Gå til innhold

Komplett: 19" LCD 2500kr, bra kjøp?

Simen1

Anbefalte innlegg

Ukens tilbud på komplett er en LG 19" LCD L1930S til bare 2495kr. Prisen er fantastisk i forhold til andre billige LCD'er, men spørsmålet er om det er et bra kjøp for meg?

Responstiden er dårlige 25ms, men jeg kan tåle det om film går fint. (Jeg spiller ikke). Kontransten er 500:1 og Lysstyrken er 250 cd/m2, noe som betyr at sortnivået skal være på brukbare 0,5 cd/m2.

Forgjengeren LG L1915S med 500:1, 250cd/m2 og 12ms har i hvertfall fått mange gode tilbakemeldinger.

Bruksområdet mitt er film, bildebehandling og surfing. Er dette et bra kjøp?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veggen bar skrivebordet mitt er formet sånn at det passer veldig fint med dualscreen med min gamle 17" CRT. Dual-LCD blir nok ikke i år, tror jeg venter et års tid eller to til 24" begynner å få ok priser, selger 19"en og kjøper 24".

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg går får den andre jeg linket til jeg altså...

Vil nok bli ufornøyd av og vite at etterslepet er der :p

og ikke minst se det.

Dette er en skjerm som skal holde lenge for meg i allefall 1-2 år

så den må jo være god :)

Hvordan ser den andre jeg linket til ut ?

(BTW : samma flash i sigg :p)

Lenke til kommentar

Off topic:

Må nok ivestere i en LCD skjerm jeg også til sommeren. Da lurer jeg på hvor mye det koster vanligvis for en 19" LCD skjerm. Vet at for ikke så lenge siden så var det ikke uvanligt å gi over 6000kr for en LCD. Har ikke giddi å betalt så mye men var innom elkjøp og så på noen LCD skjermer som kostet 2999Kr. Det kunne jeg godt tenke meg å betale for en skjerm. Skremen vil bli brukt 90% til spilling FPS helst og film titing en gang i baldt. Hva synes dere? ;)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Off topic:

Må nok ivestere i en LCD skjerm jeg også til sommeren. Da lurer jeg på hvor mye det koster vanligvis for en 19" LCD skjerm. Vet at for ikke så lenge siden så var det ikke uvanligt å gi over 6000kr for en LCD. Har ikke giddi å betalt så mye men var innom elkjøp og så på noen LCD skjermer som kostet 2999Kr. Det kunne jeg godt tenke meg å betale for en skjerm. Skremen vil bli brukt 90% til spilling FPS helst og film titing en gang i baldt. Hva synes dere? ;)

Se på utvalget hos komplett.no, Netshop.no, mpx.no, psdata.no + flere nettbutikker..

Da tror jeg du vil revurdere tanken med å handle på Elkjøp..

Lenke til kommentar
Da tror jeg du vil revurdere tanken med å handle på Elkjøp..

He he tanken har ikke streifet meg til å handle hos elkjøp men siden elkjøp solgte det til 2999,- så må det jo selvfølgelig være nettbutikker som selger det enda billigere.

Lenke til kommentar

Mja, da var skjermen i hus. Jeg er positivt overrasket, inntil videre.

For å ta det fra utpakkingen.

Man får med skjerm + sokkel, cd med drivere, en enkel "hvordan sette sokkelen på skjermen"-manual, samt strøm- og VGA-kabel.

Det er ingen justeringsmuligheter på foten, med mindre jeg har gått glipp av noe fundamentalt. Skjermen heller også fremover, og det er ikke rent lite heller. Selv har jeg plassert en pakke med Netshops lakris-drops (full, siden dropsene ikke var noe gode) under fronten på sokkelen, så den er hevet ca. halvannen cm.

VGA- og strømkabelen legges gjennom foten, slik at de ikke henger og dingler ned under skjermen. Et lite pluss der.

Selve skjermen var overraskende bra. Fra før har jeg, som sagt, Hansol H950, og var vant med et grøtete skjermbilde når jeg brukte VGA-kabelen (den går til filserveren, hovedmaskinen bruker DVI). Jeg forventet derfor et noenlunde tilsvarende bilde på LG-skjermen, men den gang ei. Det var skarpt og fint.

Prøvde ut de spillene jeg hadde installert, UT2k4 og WoW, og verken av dem var plaget av etterslep. Sjekket også ut hvordan filmer og TV så ut, og jeg var, igjen, veldig fornøyd med resultatet.

Det er selvfølgelig begrenset hva man får gjort på en times tid, men jeg syns iallefall skjermen var verdt de 2500kr den kostet.

Lenke til kommentar

vett du ka som e forskjellen på den og den som er rett under? denner var merket TCO03, men den andre TCO99, men med nøyaktig samme spesifikasjoner... er det _bare_ fargen som er annerledes?

[EDIT] Btw, kafor en e best, eg har sett litt på denne og:

Samsung 19" LCD Syncmaster 913N Monitor, Silver, 8ms

(http://komplett.no/k/ki.asp?sku=306235&cks=PRL)

[EDIT 2] - egentlig vil eg ha en skikkelig skjerm opp te 3700kr

noge ntips?

Endret av Richard87
Lenke til kommentar

Forskjellen er bare fargen ja..

Med 3700 kr. hadde jeg stårr mellom Dell'en og BenQ FP957s..

Men jeg ville gjort alt for å få skrapt sammen 1200 kr. til for så å kjøpt 20 tommeren til Dell..

Men nå er det kanskje lurt å stoppe diskusjon om andre skjermer enn den aktuelle i denne tråden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...