Gå til innhold

Hvorfor så lav skår i 3DMark?

Anbefalte innlegg

Har (eller trodde jeg hadde) satt sammen en forholdsvis grei PC:

Abit KV8 Pro -3rd Eye hovedkort

AMD Athlon 64 3400+ (2.5GHz) prosessor

1024 MB RAM

ASUS AX800 PRO skjermkort

Er dette virkelig så dårlig at det ikke fortjener mer enn 3843 poeng i 3DMark05??

Kan noen være så snill å fortelle meg om dette er helt normalt for disse spesifikasjonene, eller om det er no muffens her??.. evt HVA!?!? :scared: Byner å bli rimelig frustrert her.... :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt overkill å formatera heila greiå. Bare bruk ati avinstallering, installere nye drivere.

Jeg har de nyeste driverne.... Noen andre forslag til hvorfor poengsummen blir så lav? :hmm:

Sørg for at antialiasing og antistropfiltering er av før du tar testen.

anti aliasing er av og filtering står på 'optimal'. Er det noen andre instillinger i 3DMark jeg kan endre på for å få et bedre resultat? Skjønner virkelig ikke dette her.... er da alt for lav skår for detta systemet... X800 PRO skal vel takle bedre enn som så?? eller hva?

Lenke til kommentar

Du må ikke endre noe på innstillingene i 3DMark, det er å jukse, kan jo bare sette oppløsningen til 800x600 og si at du slår alle andre.

Gå inn i skjermkort driverne: høyreklikk på skrivebordet, innstillinger og avansert. se under 3D og sett den på maks ytelse.

noe som er meget viktig er å huske å slå av virus programmet ditt, står det på taper du MYE, snakker flere hundre poeng.

Ta også å trykk ctrl+alt+delete og få opp taskmanageren, prøv å slå av alle programmer du VET du ikke trenger, som regel står du med ditt brukernavn bak seg, ta også noen på system som tilhører virusprogrammet, slik at det blir slått skikkelig av.

Men for best result at er det alltid er helt fersk formatering.

Fikk selv 4465 i 05 med mitt overklokka 6600GT, og det på fullt av programmer innstallert og mye driver bytte, så jeg tipper jeg kunne fått mer hvis jeg hadde giddi å formatert. Skal teste når jeg får nytt skjermkort med feriepengene.

Lenke til kommentar
Fikk selv 4465 i 05 med mitt overklokka 6600GT, og det på fullt av programmer innstallert og mye driver bytte,

Hva? Mener du 6800GT eller har du blodtrimmet det kortet noe helt sinnsykt? Har aldri hørt om noen som har i nærheten av den scoren med et vanlig 6600GT.

Lenke til kommentar
Du må ikke endre noe på innstillingene i 3DMark, det er å jukse.

Helt enig, men hvis man har AA/AF påskrudd i driverne (altså utenfor 3DMark) så har det enormt mye å si for scoren - det samme hvis man har Vsync aktivert siden Vsync begrenser max framerate og man dermed mister poeng i tester som gir høyere fps enn Vsync-hastigheten.

endre innstillinger for å få bedre score? ser ikke poenget, men lykke til..

Standard for 3DMark er at AA/AF/Vsync skal være skrudd av; scoren kan jo variere med flere tusen mellom identiske systemer hvis noen har absolutt alt av eyecandy skrudd på i forhold til en som ikke har skrudd på noe av dette.

Derfor er standarden at alt av ekstragreier i drivere som gir bedre bilde skal være skrudd av; nettopp for å få en mest mulig enhetlig sammenligning. Men man skal selvfølgelig ikke endre standardinnstillingene i selve 3DMark.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

tipper det er det at jeg kjørte en hel haug med tunge programmer samtidig:P:P... herregud... hvor dum går det an å bli.... sier seg jo selv..... hmm.. har vært hos doktern i dag og fikk no medisiner.... mulig jeg blei litt rotete i huet av det.....:p hovedkort chipset drivere er oppdaterte, bare så det er avklart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...