Left Blank Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ok så jeg installerer gentoo 2005.0, og da jeg tar adsl-setup, og deretter adsl-start kommer jeg online. Har telenor adsl. Men da jeg rebooter og logger inn, så funker ikke adsl. Etter mye om og men fikk jeg emerge rp-pppoe og dhcpcd, men fortsatt funker det ikke. Jeg dro en "route" og da lister den først begynnelsen av min telenor ip, så loopback, så default. Jeg tok en ifconfig og da lister den eth0 som oppstarta. Det som plager meg litt er at dhcp ikke starte når jeg booter gentoo, det står to !! slike utropstegn etter den. Noen so kan hjelpe? Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Om du må bruke PPPoE for å koble til internett så skal du ikke bruke DHCP. Dette er vel dekket i dokumentasjonen til Gentoo? Hva skjer når du forsøker å koble til med rp-pppoe etter at du har startet gentoo? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 sjekk i /etc/conf.d/net - mener det står endel fint der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå