Gå til innhold

Trenger hjelp til oppsett av "standard" hjemmeside

Anbefalte innlegg

God kveld der ute, håper det er noe lyse hoder der ute som kan hjelpe meg med mitt lille problem. Prøver og ta det kort og enkelt.

Det har seg sånn at den første gangen jeg logget meg inn på hjemmesiden min, så så den slik ut, som vedlagt bilde. Det stod INDEX OF/ på toppen og under stod det NAME, LAST MODI...... osv. Helt ned til PARENT DIRECTORY.

Alle de filene som står under det, er ifra en annen "standard" hjemmeside.

Når jeg da logget meg inn på siden min ved hjelp av CuteFTP, for å laste opp bilder, zipfiler, programmer osv, så var det bare og dra fila ifra hardisken i CuteFTP over til min hjemmeside server, og vips så kom den opp på www.privat.bluezone/lar...... osv.

Slik som vedlagt bilde viser. Sletting av filer var like enkelt. Velg Delete i CuteFTP og fila forsvant ifra www.privat.bluezone/.... osv.

MEN, nå har det seg sånn at bluecom har slettet den index.htm fila som gjorde dette automatisk. Til alle sine kunder visstnok, da jeg ringte dem for å spørre om hvorfor ikke hjemmesiden min viste noe som helst. Nå står det bare: Access forbidden!

You don't have permission to access the requested directory. There is either no index document or the directory is read-protected.

Kundebehandleren jeg snakket med sa at det var visst enten ett javascript eller en index.htm fil med ett oppsett som automatisk la til og fjernet navn etter som jeg la til og slettet filer i CuteFTP programmet mitt. Jeg spurte om det var en mulighet for å få mailet fila til meg, men det lå utenfor bluecom sin support.

Er det noen som har en index.htm fil eller hva det nå trengs for å få opp "standard" oppsettet på siden min?? Puplic.htm har jeg også lest noe om på nettet, innlogging med telnet for og laste opp noen UNIX kommandoer leste jeg også noe om. Prøvde telnet, men serveren dems godtok ikke passordet mitt. AARRGGHH. :mad:

Jeg kan også legge til at jeg er helt og holdent grønn på html programmering, og alt innen det, derav grunnen til at jeg brukte CuteFTP, kun legge til og slette filer på hjemmesiden.

Til de som sier at nå har jeg sjansen til å lære meg å lage en ordentlig hjemmeside, NEI. Jeg er ikke interessert i det overhodet, jeg vil ha det sånn det var. Kun legge til og fjerne filer som kommer opp automatisk på hjemmesiden.

Så hvis jeg legger en fil kalt Toyota.zip inn på CuteFTP, så skal den dukke opp på www.privat...... med navnet sitt, når den ble lagt inn og størrelse. Sånn som på bildet. Uten at jeg må inn og tukle med index.htm fila.

Så, er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Det eneste som teller for meg er dette: Det må fungere helt automatisk, alt skal oppdatere seg når jeg legger\sletter filer på CuteFTP.

Ja, dette ble lengere enn planlagt, men er det noen spørsmål ang. dette, så spør.

Krysse fingerene og håpe på det beste.

post-76-1112641063_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apache-serveren fikser den index-fila der, og det hjelper ikke å laste opp en vanlig index.html fil. Derimot kan du prøve med en .htaccess fil med dette innholdet:

Options Indexes

Dersom dette ikke virker og du har støtte for php/cgi e.l. går det også ann å lage et script som automatisk fikser dette-

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

JAAAAA, HURRA. :w00t::D

*Falle på kne og prise mohuhau Guden*

Takk, takk takk takk og atter takk mohuhau.

Du er offisielt helten min fra nå av. :love:

Det holdt med å legge inn .htaccess fila, og nå er alt tilbake til det normale.

Tenk at noe så lite skulle skape så mye bry. Bluecom support MY ASS.

Du redda dagen\kvelden min nå mohuhau.

PS. Takk rettes til Mikka også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...