above Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei. Jeg og noen andre skal arangere lan på skolen, men vi trenger å få leid en server som har dhcp og med andre programmer som kan styre det ene og det andre på nettverket. Jeg hadde også trengt å fått leid en spillserver.. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Det haster! Takker for alle svar på forhånd! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vet ikke helt hvor du får leid sånne servere, men til en DHCP/DNS server så trenger du ikke store saken, de fleste har vel en gammel Pentium-etellerannet liggende, som lett kan settes opp med en liten linuxdistro til å være DHCP/DNS server og eventuelt router :-) En av dem tror jeg er clarckconnect (eller noe sånt?), det finner du nok masse info om hvis du titter litt nedover i forumet her Lykke til med lan'et! Lenke til kommentar
above Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Takker for svar! Tror jeg vil kjøre Windows 2003 server på den, siden jeg ikke har fått tid til å sette meg inn i Fedora, pga jeg ikke fikk til å installere en distro, men får prøve en gang til.. Har nettopp vært på møte med skolen, så vi skulle få lov å arangere lanet! Hadde vært kjekt med noen som kunne gitt meg info om firmaer/folk som leier ut server med dhcp på og en spillserver! Lenke til kommentar
slettet Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) .. ser du er frå Bergen.. Det er masse folk på forumet her (frå Bergen og omegn) som sikker er behjelpelege med å setje opp ein server eller fire for deg.. Er du heldig får du kanskje lånt litt hardware også! Kor er det du skal holde lan då? Kor mange deltagere, aldersgruppe på dem, kor lenge lan'et skal vare, kva spill og andre sånne ting som er kjekke å vite for ein admin.. Endret 4. april 2005 av nmedaas Lenke til kommentar
above Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jepp! Vi har satt opp en nettside her, hvor alt av info står: www.freewebs.com/storetveitlan Vi skal ha vakter samt politiet på stedet, som er litt kjekt å få med seg! Er det noen intereserte som vil hjelpe til med servere, så ta gjerne kontakt med meg på [email protected] (msn). Endret 4. april 2005 av xZoPpY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå