Errae Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Heisann! Har planer om å kjøpe meg 350D... og må da selge 300D'en min. Den er ca 6 måneder gammel og pent brukt. Hva tror dere jeg kan selge dette kameraet for ? tusen takk for svar! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvorfor i all verden skal du skifte kamera? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du kan ha interesse av å lese denne posten på foto.no.. Dette angår 10D, men har relevans for 300D også etter min mening. Dessverre er nok bruksverdien antakelig større enn bruktverdien, og antakelig bør du ikke kalkulere med en stort høyere pris enn 60 % av nåværende nypris da dette kameraet nå er erstattet av en ny modell, altså ... 5270 + 800 også minus 40-50 % tar deg til en bruktpris på 3-4000. Sjøl trur jeg knappest jeg ville betale 4000 kr for et brukt hus hvis jeg kan få et nytt med garanti for 1200 kroner mer.. Det går kanskje an å prøve seg, ser det er nok av optimister som forsøker å selge sine årgamle og-vel-så-det brukte 300D til en høyere pris enn billigste ny..... Jeg syns personlig kanskje ikke du skal gjøre akkurat det, er ikke pent å 'dra folk. Lenke til kommentar
Hobbyfotografen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Selge et kamera så fort etter at det var nyinnkjøpt betyr som regel 2 ting: - var ikke fornøyd med kamera - vil ha et bedre kamera + se punkt 1. Du må nok sette en lav pris skal du bli kvitt det. Heldig om du får noe i nærheten av 4000,-. Nytt koster 6500,- og folk vet at mange vil bytte til 350 fra sine relativt nye 300. Mange i salg=lav pris. Må gjerne prøve høyere men det kan ta lengre tid. (Husk at det fins alltid untak) Så du må selv bestemme hvor lenge du orker å sitte med det. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Jeg får prøve meg fram litt. Men grunnern for at jeg har tenkt å kjøpe 350D er at jeg liker det bedre med tanke på de nye specsene (= Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Solgte min 300D for 5000 kr for ca 3 uker siden..... Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 grunnern for at jeg har tenkt å kjøpe 350D er at jeg liker det bedre med tanke på de nye specsene (= Er det så revolusjonerende i forhold til hva du har? Jeg har sett og holdt i det og jeg er enig i at det er ett fint kamea, men Per Lenke til kommentar
Errae Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 hva synes dere er en god pris ? 6000. 7000 ? eller ??? Lenke til kommentar
--7 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 hva synes dere er en god pris ? 6000. 7000 ? eller ??? Du vet at 300D kit ligger på såvidt over 6000 nytt for tiden, eller? Er du heldig så kan du kanskje få 5000 for det. Ref forøvrig olemm sitt innlegg over. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hos Komplett.no ligger det på 8.495 kroner -> http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120546&cks=SER Lenke til kommentar
--7 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 https://prisguiden.no/produkt/9276 Lenke til kommentar
olemm Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er normalt ikke sånn at du kan forvente å få tilbake noe i nærheten av det du betalte, og det hjelper dessverre ikke å beregne bruktpris ut i fra A) den summen du en gang betalte B) prisen hos en dyr leverandør For potensiell kjøper er det ikke av interesse at du betalte 20.000 for ditt D60 eller 12.000 for ditt 300D eller whatnot heller ikke at "Fotobutikken på hjørnet" fremdeles tar 10 000 kroner for et 300D, jeg tror få er kjøpere er interessert i et dårligere produkt for mer penger - og et brukt apparat er udiskutabelt "dårligere" enn et nytt da man ikke har garanti, ikke har garantier for hvor lenge og hvor hardt det er brukt etc. 5000 kroner er en svært bra bruktpris for selger til tross for hva en hel del av de som annonserer på finn.no og til og med foto.no mener å tro om bruktverdi (der dukker det opp noen 'godbiter' innimellom, så en som skulle ha over 8k for et D60 ), du kan ha flaks å treffe på noen som orienterer seg svært dårlig i markedet eller som har det så travelt at penger er av mindre betydning (men er det det første syns jeg kanskje man befinner seg helt i grenseland for å lure vedkommende). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hos Komplett.no ligger det på 8.495 kroner -> http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120546&cks=SER Komplett satser ikke på foto, og er rådyre på kamera og diverse utstyr. De selger til og med EU modeller dyrere enn enkelte gatebutikker som selger norske modeller. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg får prøve meg fram litt. Men grunnern for at jeg har tenkt å kjøpe 350D er at jeg liker det bedre med tanke på de nye specsene (= Du burde revurdere dette. Hva gjør du når neste modell kommer? Kjøper nytt? Hvis du skal kjøpe nytt kamera hver gang det kommer en ny modell, har du altfor mye penger. Bruk heller pengene på objektiver og annet nyttig utstyr - som ikke foreldes. Så får du oppgradere kameraet når du virkelig trenger det. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hos Komplett.no ligger det på 8.495 kroner -> http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120546&cks=SER Linken din viser kr. 6495. Her må et av følgende ha skjedd: 1. Du tastet første siffer feil. 2. Komplett har gjort en blemme, og korrigert prisen i dag. (Tviler på at de tar _mer_ for 300D enn 350D...) 3. Du trenger enten å få synet ditt sjekket, justere opp fontstørrelsen på skjermen eller justere ned oppløsningen... Må også påpeke at prisen hos Komplett er _med_ 18-55mm objektiv. De tar ca. 700 kr. mer for 20D med 18-55 enn uten, så vi kan anslå nypris for kun hus til ca. kr. 5800. Hadde du solgt ditt 300D med en gang 350D var annonsert, hadde du kanskje fått bedre pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå