Gå til innhold

Norge, Norges svar på USA?

Anbefalte innlegg

Kultur revolusjonen fra Usa kom nok allerede på 50 tallet. Den kalde krigen førte til at vest Europa blei veldig amrkanisert og har hatt mykje påvirkning fra amrikansk kultur. Det er nok mykje det samme ein ser i dag.

Før krigen så var tysk den dominerende kulturen, det var et dominerende andrespråk på linje med engelsk idag, generelt hadde vi tysk innflytelse over kulturen på linje med at vi har amerikansk idag. Kulturinnflytelse er ingenting nytt, men det er bare den amerikanske som folk kritiserer. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Også må jeg slutte å bruke jeans, det går ikke an.

Det går bra, jeans ble funnet opp av en fra tyskland eller noe... :p

Men seriøst, det å sammenlikne norske kjendiser med amerikanske blir bare idiotisk imo.

Selv om vi har blitt amerikanisert til de grader trenger man ikke ta den heeelt ut.

Lenke til kommentar

Jeg leste litt og la merke til at f.eks "Annie" ble omtalt som norges svar på Kylie Minogue,

Nå var det ikke bare snakk om amerikanske artister. Kylie er jo australsk om jeg ikke tar feil.

Og, for å si det på amerikansk, who the fuck is "Annie"???

Lenke til kommentar
USA er bare tull. Glem ikke at flesteparten av amerikanerne er fra skandinavia da Eller fra storbritania ;)

Eller tar jeg feil(?) :hmm:

USA kan ikke sammenlignes med Norge. Lat som om USA er en Fiat og Norge er en Ferrari. Norge er best og finest! Norge har de peneste jentene i hele verden! Vi er de snilleste og godeste!

Ikke la dere bli påvirket av et land som USA! Start med å ikke feire halloween og alt det der.

Damn right!

Lenke til kommentar

Vel, det er ingen som har tvunget oss å bli lik USA?

Vi har sett opp til dem og syntest positivt om usa og dermed apet etter dem..... :hmm:

Selv om det er mye eg er uenig med amerikansk politikk så synes eg de har mye bra, dette gjelder særlig musikk. (Og til dere som sier at usa har så mye elendig popmusikk: USA er ikke alene om å ha det!)

Lenke til kommentar

Jeg leste litt og la merke til at f.eks "Annie" ble omtalt som norges svar på Kylie Minogue,

Nå var det ikke bare snakk om amerikanske artister. Kylie er jo australsk om jeg ikke tar feil.

Tar du ikke poenget, eller liker du bare og kverulere? :)

Annie er en norsk musikkartist.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
USA er bare tull. Glem ikke at flesteparten av amerikanerne er fra skandinavia da Eller fra storbritania ;)

BS, særlig irsk og tysk avstamming er langt mer utbredt enn skandinavisk. Dessuten blir det noe søkt å skrive "Glem ikke at flesteparten av amerikanerne er fra skandinavia da" når det dreier seg om at tipp-tippoldefaren utvandret i 1904.

Lenke til kommentar

Tar du ikke poenget, eller liker du bare og kverulere? :)

Annie er en norsk musikkartist.

Kommer an på hvor seriøs tråden er.... :innocent:

Annie, jeg har hørt navnet før. Men kan ikke si at jeg har verken sett eller hørt henne. Så at hun skal være norges svar på en verdenskjent artist er litt fornøyelig. :p

Lenke til kommentar

Æsj. Dårlig gjort at Annie blir sammenlignet med noe så fryktelig som Kylie. Annie er faktisk en meget habil DJ, men det er bare nå i det siste hun har blitt kommersiell (men da med helt annen musikk enn det hun har vært "kjent" for tidligere).

Lenke til kommentar

Blir feil å si at flesteparten i USA er norske/engelske/skandinaviske.

Det kom jo masse folk herifra, men det var jo bare en liten del. Det bor jo millionvis av kinesere, meksikanere, italienere...osv der.

Har selv ikke så mye imot USA, men er jo selvsagt ikke fornøyd med politikken og mye av måten landet blir drevet på, men det er jo en sak i seg selv.

Det er jo kulturen som kommer og tar oss.

Hvor negativt der er får jo hver enkelt bestemme, men jeg tror ikke vi kommer til å bli helt amerikanisert med det første.

Men jeg har merket det bare i det siste at på mange fronter kommer det amerikanske ganske fort fram. Se på alle bilene. De blir bare større og større, og dyrere(både ved kjøp og bruksmessig).

Var i USA i sommer og brukte mye av tida i bil. Leide en stor Dodge Durango. Skikkelig fjell bil som bruker mye mer enn nødvendig av bensin på mila..

Slike kommer nå til Norge, og biler som likner.

Litt skummelt, spesielt med tanke på miljøet og det høye forbruket vi har. At vi i hele tatt har råd til slike biler er sprøtt, og det sier litt at vi har det for godt. :ermm:

- Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...