Gå til innhold

Ditt eller dine værste mareritt!? Fortell!

scoot

Anbefalte innlegg

Kom pluttselig på temaet Mareritt.

Hva er ditt værste?..

Har vel bare hatt noe om at jeg hoppa fra et høyt bygg uten sikring o.l jeg, men kanskje noen har noe mer "spennende" ?

Ikke skyt meg om dette har vært oppe før?

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har psykodrømmer for tiden..

Her om natta drømte jeg at jeg var et eller annet sted, med masse folk.. Mange kamerater, familiene til kameratene, jenter ( :roll: ) osv.. Litt ute i drømmen tok to av de nærmeste kameratene mine selvmord.. Jeg husker at jeg drømte detaljert hvordan de tok selvmord, uten at jeg skal gå inn på det, og jeg "måtte" være med på obduksjonen til den ene kameraten min. Aldri vært så kvalm før tror jeg :ermm:

Og DA begynner jeg å lure på om det er noe galt ;) Noe jeg skulle ha gjort/ikke har gjort? Noen som trenger hjelp? Og det er ikke akkurat gøy å våkne etter sånne drømmer. :(

Lenke til kommentar

Drømte at absolutt alle jeg kjente; inkludert meg selv skulle hoppe fra en klippe. "Der døde han", tenkte jeg når jeg så folk hoppe ut i den steinete elva. Hoppet selv, så var det svart en stund, men jeg klarte ikke å dø. Så gikk jeg opp igjen. Noen gadd ikke å kommer, fordi de skulle se på film. :!:

Lenke til kommentar

Har en gammel drømme"serie" som tar utgangspunkt i det gamle rommet mitt(nye når eg fikk den drømmen for første gang). I denne drømmen så blir eg i minuatyr og rommet er fulgt av alt mulig som prøver å¨drepe meg. Enten om det er noen skumle skapninge eller STOOORE gjenstander som faller på meg.... varierer fra drøm til drøm.

Drømmer også at eg dør på diverse måter, særlig forskjelige former for selvmord. Dette er vel klisje? :shrug: Egentlig så er ikke sistnevne mareritt, mer drøm... for eg opplever dem ikke som spesielt negative...

Lenke til kommentar

Pleier ikke å drømme noe spesielt mye. Men når jeg først drømmer så drømmer jeg noe som ikke har noen mening i det hele tatt! Jeg får en helt rar følelse av de drømmene.

Drømte at jeg stod å lente meg over et gjerde i andre etasjen på en gammel damp båt en gang. Drømte det drit lenge og jeg bare stod der og titta på skogen som var rundt den trange elven. Var en skummel følelse og himmelen var rødbrun.

Så er det sånn at jeg drømmer den samme drømmen hundre tusen ganger opptil flere ganger på en natt og flere dager på rad. Kan hende det er bare noe jeg tror, at det er en følelse, men jeg vet ikke.

Så er det noenganger at jeg drømmer at jeg hopper utfor et fjell. Så når jeg ser bakken nermer seg så kribler det i hele kroppen og så plutselig våkner jeg og det kjennes ut som om jeg lander i senga. Hopper på ekte ned i senga.

Husker ikke drømmene mine så ofte, men her om dagen drømte jeg at en jente jeg har likt i hvertfal 3 år nå, satt ved siden av meg og flørtet :p Var ikke akkuratt noe mareritt det da.

EDIT: Ja! Kom på en drøm nå som antageligvis er den værste drømmen jeg noengang har hatt.

Drømte at det var krig og jeg, hele slekta mi og mange andre fra stedet her skulle gå opp på et fjell å gå i dekning for det kom masse krigsfly. Da vi var oppe på fjellet var det en liten plass hvor alle stod. Plutselig kommer det masse fly som slipper ned gass på oss! Alle seiler om og detter på knærne mot bakken og hoster og de dør. Jeg var den siste som datt og i drømmen så opplevde jeg det som helt virkelig.. jeg så tåkete og på slutten så fikk jeg sinnsykt vondt i hodet og det kjentes nesten ut som om øyna mine skulle sprette ut. Så ble alt svart og jeg våknet ikke fra drømmen en gang.

Var jo helt nervevrak i noen dager etter den drømmen der.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Det der med å "lande" i senga opplever jeg ofte, av og til før jeg har sovnet også.. Plutselig skvetter jeg til fordi jeg tror jeg faller, og så oppdager jeg i det jeg kjenner at jeg "lander" på senga, at jeg ligger flatt fremdeles.. Men vet hele tiden at jeg er på soverommet, ikke noen klipper her i gården :)

edit: La til en linje.

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Det der med å "lande" i senga opplever jeg ofte, av og til før jeg har sovnet også.. Plutselig skvetter jeg til fordi jeg tror jeg faller, og så oppdager jeg i det jeg kjenner at jeg "lander" på senga, at jeg ligger flatt fremdeles.. Men vet hele tiden at jeg er på soverommet, ikke noen klipper her i gården :)

Den kjenner jeg igjen! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg drømte for rundt en uke siden at jeg ble uskyldig dømt for drap. Rett før jeg ble fengslet befant jeg meg i boligen til personen som *framed på engelsk* meg. Der fant jeg en bunke med russekort datert 2005. Så jeg tenkte at han var Russ og at dette var folk han kjente.

Når jeg kom ut av fengselet gikk jeg systematisk gjennom bunken med kort og drepte personene som var avbildet. For så å legge igjen det 10 pr gamle russekortet på åstedet.

Jeg ble såklart avbildet som en seriemorder av mediene. Helt til slutt brøt jeg meg inn i huset til personen som *framed på engelsk* meg, midt på natten, og vekte han med en kniv ved hans hustrus hals.

Så stirret jeg på han mens han ba for sin kones liv. Så tok jeg kniven bort og gikk stille og rolig ut av huset. Jeg tenkte at det var en mye værre hevn enn å drepe han.

Ikke akuratt skremmende, men det var det eneste jeg kom på i farten. Jeg våknet med en litt morbid følelse den natten, og slett litt med å få sove igjen.

Lenke til kommentar

Ett mareritt som stadig går igjen er Kristin Halvorsen som statsminister, som står og skjeller ut farmor etter noter, "barn av halvadelig Høyrefolk skal tvangssendes på studietur til Cuba" sier hun til farmor, tar tak, og løfter henne opp! Farmor ber til Gud i det ejg kommer løpende. Og Kristin løfter meg opp med venstre hånd, røsker ut lommeboken fra lommen, ringer Amex's Consierge-nummer, og sier at "PAPPAEN TIL JOACHIM WILL KJØPE FEMTEN TUSEN SYKEHJEMSPLASSER OG ØKE ARBEIDERLØNNINGENE I NORGE MED FEMTI PROSENT. BARE SETT DET PÅ NESTE FAKTURA", før hun slipper meg hardt i bakken, og ler rått "volvat-kortet har jeg, så det kommer du ikke langt med!"

Så drar hun farmor, meg, pappa, mamma og søster inn i et rødt fly med commie-stjerne i halen, og sier "kos dere på Cuba". Under flyturen bryter jeg meg inn i cockpiten, og forsøker å kapre flyet. Flyet styrter, og jeg våkner i fallet..

Lenke til kommentar
"PAPPAEN TIL JOACHIM WILL KJØPE FEMTEN TUSEN SYKEHJEMSPLASSER OG ØKE ARBEIDERLØNNINGENE I NORGE MED FEMTI PROSENT. BARE SETT DET PÅ NESTE FAKTURA"

Det høres da rosenrødt ut? :p

Skulle gjerne ha husket så godt selv, akkurat nå husker jeg faktisk ikke en eneste drøm jeg noen gang har drømt.

Lenke til kommentar

eg har hatt eit grusomt mareritt om at eg var i ein tom "dimensjon" der det var absolutt ingenting, men på ein eller annan måte visste eg at det var nokon ein stad så eg berre svevde rundt utan å komme meg nokon stad... i tilleg høyrde eg forskjellige røyster i hovudet mitt...omfg, det var skummelt

Lenke til kommentar

Etter snikskyter drama i USA:

Drømmen:

Jeg går forbi en Shell stasjon og ser en far og sønn (rundt 8-10) gående forbi meg på venstre hold. Plutselig knekker sammen sønnen i det de skulle gå forbi, jeg snur meg og ser sønnen med svær blodmerke midt i brystet. Jeg går borti dem og faren har panikk. Jeg tar sønnen hans i henda og ser meg rundt for kilden av skuddet men finner det ikke og ber faren å ringe ambulansen, så ser jeg på sønnen hans og overkroppen er fulltdekka med blod og han ser veldig blek ut. Jeg våkner.

Det er den sykeste drømmen jeg har noen gang har hatt må jeg si, og jeg skjønte heller ingenting av den. Hvordan skal man tyde noe sånt? Er det stress som går ut eller står det noe mer bak det, eller er det rett og slett sjuk drømm.....Ble max deppa dagen etter når jeg skulle på jobb, det føltes som om jeg virkelig opplevde det. Jeg har enda masse spørsmålstegn over mange detaljer i drømmen som jeg skjønner ingenting av. Men veldig ubehaglig var det.

Lenke til kommentar

Den kjenner jeg igjen! :yes:

Mange mennesker har opplevd at det plutselig rykker i ben og armer akkurat idet de holder på å sovne. Rykket ledsages ofte av en ubehagelig følelse av å falle. Fenomenet er imidlertid helt ufarlig og betraktes som normalt. Hvis det derimot rykker slik i et menneske gjennom hele nattesøvnen, snakker legene om en konkret lidelse - som kalles Periodic Limb Movement. Fordi rykking under innsovningen ikke betraktes som en lidelse, er det ikke forsket så mye i fenomenet, og det finnes ingen definitiv forklaring. En teori er at rykkene kan være en naturlig del av den avslapningen av kroppen som skjer når vi skal sove. Åndedrettet forandres, og musklene blir avspent. Rykkene er kanskje bare en kortvarig reaksjon på at musklene slapper av. En annen teori tar utgangspunkt i menneskets utvikling - faktisk helt tilbake til den tiden da vi var krypdyr. I døsen kommer vi til et punkt der musklene raskt slapper helt av. Menneskehjernen, som er utviklet fra en krypdyrhjerne, tolker denne plutselige avslapningen som et faresignal om at kroppen faller. Hjernen sender derfor refleksmessig beskjed til armene og bena om at de må slå ut for å finne feste. Denne teorien forklarer altså hvorfor vi ofte får følelsen av å falle når vi våkner med et rykk. Følelsen av at vi faller utfor et stup, er altså ikke en drøm, ettersom vi faktisk ikke sover ennå. Det dreier seg mer om en mild form for hallusinasjon.

;)

ontopic:

Jeg har aldri mareritt, men har helt sinnsyke og bisarre drømmer.

Et eksempel; for et par netter siden drømte jeg at jeg gikk rundt i et slott. Bak meg gikk jacko krokbøyd og foran meg gikk den nå avdøde paven (krokbøyd selvfølgelig). :hmm:

Lenke til kommentar

Da jeg var liten drømte jeg ofte at pappa ble skutt og drept av noen mafia folk.. Tenkt dere slik 1930-årene still, ogjeg står på "verandaen" på en slik amrikansk byggning.. Tror jeg ropte til han eller noe.

Plutselig mister jeg fotfeste, og detter nedi asfalten, men da våkner jeg!

Hehe, litt dum drøm, men postet den allikevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...