Artistic.Hipster Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Nå har jeg fått min xbox moddet, og det er selvsagt flott, men jeg vil at xboxen skal boote med XBMC istedet for avalaunch. Er dette mulig? Hvor finner man foressten nyeste versjon av XBMC, tror den versjonen jeg har er ganske gammel Endret 4. april 2005 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Kommer vel nye versjon av XBMC nesten hver dag, men tar ofte en stund mellom hver "offisielle" release. Det er ikke noe problem å bruke XBMC som "dashboard" som det heter. Nyeste versjon av XBMC må du laste ned fra ftp. Ta en kikk på #xbins på efnet (irc) for mer informasjon. For å sette XBMC som dashboard må du legge den på c: disken. Deretter burde du rename .xbe fila til evox.xbe. Husker ikke hva xbmc sin .xbe fil heter. Grunnen til at du kaller den evoxdash.xbe er fordi bios antakelig ser etter den fila, før den ser etter andre. Evt. kan du endre i bios hvilken prioritet forskjellige .xbe skal ha. Hvilken chip har du forresten? Endret 4. april 2005 av AndyG Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er også mulig å sette XBMC som dashboard ved å modifisere bios. Bruk XBtool til Xecuter2 og Evox M7 bios. XBtool har ikke støtte for bios nyere enn 4981, men har ingen problemer med 4981 her. EVtool kan brukes til Evox M8 bios. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Takk for tipsene, men jeg har en "DuoX2" chip så da funker ikke det som "FreeMan" sa regner jeg med? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg ville prøvd som jeg har beskrevet ovenfor. Tror dette skal fungere uavhengig av chip også. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Jeg ville prøvd som jeg har beskrevet ovenfor. Tror dette skal fungere uavhengig av chip også. Skal prøve på det ja Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Takk for tipsene, men jeg har en "DuoX2" chip så da funker ikke det som "FreeMan" sa regner jeg med? Ikke noe problem å gjøre det med Duox2 eller andre modchip's. Fikset slik bios for flere kamerater som har Duox2 Har du Xbox versjon 1.6/1.6b så må man bruke Evox M8 bios. Når du føler du har blitt varmere i trøya og vil forsøke så kan jeg hjelpe deg på vei Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Takk for tipsene, men jeg har en "DuoX2" chip så da funker ikke det som "FreeMan" sa regner jeg med? Ikke noe problem å gjøre det med Duox2 eller andre modchip's. Fikset slik bios for flere kamerater som har Duox2 Har du Xbox versjon 1.6/1.6b så må man bruke Evox M8 bios. Når du føler du har blitt varmere i trøya og vil forsøke så kan jeg hjelpe deg på vei Er det altså bare et program man legger inn? Jeg vil gjerne prøve meg på det jeg foressten XBMC hang seg når jeg skulle skifte skin og jeg ble nødt til og restarte, og nå funker ingen options i det skinnet (er det mulig og fikse det på noen måte, skifte skin uten og gå inn på "skins" optionen) Det var et stygt skin også Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Bios er programvaren som er i modchip'n din. Det er dette du må oppdatere. EVTool og XBtool er programmer til pc slik at du kan gjøre forandringer i bios. Så må man flashe/oppdatere den nye bios til modchip. Her er det ting kan gå galt. Så du gjør dette på eget ansvar Så det er viktig at du har rett bios som passer din modchip og Xbox. VIKTIG: Hvis du har Xbox 1.6 eller 1.6b så må du som har DuoX2 bruke Evox M8 bios. Hvis du har en bios i C:\bios så kan du redigere den. Har du ingen erfaringer med å flashe bios så kan det være lurt å lese noen guider på Xbox-Scene foressten XBMC hang seg når jeg skulle skifte skin og jeg ble nødt til og restarte, og nå funker ingen options i det skinnet (er det mulig og fikse det på noen måte, skifte skin uten og gå inn på "skins" optionen) Det var et stygt skin også Hvis du sletter mappen 0face008 som ligger i E:\TDATA så få du standard innstillinger nestet gang du starer XBMC. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Bios er programvaren som er i modchip'n din. Det er dette du må oppdatere.EVTool og XBtool er programmer til pc slik at du kan gjøre forandringer i bios. Så må man flashe/oppdatere den nye bios til modchip. Her er det ting kan gå galt. Så du gjør dette på eget ansvar Så det er viktig at du har rett bios som passer din modchip og Xbox. VIKTIG: Hvis du har Xbox 1.6 eller 1.6b så må du som har DuoX2 bruke Evox M8 bios. Hvis du har en bios i C:\bios så kan du redigere den. Har du ingen erfaringer med å flashe bios så kan det være lurt å lese noen guider på Xbox-Scene foressten XBMC hang seg når jeg skulle skifte skin og jeg ble nødt til og restarte, og nå funker ingen options i det skinnet (er det mulig og fikse det på noen måte, skifte skin uten og gå inn på "skins" optionen) Det var et stygt skin også Hvis du sletter mappen 0face008 som ligger i E:\TDATA så få du standard innstillinger nestet gang du starer XBMC. Hørtes litt skummelt ut det Nå bruker jeg evox som dashbord, er det det som vanligvis foretrekkes? Jeg synes iallefall det var mer brukervennlig enn avalaunch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå