Gå til innhold

kabinett men 5 brennere i ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å ha et kabinett med 5 DVDbrennere i og lurer på hvordan det kan kobles opp mot PCen min? Grunnen til at jeg vurdere dette er at jeg har en såpass liten produksjon av plater at det ikke lønner seg enda å kjøpe en duplikator til ca 30 000,- på nåverende tidspunkt.

Den pcen jeg har nå inneholder følgende:

Asus P4DG1 hovedkort

P4 3,2 Ghz

2 GB ram

900 GB HD

2 DVDbrennere

Jeg ønsker å gjøre dette uten å kjøpe meg en "ny pc" (med hovedkort og cpu etc), men bare ha den i et slags raid eller noe.

Noe som har vært borte i dette før?

mvh bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe særlig vits med 5 stk dvd-brennere! bruk pengene på noe annet...

jo, men en kompis av meg driver et videofirma og jeg lager plater for han. både DVD, CDrom og CDvisittkort. Printingen på platene blir gjort på en duplikator men brenninga gjør jeg hjemme foreløbig. Iallefall til jeg har så mye oppdrag at det lønner seg å bruke 30000,- + moms på noe helautomatisk. Neste uke skal jeg kopiere 250 DVDer + 80 CDrom og da er det så kjipt å sitte med 2 brennere, når NERO støtter 12 feks. (jeg bruker jo 3 dager bare på å brenne disse filmene.

Det er jo ikke sånn at jeg trenger 5 brennere for å brenne filmer til privat bruk ;)

bmp

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Hmm, er det så at du ikke har plass da? Du kan bruke eksterne kabinetter eller eksterne brennere. Beste løsningen er å fjerne en av plate bak der egentlig ting fra PCI-slot stikker ut og trekke ledning ut til et lite hjemmelagd kabinett med 3 DVD-brennere!

Lenke til kommentar
Hmm, er det så at du ikke har plass da? Du kan bruke eksterne kabinetter eller eksterne brennere. Beste løsningen er å fjerne en av plate bak der egentlig ting fra PCI-slot stikker ut og trekke ledning ut til et lite hjemmelagd kabinett med 3 DVD-brennere!

Riktig, jeg har ikke mer plass. Det jeg lurer på er hvordan det kobles opp til min maskin. Hva trenger jeg av utstyr for å få dett til å funke.

Lenke til kommentar
mitt lian-li PC70 kan ha 5 5.25" ting inni foran... prisen på kabinettet er ikke for alle, men d ser du til at du har en del penger å bruke?

hehe, neida, jeg har ikke mye penger å bruke men jeg kjøper det jeg vil ha og så ligger regningen å venter. Det er en sykdom jeg sliter med ja :D

Men jeg vet også om flere kabinetter som tar opp mot 7 eksterne 5,25" og det er jo et alternativ. Men jeg lurer jo da på hvordan jeg kan koble dette opp mot min pc :thumbup:

Lenke til kommentar

ok....så ikke den til Natrium....beklager! Jeg har liggende en Highpoint ATA 133 DiskAccelerator som jeg ikke bruker. Hvis jeg kan bruke den og problemet er løst så er det jo GULL!

Men hvilke "kontakter / Ledninger" bruker jeg da? (jeg mener de må jo være lange) og hvor finner jeg de evt? + strømledninger.

bmp

Lenke til kommentar
Dette kabinettet kan også være verd å kikke litt på:

Cooler Master Stacker

I rene fysiske mål er det en del mindre enn det andre toweret

Ble slått på målstreken der, men det er noe feil med linken din. :)

Edit: Stacker

Edit2: Det var ikke 11 5,25" brønner, men 7.

Ja, jeg så det. Og i I&S kabinettet er det 9 stk. men det veier jo så sinnsykt mye!

Noen som vet vekta på disse to?

bmp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...