Onkel Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg har kjøpt et TV-kort for å digitalisere hjemmevideoer fra VHS. Det er et LeadTek WinFast PVR2000, og kan ta opp MPEG2-snutter i DVD-kvalitet (6000 kbps), kodet i hardware. Men hvordan lager jeg en video-DVD av disse? Jeg prøvde med det medfølgende programmet, ULEAD DVD MovieCreator. Den brukte en evighet på å konvertere opptakene mine (trodde ikke det skulle være nødvendig, siden opptakene er gjort på "DVD"-innstillingen). Og resultatet ble skuffende: veldig dårlig bildekvalitet, mye dårligere enn de originale MPG-filene, flere av dem manglet lyd, og hadde mye hakking og feil framerate. Er det noen bedre konverteringsprogrammer der ute, som feks kan lage VOB-filer og riktig struktur som kan brennes ut i feks Nero? Kan jeg evt bare rename de MPG-filene jeg har lagd til .VOB, og brenne rett ut? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Tror nok ikke du bruker rett instilling i enten opptaksprogrammet ditt, eller ULEAD DVD MovieCreator. DVD'en du ønsker å lage må samsvare med MPG filene du har, ellers må alt rendres på nytt og kvaliteten blir dårligere. Feks hvis du tar opp i 4:3 format så må du ikke velge Widescreen i DVD movieCreator. Sjekk manualen. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 i nero er det bare å velge avi/mpg fila di og brenne den som en movie dvd og da lager den filmen som en dvd alternativt kan du lage den som en videocd men da blir det dårlig kvalitet datadvd funker dårlig i dvdspilleren i stua Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei, Dersom filene dine er i mpeg2 format (DVD-format), kan du brukes Cucusoft DVD Author som convertere mpeg2 filene dine over til .vob. Programmet lager samtidig dvd-struktur. Deretter bruker du bare en vanlig brennerprogram (f. eks. Nero) og brenner disse .vob filene. Cucusoft DVD Author er freeware and kan lastes fra http://www.avi-vcd.com/download.asp Ardie Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du kan bruke nero vision express eller adobe encore dvd(avansért) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå