SupremeX Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Her om dagen satt jeg og leste Se&Hør og bilaget i midten av bladet. Dette bilaget handlet om Norges 100 mest glamorøse. Jeg leste litt og la merke til at f.eks "Annie" ble omtalt som norges svar på Kylie Minogue, Pia Haraldsen blir omtalt som norges Paris Hilton, Kjell Inge Røkke blir omtalt som norges Donald Trump og Marion Ravn går for og være norges Britney. Hvorfor all denne fokusen på hvem de tilsvarer i internasjonal sammenheng? Hva skjedde med den norske identiteten? Er det å være norsk ikke godt nok? Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det selger. Nordmenn har så lite interessante liv selv, at de er avhegig å vite om kjendisenes Globaliseringen vil føre til at den identiteten vi har idag vil endres. I front av globaliseringen finne vi USA. Tror USA blir langt mindre påvirket enn det resten av verden blir. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vi lever nesten i vårt eget lille USA snart... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Vi lever nesten i vårt eget lille USA snart... Vil vi det da? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vi lever nesten i vårt eget lille USA snart... Vil vi det da? Tja. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Vi lever nesten i vårt eget lille USA snart... Vil vi det da? Tja. Kanskje? Hvorfor isåfall? Vil vi ikke miste mye av vår egen norske identitet hvis det skjer? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vi lever nesten i vårt eget lille USA snart... Vil vi det da? Tja. Kanskje? Hvorfor isåfall? Vil vi ikke miste mye av vår egen norske identitet hvis det skjer? Vi kan bli en egen stat i USA. Så kan vi true russerne! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vi kan bli en egen stat i USA. Så kan vi true russerne! Eller slå oss sammen med begge så kan vi true hele verden? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vi kan bli en egen stat i USA. Så kan vi true russerne! Eller slå oss sammen med begge så kan vi true hele verden? Jeg vil ikke bli halv-russer. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hva har du imot russere? Ingenting, selskapet jeg jobber i jobber mye med russere. Men det er en grunn til at pappa trenger livvakt på foretningsreiser til Russland, og det er en grunn til at ambassaden deres i Oslo er gjennomsyret av korrupsjon. Ingenting i mot russere, men vil ikke bli en selv. Back to topic! Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Kultur revolusjonen fra Usa kom nok allerede på 50 tallet. Den kalde krigen førte til at vest Europa blei veldig amrkanisert og har hatt mykje påvirkning fra amrikansk kultur. Det er nok mykje det samme ein ser i dag. Kan spøre seg om det egentlig har vert gunnstigt for Norsk kultur. Ein har selfølgeli fått rock, filmer og cola fra Statene, men det har kanskje gjort at vi ikkje produserer eigen kultur i samme grad som vi gjerne burde. Kven vil vel kjøpe plate av ein Norsk rocker når ein kan kjøpe Elvis osv.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Vi kan bli en egen stat i USA. Så kan vi true russerne! Eller slå oss sammen med begge så kan vi true hele verden? Jeg vil ikke bli halv-russer. Jeg vil ikke engang bli en kvart Amerikaner! Et annet eksempel på at Norge nærmer seg USA er Helloween og Valentines day, rett og slett tåplig... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 USA er bare tull. Glem ikke at flesteparten av amerikanerne er fra skandinavia da Eller fra storbritania Eller tar jeg feil(?) USA kan ikke sammenlignes med Norge. Lat som om USA er en Fiat og Norge er en Ferrari. Norge er best og finest! Norge har de peneste jentene i hele verden! Vi er de snilleste og godeste! Ikke la dere bli påvirket av et land som USA! Start med å ikke feire halloween og alt det der. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Om jeg vil feire Halloween eller valentines day så gjør jeg det. Jeg gjør det jeg vil og det jeg føler for, jeg lar meg ikke selv være en jeg ikke vil være, eller styre mine valg, fordi jeg skal ta vare på"the norwegian way". Jeg er et individ og lojaliteten min til dette landet betyr ikke at jeg skal oppføre meg som en tradisjonell nordmenann, hva nå enn det er. Påvirkning er en del av livet. Det er tross alt en grunn til at vi ikke seiler rundt og voldtar og plyndrer klostre lengre Tidene forandrer seg, thats just life. Man kan enten leve i fornektelse eller så kan man bare leve. Opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Tror jeg må slutte å like Jazz og Rock'n'Roll. Det er jo helamerikansk. Også må jeg slutte å bruke jeans, det går ikke an. All pizza må ha tynn bunn, og tex mex mat er fyfy. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Tror jeg må slutte å like Jazz og Rock'n'Roll. Det er jo helamerikansk. Også må jeg slutte å bruke jeans, det går ikke an. All pizza må ha tynn bunn, og tex mex mat er fyfy. Og selvfølgelig fortreng engelsk kunnskapen din. Eller, du kan snakke med britisk aksent, men ikke noe amerikanisert engelsk. Eller, skal vi tillate oss å bli påvirket av britene også Nei, fra spøk til alvor. Skal man ivareta det norske så er det bare til å ivareta det. Det blir litt som dine eiendeler. Det er ikke nødvendigvis negativt å kjøpe inn noe nytt, du har jo fortsatt det du har. Greit nok, noe av det blir kanskje flyttet inn på loftet etter hvert, men det blir nå ivaretatt. Derfor jeg har min Commodore 30 286 fortsatt. Riktignok produsert i USA da..... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Snart er det vel på tide å tatovere MADE IN NORWAY under foten for å gjøre ting klart Tviler det er noe som helst vi kan gjøre for å stoppe USA - de rike skal bli rikere og de fattige enda fattigere. I mellomtiden kan vi alle syte over hvor lite sex det blir på oss. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Egentlig så blir de rike rikere, og det blir de fattige også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå