smelx Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg sitter på et nettverk med to IP ranger, og når vi skal spille spill og dele filer over nettverket må man bruke direkte IP. Ettersom det er noen spill det ikke går ann å connecte direkte over IP, lurte jeg på om det går ann å lage en slags "tunnel" over nettverket? A'la det man har på xbox for å spille spill online uten XBL Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 I mange spill kan man velge "internet game" og skrive inn IP direkte der, selv om man ikke kan det på LAN game. Ellers er jeg ikke sikker uten å vite hvilke spill det er snakk om? Kan ikke huske å ha sett noe spill som ikke støtter direct connection, selv om jeg ikke spiller så mye.. Lenke til kommentar
smelx Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Takk for svaret.. Nei det går ikke med internet game heller.... Først og fremst gjelder det Act Of War, ellers er det også Brothers In Arms samt fler... Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Aldri hørt om dem, he he. Er det noe behov for å kjøre to subnetts på det nettverket? Ellers kan man jo bytte til et større subnett eller eventuelt supernette det. Lenke til kommentar
smelx Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Tja jeg vet ikke.. Har ikke så god peiling på det der.... Jeg regner med det er ca. 600-800 på dette nettverket Og sikkerheten er ganske viktig, så IT ansvarlig har ganske strenge regler Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 ahh.. da kan du ha et lite problem ja :-( Jeg har løst sånn tidligere over internett ved å sette opp en VPN server som alle kobler til, da kan alle spille LAN spill selv om de sitter forskjellige steder. Lenke til kommentar
halex Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvis det ikke er så veldig avansert sikkerhet, kan dere prøve å maske dere inn på samme nett. Prøv med nettverksmaske 255.0.0.0 og se om dere når hverandre da.. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 DU trenger en DNS server som kjenner navnet til PC'ene på det andre ranget, slik at du får riktig IP adresse når du skriver inn navnet. Det vil fikse problemet ditt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hvorfor ikke starte internettspill og skrive inn en ip fra nabo-range't? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå