Gå til innhold

Homofobi i Barne-TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søsteren min satt og så på Barne-TV da vi var i campingvogna på påskeferie. Der viste de "Hvem skal trøste knøttet", av Tove Janson (som også har laget bøkene/TV-serien om Mummitrollet).

Plutselig hører jeg: "To grønne ekvipasjer kom med åtte homser i". Da jeg endelig fikk dempet latteren, hørte jeg: "Og fire karruseller gikk på tivoli-fasong, og alle tretten homser kjørte rundt med rød balong."

Men homsehetsingen til Barne-TV stoppet ikke der, plutselig hørte jeg: "Og seks himmelblå båter kom med ni små homser i. Den femte homsen hilste straks på knøttet som sa 'hei'."

I denne filmen lød den siste homofobiske setningen slik: "Og alle homser skrek hurra! og lagde homse-låt."

Kan også nevne at i en episode av mummitrollet, var det en av disse homsene som sa "God dag, jeg er homsen Toft." Hermulen går forresten i en slik frakk som pedofile blottere.

Noen som har oppdaget lignende perversiteter i Barne-TV? :D

Edit: Denne tråden er for andre perversiteter fra Barne-TV enn homofobi også. :thumbup:

:thumbup: Moro.

Tror ikke homoer ser på dette som et hån mot dem.

Mange homser kunne sikkert tenkt seg å kjøre karrusell på tivoli-fasong med rød balong. :)

hehe :!:

den var god :p

Lenke til kommentar

Tror dere misser poenget litt. De snakker ikke om homser som i homofile, men et eget dyreslag i mummidalen. De har jo andre rare navn som Hufsa, homs er vel bare et annet liksomnavn. Og i flertall blir det da homser. Men det er jo litt rar oversetting (mummitrollet er finsk)

Lenke til kommentar
Hva med han i skomaker gata? :) Har vel ikke noe med homofili å gjøre.

Men uansett, om man ser på sånt tenker man.. "Er han litt pedofil kanskje?" :ermm:

-Jebus

Å ja. :dribble: Jeg kan ikke se skomakergata uten å tenke på at han skomakeren er en kåt gammel gubbe som vil kose seg med både postmannen, bakeren, lille Stine ("ehehe..ehe.. Jeg har noe godt i lomma mi.. hehe..eh., kom skal du få..."), tante Jul (var det det?) Og alle andre som kommer inn i butikken hans. Litt pervers sa du? Bare fornavnet. :tease: Ok. så er det jo en veldig fin og koselig serie med masse julestemning som man ikke skal spøke med, og det sier vel mest om meg. Uansett satt jeg og leste tråden mens jeg tenkte - jeg må skrive inn om skomakergata! Og vips! Der leste jeg innlegget ditt og tenkte"bra jeg ikke er alene om å tenke slik- ja sammen med min mann da. Bare sånn til opplysning bruker vi ikke skomaker Andersen til stimuli i sengen... Hehe.

Lenke til kommentar
Husker jeg så på barne-tv en gang (tegnefilm) der en liten gutt overnattet hos onkelen sin, onkelen hadde en gedigen penis. Da gutten våknet om morgenen gikk onkelen forbi med stå. Først kom pikken hans, leeeenge. Så kom onkelen. De viste også hvordan han rullet opp utstyret så han kunne ha det i buksen :!:

En kamerat av meg fortalte han så noe tegnefilm om en blotter. Noen (barn eller voksne) gikk bort over gaten med en kaffekopp. Da kom blotteren i standard blottefrakk og viste fram utstyret. Han spurte hva han skulle gjøre med den eller noe sånt. "Dypp den i kaffen!", "jaaaaa". Så ble gjort.

Tror ikke det er meningen å hetse homofile, menn med stor penis og blottere for barna. Heller presentere dem i en uskyldig og vittig historie.

:hmm:

Lå gutten i telt?

Var det basert på skyggebilder?

Syns huske et eller annet sånt som gikk på "Det er min kropp, jeg bestemmer over den" og no` greier. Ja, at det handlet om insest/overgrep - mulig det var noe annet. I allefall går det an og tolke ganske mye rart inn i barnetv. Ta f.eks teletubbies - han med veska! Passe utagerende feminin... ;)

Lenke til kommentar

Teletubbies er sinnssykt uansett. Voksne menn inni plysjdrakter som snakker babyspråk og viser surrealistiske filmsnutter (gigantiske flyvende blomster osv) fra magen? Tror nok det var et visst antall lapper med LSD inne i bildet når det konseptet kom på banen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Teletubbies er sinnssykt uansett. Voksne menn inni plysjdrakter som snakker babyspråk og viser surrealistiske filmsnutter (gigantiske flyvende blomster osv) fra magen? Tror nok det var et visst antall lapper med LSD inne i bildet når det konseptet kom på banen.

Teletubbies er sykt, men det blekner i forhold til Pompel og Pilt. Snakk om at noen har tatt litt mange lapper LSD.

Det er bedre med to reparatører enn med ingen reparatører!

post-73-1113143548_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Homsene er som andre påpekte her eldre enn bruken av ordet "homse" i nåværende betydning i vanlig dagligtale. Eller kanskje Tove Jansson ønsket å spille de etablerte kulturnormer et puss? Vanskelig å si...

Teletubbies var også i søkelyset for en tid tilbake. En eller annen erkekonservativ TV-predikat, måtte Herren se i nåde til hans gale sjel, gikk til felts mot denne serien. Han mente nemlig at den var et forsøk på å påvirke barn til å akseptere homifile verdier (å fysj å fy!). Han mente altså at serien bruker en rekke symboler som er vanlig brukt i "homsebevegelsen" (hva i alle dager er det for noe...?), bla. regnbuen og trekanten. Avisen Vårt Land (norsk kristen dagsavis) påpekte litt syrlig at en lilla teletubby med trekant på hodet likegodt kan symbolisere en prest med bakgrunn i KFUK-KFUM i adventstiden... [*]

[*] KFUK-KFUM er norges største kristne barne- og ungdomsorganisasjon, det er den norske avdelingen av YMCA/YWCA (Yong Men's/Women's Christian Association). De bruker en trekant som logo. Og i adventstiden brukes lilla/fiolett som liturgisk farge i kirken, bla på prestekjolen.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
Avisen Vårt Land (norsk kristen dagsavis) påpekte litt syrlig at en lilla teletubby med trekant på hodet likegodt kan symbolisere en prest med bakgrunn i KFUK-KFUM i adventstiden... [*]

[*] KFUK-KFUM er norges største kristne barne- og ungdomsorganisasjon, det er den norske avdelingen av YMCA/YWCA (Yong Men's/Women's Christian Association). De bruker en trekant som logo. Og i adventstiden brukes lilla/fiolett som liturgisk farge i kirken, bla på prestekjolen.

Å herregud :roll:

Det må da være grenser på idioti!

Har de ikke bedre å gjøre enn å hetse uskyldig barnemoro!

Jeg husker en tid tilbake at jeg så barnetv med en gutt og en bestefar som var på fisketur, også spurte han om han skulle hjelpe han med tissefanten eller noe sånnt :!:

Lenke til kommentar
Avisen Vårt Land (norsk kristen dagsavis) påpekte litt syrlig at en lilla teletubby med trekant på hodet likegodt kan symbolisere en prest med bakgrunn i KFUK-KFUM i adventstiden... [*]

Å herregud :roll:

Det må da være grenser på idioti!

Har de ikke bedre å gjøre enn å hetse uskyldig barnemoro!

Jeg husker en tid tilbake at jeg så barnetv med en gutt og en bestefar som var på fisketur, også spurte han om han skulle hjelpe han med tissefanten eller noe sånnt :!:

Nei, feil. Vårt Land hetset en skrudd TV-predikant som tolket "symbolikken" i Teletubbies. Les hele innlegget!

Lenke til kommentar

Jepp! Der har du den, bestefar og tissen. Stemmer det.

Ellers helt enig i at man må jo kunne finne på bedre ting enn å henge ut teletubbiene i media - sånn helt seriøst.

Vi kan jo tulle og tøyse litt, men vi trenger jo ikke være stygge med dem...

:hmm: Andre refleksjoner rundt barne-tv og barnerelaterte ting.

Jeg har tenkt at man kan se på Smitt og Smule i "Labbetuss" som to gode fyllesvin, vet ikke helt hvorfor.

Ellers er jo Knudsen og Ludviksen ute og kjøre med "ÅÅ hattstativ, ÅÅ hattstativ Knudsen heter Knut" (Fra den berømte kua i tunnelen)

Lenke til kommentar
Tror dere misser poenget litt. De snakker ikke om homser som i homofile, men et eget dyreslag i mummidalen. De har jo andre rare navn som Hufsa, homs er vel bare et annet liksomnavn. Og i flertall blir det da homser. Men det er jo litt rar oversetting (mummitrollet er finsk)

Her i den ekte verden ser vi jo også på homofile som ett eget dyreslag da :tease: Det var ikke vondt ment mot de stakkerne som har valgt å være det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...