fxwz Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg vet at politiske partier her i Noreg har som regel ei partiavis. Noen som har en viss peilling på hvilket parti som har aftenposten? Hvilke partiaviser har AP? Kunne ha tenkt meg en liten oversikt da! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er slutt på partitilhørighet hos avisene. Tradisjonelt derimot, var Aftenposten - Høyre Dagbladet - Venstre Arbeiderbladet(nå dagsavisen) - Arbeiderpartiet Nationen - Senter/Bondepartiet?????? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jokke har rett. Partiavisene opphørte på syttitallet. Eneste avis med klar politisk profil i dag er Klassekampen. Man kan selvsagt spore enkelte politiske trekk i avisene i dag også; det er så godt som umulig å være totalt apolitisk. Noen fast partitilhørighet er det likevel ikke snakk om. VG skifter mening like ofte som andre skifter underbukser (for å bruke et slitt uttrykk). Se for eksemel på spørsmålet om Irak-krigen, der VG var overmåte positive i forkant av invasjonen, mens de nå i etterpåklokskapens navn latterliggjør USA-administrasjonen. Håper det var til hjelp. Endret 4. april 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dersom du skal skrive en oppgave om emnet anbefaler jeg denne boken. Du finner den sikkert på biblioteket. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg håper da for hans del han klarer å finne en bok på norsk.. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dagsavisen er vel den av avisene som fremdeles er mest knyttet til politikk... Føler at Aftenposten har blitt mer radikale enn den Høyreavisa de var før... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Aftenposten har jo fått seg et par commie-redaktører også så. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hans Erik Matre, sjefsredaktør Aftenposten Tidligere verv. Schibsted ASA (direktør) Bergens Tidende (redaktør) Vårt Land (redaktør) Norsk Telegrambyrå NTB (Redaktør) Altså, tidligere direktør for Norges største mediekonsern, redaktør i supertabloide BT, kristenavisa Vårt Land, og nøytraliteten selv, NTB. Typisk commie. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Tenkte ikke på ham, men den nye kulturredaktøren.. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Madsen? Han har da ikke noe å si når det gjelder nyhetsoppslag i avisen. Jeg bestrider også at han er noen commie, det er for øvrig heller ikke Hegge, som hadde stillingen tidligere. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Madsen? Han har da ikke noe å si når det gjelder nyhetsoppslag i avisen. Jeg bestrider også at han er noen commie, det er for øvrig heller ikke Hegge, som hadde stillingen tidligere. Er det ikke en dame? Som kom fra klassekampen eller noe? (Følger tydeligvis ikke godt nok med i aftenposten..) Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Kulturredaktør per i dag er Per Anders Madsen. Jeg kjenner ikke til om noen kvinne har hatt stillingen. Det må i så fall ha vært over en kort periode. Per Egil Hegge var kultursjef frem til 1998. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Mamma maste fælt om at en commie var ansatt i en redaktørstilling, men greit, jeg gir meg. Du har sikkert bedre oversikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå