Heatsink Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg har en liten stund hatt en Linksys WRT54G ruter som jeg har brukt til å dele internettet med et par pcer i huset. Jeg har konfigurert ruteren riktig og satt meg på automatisk ip adresse på lokal tilkobling, jeg har da fått ip: 192.168.1.100(101,102 osv) Tilordent av DCHP, standargateway: 192.168.1.1 (ruteren) Men plutselig i dag etter å ha vært på pcen en stund slutta iternettet å funke, jeg sjekka " status for lokal tilkobling" som sa at min ip var: 169.225.1.141 (ellernoe i den duren) "automatisk privat ip adresse" og blankt gateway felt. Jeg har prøvd å ta ledning inn og ut, skrive den "vanlige adresssen" manuelt, deaktivere, skifte utgang på ruteren, X-antall restarts osv. ingen ting hjelper, det ender med det samme. Den andre pcen fungerer helt fint. Det har skjedd en gang før men da fiksa det seg etter en kabeltrekking og en restart. Noen ide om hva jeg skal gjøre? jeg klikker snart!! Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Nå har jeg også prøvd å koble ledningen fra ruteren direkte inn i modemet og skrevet brukernavn og passord, og det fungerer heller ikke. Kan det være nettverkskortet? jeg får fremdeles meldingen om tp kabelen et tatt ut så helt dødt er det ikke bak der, men kan det være det? Lenke til kommentar
reybr Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva skjer når du prøver å fornye ip adressen? Hvilken feilmelding får du? Har du prøvd å reinstallere nettverkskortet og TCP/IP protokollen? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Hva skjer når du prøver å fornye ip adressen? Hvilken feilmelding får du?Har du prøvd å reinstallere nettverkskortet og TCP/IP protokollen? å reparere står den der i 5minutter til jeg får meldingen 2kunne ikke utføre følgende hadling: fornye IP" Men jeg har klart å reinnstallere alle hovedkortdrivere nå, nå fungerer det. merkelig, jeg oppdaterete til samme version . Kan en driver bare plutselig bli homse sånn helt uten videre egentlig Endret 5. april 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva skjer når du prøver å fornye ip adressen? Hvilken feilmelding får du?Har du prøvd å reinstallere nettverkskortet og TCP/IP protokollen? å reparere står den der i 5minutter til jeg får meldingen 2kunne ikke utføre følgende hadling: fornye IP" Men jeg har klart å reinnstallere alle hovedkortdrivere nå, nå fungerer det. merkelig, jeg oppdaterete til samme version . Kan en driver bare plutselig bli homse sånn helt uten videre egentlig jahh driveren kan ved en annen feil bare slutte å virke...har skjedd med meg og. Skiftet nettverkskortet og satte den inn igjen så virket den igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå