Gå til innhold

Grand Prix 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grand Prix 4 ja...

Man kan strengt tatt ikke sammenligne F1 2002 og Grand Prix 4, selv om dette er samme typen spill så er det stor forskjell på de. Jeg vil nok gå til det skrittet og si at F1 2002 virker mer arcade preget enn Grand Prix 4.

Grand Prix 4 kan virke begrenset i forhold til F1 2002, men det har mye skjult i menyene rundt omnkring. Stor var min forbauselse da jeg for første gang "flatet jernet" på Spa-banen og fant ut at den sperret på 6. gir, Jordan har da 7 gir ? Joda, men det måtte jeg "enable" i bil oppsett. Da ble det fart...

Grafikken er faktisk den beste jeg noengang har sett i et Formel 1 spill, (Geoff har enedelig skjønt at vi vil ha 100% hardware støtte) for første gang har man helt runde dekk, nydelige biler, ikke bare i replay, men under hele løpet (ikke for at det er det jeg ser på når jeg kjører).

Regnvær da ? Som å se det på tv, helt rått, ting rundt og på banen gjenspeiler seg glørete på den våte asfalten, regndråper treffer hjelmen din og blir blåst til siden av vinden i hastigheter opp mot 350 km/t (jordan går ikke fortere).

Så slutter det å regne, du ser faktisk at banen tørker opp i idealsporet. Noen ganger regner det på hele banen andre ganger kun på deler av banen...

(Man trenger heller ikke et råskinn av en maskin for dette)

Pitstop'en i GP4 er dårlig, du kjører inn, men pc'n tar over i det du skal inn og stoppe foran crew'et slik at de kan sette igang. kjipt, dette vil jeg gjøre selv... (+ til F1 2002)

Lyden er det ingenting å utsette på, jeg kunne godt tenkt meg en litt mer grom lyd, men det er nå engang Forvmel 1 biler dette da.

I multiplayer har man muligheten for å kjøre LAN og via TCP/IP, i tillegg til dette kan man fylle ut gridden med AI førere slik at man faktisk stiller med 22 til start og ikke bare deg og en kompis. Dette kan man IKKE i F1 2002. (+ til GP4)

Alt i alt vil jeg si at dersom du liker Formel 1 er GP4 et meget godt kjøp.

Men nå gidder jeg ikke skrive mer, spille Neverwinter Nights...

PS: Ikke innstaller patchen til Neverwinter Nights, 1.19, den krasjer spillet hele tiden, måtte reinnstallere spillet for å få savet gamet...

Med fare for å bli flamet...

Jan Fredrik Lund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...