flydman Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har (eller trodde jeg hadde) satt sammen en forholdsvis grei PC: Abit KV8 Pro -3rd Eye hovedkort AMD Athlon 64 3400+ (2.5GHz) prosessor 1024 MB RAM ASUS AX800 PRO skjermkort Er dette virkelig så dårlig at det ikke fortjener mer enn 3843 poeng i 3DMark05?? Kan noen være så snill å fortelle meg om dette er helt normalt for disse spesifikasjonene, eller om det er no muffens her??.. evt HVA!?!? Byner å bli rimelig frustrert her.... Jeg måtte til med drivercleaner pro for å bli kvitt alt som hadde med ATI å gjøre Prøv og se om det gjør susen ( all avinnstalering av drivere bør foregå i safemodus) Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg får ca 4000 i 3Dmark 05 med 6800GT 245x10 amd 64 s939 og kinston hyper-x ram som kjører på 409 med 2-2-2-5-1. Så det er vel ikke så lite med 200 poeng mindre... Da tror jeg du har litt problemer, får 3600 med 6600 GT... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Fikk selv 4465 i 05 med mitt overklokka 6600GT Ehhhh Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hehe får over 6260 jeg hihihi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Fikk selv 4465 i 05 med mitt overklokka 6600GT, og det på fullt av programmer innstallert og mye driver bytte, Hva? Mener du 6800GT eller har du blodtrimmet det kortet noe helt sinnsykt? Har aldri hørt om noen som har i nærheten av den scoren med et vanlig 6600GT. Sjekk profilen hans... Det er ikke helt usannsynlig, men link til ORB hadde jo vært kjekt... Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 skriv HVILKE DRIVERE du har...... ikke "at du har alt" - det kan være noe du har glemt/ikke vet om.. tipper du har glemt chipset drivere eller noe... greier han 3800poeng uten chipsettdrivere tar jeg av meg hatten! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Fikk selv 4465 i 05 med mitt overklokka 6600GT, og det på fullt av programmer innstallert og mye driver bytte, Hva? Mener du 6800GT eller har du blodtrimmet det kortet noe helt sinnsykt? Har aldri hørt om noen som har i nærheten av den scoren med et vanlig 6600GT. Gledelig å høre at jeg har lykkes med noe i hvertfall. Har XFX 6600GT Extreme Gamer Edition (ikke 6800GT). Har klokket fra 510/1190 til 603/1320, og tipper alt er takke være Zalman sin VF700CU og dens medfølgende ram kjølere. Satt jeg opp til 606/1320 så kom artifacts frem. står litt mer om det i denne tråden om overklokkingen, og denne tråden om skjermkort kjøleren. Endret 5. april 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 skriv HVILKE DRIVERE du har...... ikke "at du har alt" - det kan være noe du har glemt/ikke vet om.. tipper du har glemt chipset drivere eller noe... greier han 3800poeng uten chipsettdrivere tar jeg av meg hatten! XP har da innebygde - selv om de suger Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei! Dette er en latterlig dårlig score. Fiks dette ved å : 1. Avinstaller drivere / nforce / via driverne til chipeset + til skjermkort. 2. Sjekk etter virus og ad-aware (få sjekket dette skikkelig) 3. Sjekk at vertical sync ikke står på.(dette gjør du i skjermkort instillingene) 4. Last inn nye drivere til chipset og skjermkort 5. Derfragmenter hardisken din. SÅ etter ALT dette.. prøver du på nytt. mvh Jørgen lykke til Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) OK..... Jeg har fortsatt ikke funnet helt ut av detta hersens problemet!! Jeg trodde jeg fikk så lav score fordi jeg kjørte så uhorvlig mange programmer samtidig som jeg tok testen, men det var nok ikke det som var hovedgrunnen likevel ..Jeg har riktig nok lagt inn de nyeste driverne til ATI (Catalyst, versjon 6.14.10.6525), og gikk opp ca tusen poeng etter det, men fortsatt så har jeg en liten følelse av at det ikke er optimalt av hva dette systemet kan klare. Ligger nå altså på ca 4800 poeng, og under testen ligger fps på mellom 10 og 30. Jeg har VIA 4in1 Service Pack drivere (versjon 4.53). Anti-aliasing og anisotropic-filtrering står som "Let the application decide" i Catalyst Control Center, og i 3DMark setter jeg alle settings til 'Default'. Aperture size i BIOS satte jeg opp fra 128M til 256M, uten at det hjalp noe særlig akkurat. Skal det være veldig nødvendig å avinstallere driverne helt før man legger inn nye? Blir ikke de gamle automatisk erstattet av de nye? Kan gamle/ rester av gamle drivere ha noen innvirkning på hvordan de nye fungerer? Ettersom jeg gikk opp tusen poeng etter jeg installerte de nye Catalyst driverne virker det jo som det har gått bra.... eller? Hva mener dere? Uansett, hva må jeg gjøre for å få et bedre resultat (utenom å klokke..)?? Jeg kan bare ikke fatte og begripe hva som er galt her. Vær så snill å kom med råd den som kan, og hjelp en frustrert liten stakkar. Endret 8. april 2005 av morten_s Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Beklager mods.. så ikke at det fantes en egen kategori for benchmark før nå... kunne dere være så snille å flytte denna tråden? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Du har nok riktig poeng nå ja. Selvsagt kan du greie mer enn 4800, men da må du nok blodtrimme kortet ditt. Har selv en xp-m a 2400Mhz og et x800pro og får ca 4900poeng uklokket. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Du har nok riktig poeng nå ja.Selvsagt kan du greie mer enn 4800, men da må du nok blodtrimme kortet ditt. Har selv en xp-m a 2400Mhz og et x800pro og får ca 4900poeng uklokket. Hører jo ofte om andre som har ca samme hardware som meg og får nesten 6000 uten å klokke da... Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har du nyeste versjon av 3DMark05? Ville vært en fordel om du hadde det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Du har nok riktig poeng nå ja.Selvsagt kan du greie mer enn 4800, men da må du nok blodtrimme kortet ditt. Har selv en xp-m a 2400Mhz og et x800pro og får ca 4900poeng uklokket. Hører jo ofte om andre som har ca samme hardware som meg og får nesten 6000 uten å klokke da... "Hører om andre".. Tror mye ligger her..Skryt og jug.. er skryt og jug.. 4800pts. i 3DMark05 er normalt for ett uklokket X800Pro i systemet ditt.. Får samme score med Asus 6800 "GT" klokket max. i ett S939@2430Mhz.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvor f.. har du fått ordet "skår" fra i denne sammenhengen? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvor f.. har du fått ordet "skår" fra i denne sammenhengen? litt dårlig engelsk kanskje ? . skår = score Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Hvor f.. har du fått ordet "skår" fra i denne sammenhengen? litt dårlig engelsk kanskje ? . skår = score Ehm.... Skår er norsk for score. Jeg er en nordmann, derfor skriver jeg skår. Akkurat som det nå er lovlig å skrive skuter, er det lovlig å skrive skår. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvor f.. har du fått ordet "skår" fra i denne sammenhengen? litt dårlig engelsk kanskje ? . skår = score Ehm.... Skår er norsk for score. Jeg er en nordmann, derfor skriver jeg skår. Akkurat som det nå er lovlig å skrive skuter, er det lovlig å skrive skår. Det er helt riktig. I følge norsk språkråd er det nå akseptert å skrive skår. Det vil ikke si at jeg noengang vil bruke det. Jeg unngår også ord som pøbb, sørvis og deit. At det er lov gjør det ikke bedre. Jeg foretrekker å enten skrive score, pub, date eller service eller bruke tilsvarende norske ord om det finnes. Men.. det er helt riktig som du sier: Det er helt lovlig. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Til trådstarter: Ikke fokuser så mye på poeng i 3dmark. 3dmark gir en grei pekepin, men LANGT fra virkeligheten. 3dmark03 f. eks fikk jeg 9.2k poeng i med 6600GT, det er jo latterlig når man tenker på at kort med dobbel mengde minne, og dobbel så bred minnebus får bare 800 poeng mer. Endret 9. april 2005 av Ghost Of Death Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå