slutter heldigvis drømmen. Som sagt, dette kan kanskje virke som en spøk for noen, og jeg kan ærlig innrømme at drømmen kan virke litt suspekt men det var i allefall slik drømmen var. Og den var svinskummel! Lenke til kommentar
Luv Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har faktisk druknet opptil flere ganger... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Mitt forste og eneste mareritt fikk jeg da jeg var 5 ar. Jeg hadde vaert pa besok hos en venn, og der hadde vi sett The Wizard of Oz. Jeg husker at jeg vandret rundt sammen med Dorothy, Tinnmannen og Fugleskremselet. Og selvsagt kommer heksen og skal "ta" oss. Vi loper rundt forskjellige steder og gjemmer oss. Til slutt ender vi opp i en hytte eller noe i den duren. Av en eller annen grunn er na pappa der ogsa. Heksen er utenfor doren, men vi vet at hun kan komme seg inn nar som helst. Vi er i et lite rom med en seng, og helt uten videre kommer det en hand ut fra under sengen som griper foten min. Jeg skriker "Pappa" tror jeg, sa vakner jeg opp og mamma sitter pa sengekanten... Edit: Ahh, minner... *mimre* Endret 16. april 2005 av Jonnar Lenke til kommentar
Luv Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) I natt pulte jeg, drepte, døde, snakka med en mann med mark i munnen, falt ned fra en bro, kjørte båten som går fra auberdine til menethil harbour(WoW), sett meg selv død som en neger, gjemt meg på terasser i de_inferno(cs map) fordi et troll var etter meg, pluss at jeg fikk den najse dama i en annen drømm som jeg husker veldig lite av. Jeg har nå kommet frem til at jeg hadde 5-6 drømmer i natt, og husker de fleste.. Drit artig. Endret 16. april 2005 av dD. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har nå kommet frem til at jeg hadde 5-6 drømmer i natt, og husker de fleste.. Det er godt gjort. *Misunnelig* Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Husker en drøm jeg hadde i 1997. Jeg drømte om at jeg stod opp, det var midt på natten, og av en eller annen grunn gikk jeg inn på rommet til foreldrene mine for å se om de var våkne, i drømmen fant jeg dem døde, uten hode eller lemmer. Jeg ble redd, og gikk inn på rommet til broder'n for å vasle han, kun for å oppdage at han hadde opplevd samme skjebne. Jeg gikk inn i stuen, der stod det en gammel mann, plutselig kom det et gjennomsiktig objekt (som er fryktelig vanskellig å beskrive, men som best kan beskrives som en firkantet blur-aktig greie) dette objektet traff den gamle mannen, og han fikk samme skjebne som de andre, plutselig kunne jeg ikke røre meg, og dette objektet traff til slutt meg. Da dette objektet traff var det som et hakk i en CD-plate; jeg ble nødt til å stå og oppleve dette siste sekundet da det gjenntok seg for alltid. Har aldri blitt så glad for å våkne opp. Drømte en dag at jeg våknet opp og beveget meg i Slow-motion, ikke at jeg beveget meg seinere enn resten av verden, men at hele verden beveget seg seint, som når man skrur ned hastigheten på en film. I tillegg var lydene omtrent som når man skrur ned lydhastigheten i lydredigeringsprogrammet i Windows. Drømte også en gang, midt på dagen, at jeg våknet opp, men at rommet mitt var tåkete, og bevegelsene var omtrent som ghostingen på en treig LCD-skjerm, men ellers var alt som normalt, jeg åpnet døren, og en skapning som lignet min mor kom mot meg, da denne skapningen kom nærmere så jeg mer og mer at det ikke var min mor, men en demon, og for hvert sekund ble den mindre og mindre menneskelig, helt til jeg stod face-2-face med dette vesenet, vesenet eksploderte plutselig, våknet opp etter dette... Våknet opp søvnparalysert. Endret 7. januar 2006 av superseven Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Tja drømmer bare om det motsatte kjønn jeg, og andre domme ting Mareritt, hmm nei aldri, joda engang fikk jeg et tak i hodet, men det gikk ikka akkurat noe spesielt innpå meg Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Mitt væreste mareritt involverer skurkene fra The Rescuers Down Under, en bulldozer, og masse løping. Endret 8. januar 2006 av Skurupu Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har ikke så mye mareritt mer jeg, finner som regel ut at det er en drøm. Klarer ikke helt å ta kontroll hele tida, men hvis man skriker høyt så våkner man jo. Så gjør det innimellom hvis det begynner å bi skummelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå